Přihláška nového patentu operuje s pojmem „Pay Per Gaze“, tedy platba za pohled či za zírání. Je to analogie známých plateb za zhlédnutí (Pay Per View) a za kliknutí (Pay Per Click).Pokud ještě někomu nesvítá, tak další citace: „Počítačové zařízení dokáže zjistit, na kterou reklamu lidé nejvíc upírají pohledy. Zjištění pak můžou být cenná pro firmy, které si lépe nastaví marketingovou strategii. Vědět s jistotou, zda se lidé opravdu dívají na reklamy, kolik času jim věnují, a především jaké emoce v nich vzbuzují, je sen každého zadavatele inzerce.“
Pokud ještě nic, tak následuje „nečekané“ odhalení: „Největší internetová firma světa Google má plán, jak taková data získat. A samozřejmě nechat si za to zaplatit. V jejím hledáčku nejsou jen internetové či televizní reklamy. Naopak, projekt cílí v první řadě na klasické „hmotné“ reklamní nosiče, jako jsou billboardy či novinové a časopisové inzeráty.“
Poznámka: Nedávno jsem zaregistroval informaci, že „reklamy jsou na Google Glass zakázané“. Schválně, jak dlouho?