Proč psát nudle? 100 znaků je málo i na fullhd monitoru na výšku...
Silně nenávidím zejména definice funkce o třech parametrech na 5 řádků za čímž následuje zvráceně zalamovaný kód funkce... to vše s prázdou pravou polovinou obrazovky...
Pochopím, když je to nutné, ale 80 znaků... se rozšíří na 100 a to je jako dost? CRT monitor s rozlišením 1024 x 768 zvládne víc :D
[hawran.diskuse]
To je podle me o tom na co je kdo zvykli a jaky ma styl prace.
Pokud muzu si to rozhodnout sam, uz leta mam nastaveny limit 100 znaku na lajnu (tyka se to kodu, komenty neomezuji). A snazim se to dodrzovat. Vetsinou, s tim zadne problemy nejsou. Obcas vsak potrebuji napr. zmensit okno editoru (treba protoze potrebuji zaroven sledovat vystupy, nebo nejake informace ve vice dalsich oknech, a porovnavat to s kodem) a pak se to automaticky zalomi na nekolik radku, nebo proste cast radku neni videt. At tak nebo tak, je to potom hnus fialovy, zvlast v zanorenych blocich . V C/C++ to jeste jakztaz se skripenim zubu jde, ale treba v pripade Pythonu, nebo Lua je opravdu des se v tom vyznat. :(
2. 6. 2020, 00:01 editováno autorem komentáře
Technika bez pochyb zvládá daleko víc než 100 znaků. Toto opatření plní ale ještě druhou roli: vede programátora k zamyšlení se nad přehledností kódu. Příliš dlouhé řádky (a/nebo) přílišné vnoření může signalizovat problém. Stanovením takového pravidla.
Více např. zde: https://git.kernel.org/pub/scm/linux/kernel/git/stable/linux.git/tree/Documentation/process/coding-style.rst?h=v5.4.43
Rationale: The whole idea behind indentation is to clearly define where
a block of control starts and ends. Especially when you've been looking
at your screen for 20 straight hours, you'll find it a lot easier to see
how the indentation works if you have large indentations.
Now, some people will claim that having 8-character indentations makes
the code move too far to the right, and makes it hard to read on a
80-character terminal screen. The answer to that is that if you need
more than 3 levels of indentation, you're screwed anyway, and should fix
your program.
Nerozporuji přínosy limitu, ale je třeba zhodnotit, jestli je 80 relevantní v současných jazycích a prostředích. To číslo pochází z dob Fortranu a začátků C, kdy název proměnné byl často 1 znak, volané funkce měly znaků pár. Nemusí to nutně fungovat v jazycích, kde píšeme názvy podstatně delší, používáme spousty knihoven, jmenné prostory, kde je najednou i hloupé přiřazení na 60 znacích :-)
Ostatně... přesně to píše Linus v odkazovaném mailu, a proto rozhodnul tak, jak je v titulu.
Otázka není co je možné, ale co je praktické. On někdo s horším zrakem a hrubším zobrazovačem bude mít problém "dohlédnout" konce řádku ... a použít zalamování konců řádek není u zdrojáku dobrý nápad ...
Pokud editujete ve fullscreen okně na fullhd monitoru, tak ho doporučuji otočit o 90 stupňů ... uvidíte ten rozdí. ;-)
Ja mel na skole jednu spatnou zkusenost. Vramci projektu jsme prevzali cizi program a ten mel samozrejme chyby. Jednu chybu jsme hledali hodne dlouho. Nekolik lidi nekolik dnu. To bylo za dob Turbo C v DOSu. No a nakonec jsme to nasli. Slo o to ze tam na radku bylo vice prikazu a nektere odsazne o 100 i vice znaku. Takze jsme videli prikaz co neco udelal ale zaroven v tom samem kroku zmenil neco jineho. To bylo fakt flustrujici tohle.
Presne tak. Aj staroveki Egyptania si zapisovali svoje "zdrojaky" :-)
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pyramid_text_Teti.jpg#/media/File:Pyramid_text_Teti.jpg