Opel Zafira se pokud vím na US trhu vůbec neprodává, takže v USA to nebude nikoho zajímat.
EU by teď naopak mohla recipročně tvrdě potrestat GM jako vlastníka Opelu, ale to se nestane, protože by potom EU stejně tvrdě musela jít i po Volkswagenu, což nikdo nechce.
No on je spis problem v tom, ze Zafira 1.6 CDTI se tezko prodava v USA. Takze proc by mely USA GM nejak trestat. V Evrope to vysumi. Tady si lidi na smradlavy diesly sahnout nenechaji. Pritom je zjevne, ze dieslovy motor je z ekologickeho hlediska dlouhodobe neudrzitelny. Ty jejich cary s Euro 6 a spotrebou 3.2 uz dlouho delat nebudou.
Mnohem zajímavější by mohlo být srovnání emisí benzínových a naftových motorů (včetně sazí). Osobně bych zavedl ne spotřební, ale ekologickou daň na palivo dle emisí bez rozlišení paliva, oni by si pak lidi k*rva rozmysleli, zda budou jezdit na benzin nebo naftu.
V USA se neprodává víc nafťáků, ale víc aut s nižší spotřebou, protože nafťáky mají problém splnit americké emisní limity. To je podstatný rozdíl.
Aby se ti ten benzin neprodrazil... Je treba znat minci z obou stran, viz. http://www.auto.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-78088
Pokud vím, tak měření vždy odpovídalo předepsanému způsobu. Prostě nesmyslné hodnoty se dosahovaly nesmyslnou metodou měření, která byla ovšem legální. Neměli by odsuzovat výrobce, ale toho, kdo takovou nesmyslnou metodiku měření zpracoval. Úroveň znečištění od všech aut je v celkovém objemu tak nepatrná, že je celý skandál nesmysl a při tom se velké zdroje znečištění naprosto ignorují. Tenhle přístup nás jednou zničí.
Uroven znecisteni mest od aut je takova, ze leckde se v zime a za bezvetri, s trochou mlhy, neda skoro dychat. Nebo se jedte nekdy projet po okruhu kolem Parize za dopravni spicky. To by cloveka pak pomalu odvezli. Pricemz hned vedle okruhu tam stoji baraky, ve kterych bydli hafo lidi.
Nevim, jaky je podil aut na celkovem znecisteni atmosfery, ale z hlediska znecisteni mest me nejake prumery nezajimaji. Ve meste bydlim a vidim, odkud ten smrad leze a jak je to rok od roku horsi, jak se zhorsuji dopravni zacpy. Jsou dny, kdy radsi vubec do centra nejdu, protoze nemam kyslikovou bombu a dychaci masku.
Ptal jsem se známého z autoprodejny, jaký vliv mělo odhalení VW, u nás žádné. Zajímá to tak akorát média, aby měly o čem psát. Ano v USA to může být jiné, ale při těch jejich vysoko-obsahových motorech už to je skoro jedno.
Ono je taky otázka, jestli ty hodnoty, které se měří, jsou ty, které skutečně znečišťují vzduch..
Jak kde. V EU zajímají úředníky nejvíc emise naprosot neškodnýho CO2, což nahrává do karet dieselům a potažmo VW. Ti také nejspíš podplatili většinu vlád zemí EU, aby daňově zvýhodnila nafťáky a předpisama zdecimovala benzinový motory.
Takže tu máme diesly s malýma emisema neškodnýho CO2, ale vyskoýma emisema jedovatých oxidů dusíku a karcinogenních sazí.
V USA se mnohem víc zajímají o emise NOx a proto taky na podvod VW přišli.
Leda houby. Co tady nahrává dieselům je vysoká cena paliva. Na západ od nás jezdí spousta aut (třeba milionářské bavoráky a mercedesy) s benziňákem naproti tomu u nás s dieselem.
Vezmu-li si cenu benzinu v USA a zohledním platy, tak bych se tu nedíval po nějakém čtyřválcovém turbosazometu, ale vystačím si s benzinovou V8.
Nemuseli nikoho podplácet, jen EU vlády jsou nenažrané daní z paliv a tím, že je ekonomika postavena na montovnách aut. Důsledkem je downsizing a auta, která jsou po splacení leasingu zralá na šroťák. Když to nejde, tak si vymyslí dieselgate, a u nás už hnedka měří emise jinak, "líp".
Démonizují přestárlý vozový park atd. Nesmysl.
Politici si stanovili cíle, že do pár let přepíšou fyzikální zákony, poručí větru a dešti a automobilky ... se tomu přizpůsobily. To není o zlém hnusném VW, stejné výsledky budou u všech. Řízení downsizovaného vysavače je tak složité, že se motor logicky projevuje jinak když jede na válcích a jinak když jede v provozu, regeneruje DPF a překonává odpor vzduchu apod. Nehledě na rozptyl teploty, vlhkosti vzduchu apod.
jj si to spocitej ... koupis rekneme "stredni" auto za 1/2M ... a hned ti stat 100k slohne (v US tak max 20k) ... des natankovat ... a z kazdyho litru co zacalujes jdou 3/4 statu. Vjedes na dalnici a uz calujes znova ... a porad je jim to malo, a stejne porad jezdis po tankodromu, na kterym nejsou ani latexovy cary, protoze na ne uz neni. A pak ti jeste tvrdej, ze ta utrzena naprava je tvoje vina, protoze si neprizpusobil rychlost ten diram ...