Já bych spíš řekl obecně s otevřeností. ARM je hodně otevřená architektura, přístupná komukoli, kdo ji chce nasadit. Tam se mohou změnit podmínky, a to i značně. Vzpomeňme třeba PhysX, kde Nvidia uměle kur*ila CPU kód, znemožňovala běh na Radeonech a používala to vysloveně jako marketingový nástroj podpory svých GPU. Vzpomeňme jak reálně fungoval program TWIMTBP, vzpomeňme, jak tlačila na výrobce grafik, aby své gaming řady produktů (např. Asus ROG) vyhradili pouze pro GeForce a vyhodili z nich Radeony, vzpomeňme, jak rejžovala a rejžuje na zbytečně komplikovaném G-SYNC. Zato naopak sama používala technologie 3dfx bez licence a jediný důvod, proč Huang dodnes netráví čas u soudů, je ten, že 3dfx vlastní blbostí umřela a Nvidia ji tak mohla koupit a ukončit soudní tahanice dříve než pořádně začly. K tomu bych vám tu mohl povídat o tom, pod jakými tlaky jsem byl já v pozici šéfredaktora cdr/diit za éry jednoho cz marketáka Nvidie, abych vyhodil jistého redaktora. Atd atd atd. Prostě jak pravil Linus v Aalto talk.
Ještě mě napadla jedna revoluční myšlenka: víte jak teď Samsung spolupracuje s AMD na tom, že bude dávat do SoC svá ARM CPU jádra a párovat je s Radeon GPU? No, tak co když tam na něj bude Nvidia tlačit, aby přešel na GeForce? A na další výrobce SoC taky? Ultimátní cíl je přece dostat se do produktů Applu a ten bude přecházet na ARMy! :-)
Dobrý krok pro SoftBank - ARM začíná mít konkurenci tak je potřeba realizovat zisk :) Nechápu ty reakce tady, v čem je nVidia horší než SoftBank? Je to úplně jedno... nVidia nemůže omezovat licencování ARMu, protože by zvýšila zájem o jiné architektury jako RISC-V, které jsou narozdíl od ARMu otevřené...