Pro upřesnění, jak Christofides, tak nový algoritmus, neřeší obecné TSP, ale jen metrické TSP -- mezi každými dvěma body musí být přímá cesta v obou směrech za stejnou cenu a platí trojúhelníková nerovnost. Obecné TSP aproximovat vůbec nejde (s konstantním faktorem) a naopak třeba TSP v rovině jde aproximovat s faktorem 1+c pro libovolně malé c.
Len tak zo zvedavosti, co keby sme vzali suradnice miest a umiestnili ich do xy/2d mriezky s tym ze mriezka bude odstupnovana tak ze kazde mesto/bod musi lezat v co najvecsom samostatnom stvorci. cize velkost kachliciek na x/y bude zavysiet od vzdialenosti jendotlivych miest medzi sebou. moze to byt 1km stvorce ale aj 1000km stvorce napriklad. no a potom pri prechadzani mestami len skaceme na stvorce meiest ktore maju najmenej stvorcov medzi sebou. inak povedane rozdelime vzdialenost medzi mestami z absolutnej dlzky na "kvantitativnu" a velkost stvorca/"kvantu" diktuje hustota miest sama o sebe. na prvy krat asi idealnu trasu nenajdeme ale mohlo by to znizit pocet slepich ciest.
Vypadá to, že to často bude jen opomenutí (třeba na české Wikipedii v úvodní definici problému), ale třeba Martin Kot explicitně uvádí obě varianty.
Ono to má ještě jednu pihu na kráse: se souřadnicemi lze operovat v případě, že je znáte - tedy že jde například o zeměpisné údaje. Ale v úloze se počítá spíše s "cenou" a ta nemusí nutně odpovídat poloze. (Ani ta vzdálenost - dva body relativně blízko sebe mohou být spojeny "objížďkou", například kvůli překážce.)