Asi nějak nechápu, proč je zajímavější klon, který z principu není možné pustit na HW, na kterém běžela původní verze (tím myslím to, že to vyžaduje OpenGL 2.1). Snad leda kvůli té podpoře Androidu.
Pokud bude v multiplayeru možnost použít větší rozlišení, tak na to nesáhnu ani klackem (a ostatní hráčí JJ2 taky ne). Pak totiž není možné vyhrát nad člověkem s 4k monitorem, protože on vás uvidí ve chvíli, kdy vy ho ještě máte o dvě obrazovky dál. Ze stejného důvodu se banuje, když někdo hraje Starcraft 1 s patchem na vyšší rozlišení.
Já si myslím, že v dnešní době už moc lidí nemá doma 25 let starý počítač. Spíš mají naopak nový, na kterém možná časem začne být problém spustit původní verzi. OpenGL 2.1 vyšlo skoro před 15 lety, v dnešní době je už i tohle zastaralá technologie, proto mi to nepřijde moc jako problém.
Zajímavější může být z mnoha důvodů - je open-source, dá se modifikovat, odstraňuje limity původní hry, funguje na více platformách. Dále využívá shadery pro vodu, světla a další, vizuálně hra vypadá o něco lépe než ta původní, proto je taky potřeba OpenGL. Také hra využívá animace, které v původní hře z nějakého důvodu využity nebyly, a byly už přidány i některé funkce, které v původní hře také nejsou.
Co se týče rozlišení, hra podporuje libovolný poměr stran a libovolné rozlišení, umí se automaticky přizpůsobit. Pokud je použité rozlišení vyšší než definovaná hranice, je prováděn upscaling s volitelným využitím filtrů (to je další důvod, proč je potřeba OpenGL). To znamená, že hráč vždy vidí maximálně to, co má. Hra pak vypadá tak, jak původně měla, a nevzniká žádná výhoda při použití vyšších rozlišení. Je to vidět třeba i na všech videích.
No právě. Na Javě není nativního nic, je to interpretovaný bytekód stejně jako Mono. Wine je normální nativní kód, který běží jako každý jiný normální proces, akorát že dynamicky nelinkuje se standardními knihovnami, ale používá jiné. V zásadě není koncepční rozdíl mezi Wine a např. i386 binárkami v multiarch instalaci.