OpenAI přišlo tento týden s Deep Research jako s odpovědí na čínský Deep Seek. Jde o agenta, který dokáže samostatně vyhledávat na internetu a výsledky pak skládat dohromady. Nevýhodou je, že není open source a je jen pro platící zákazníky. Navíc zatím jen Pro a ne Plus a ne z Evropy.
Hugging Face za 24 hodin vytvořilo open source agenta, který dělá totéž. Prochází internet a skládá odpovědi s použitím klasického LLM. Dokáže odpovědět například na složitou otázku:
Které z plodů zobrazených na obraze „Výšivky z Uzbekistánu“ z roku 2008 byly podávány jako součást snídaňového menu na zaoceánské lodi z října 1949, která byla později použita jako plovoucí rekvizita pro film „Poslední plavba“? Uveďte tyto položky jako seznam oddělený čárkami a seřaďte je ve směru hodinových ručiček podle jejich uspořádání na obraze počínaje dvanáctou hodinou. U každého ovoce použijte tvar množného čísla.
V testu GAIA (General AI Assistants) dosahuje open source Deep Research skóre 55,15 % a OpenAI Deep Research 67,36 %. Vintřně může open source Deep Research používat libovolný LLM. Zdrojové kódy jsou na GitHubu.
(zdroj: arstechnica)