Však se taky Theo pěkně a oprávněně vztekal, že se o tom dozvěděl až jako poslední. Ani v ostatních BSD projektech to nebylo lepší, FreeBSD dostalo echo předem, ale taky ne moc podrobné a na poslední chvíli. Viz článek Proč o Meltdown a Spectre věděly předem jen vyvolené firmy a projekty?
Celé BSD mělo informační zpoždění. Také kvůli tomu Intel/AMD dává k soudu, protože BSD (připojuje se i SONY do té žaloby, kvůli PS3 a PS4, který je na tom stavěný) má nejvíce uživatelů zrovna na Intel CPU. Upřímně jsou rychlý, oproti konkurentům, který na to měli třeba i 2-3 měsíce k dobru a ještě tu opravu dost slušně podělali.
Abych byl upřímnej, tak docela celé BSD lituji, že vlastně za chyby cizích docela ostrouhávají.
Ale ano lze srovnávat. Nevím zda v Linuxu o tom věděli předem, lhal bych... Ale vem si, že některé firmy to dlouhodobě věděli (hlavně Intel). Nehledě na fakt, že tudle chybu, když nahlašoval Intel vývojářům OS a jiné, měl zahrnout všechny a né z toho udělat top secret pro vyvolené. Jelikož to je velká chyba, měl dát všem vědět a držet tajemství do doby než by se to vyřešilo. Ne vybrat "elitu", ale pomoct jim a k tomu kontrolovat dopady (narážím tím na MS a slavné Win10, kdy dokonce ta aktulizace poničila boot či dělala restarty).
Intel si v tomhle ohledu u vývojářů vykopal vlastní hrob (nevím jak to bylo u AMD/Nvidie.... zda o tom věděli či tak, lhal bych, dále to rozvíjet nebudu).
V detailu jsem to nezkoumal, ale předpokládám, že v tomto je kód Linuxu a kernelu různých BSD dost odlišný. Koncept je jedna věc a jsem si jistý, že to zrovna není slabá stránka vývojářů různých BSD a očividně Illumosu, kterýžto vývojáři poskytli konzultace (Joyent používá Illumos a Intel má v Joyentu pokud vím podíl nebo je aspoň partnerem).
Druhá věc je detail implementace, kde právě různé chybky můžou zrovna při přepínání kontextu nadělat docela paseku.
Nevím, o co se chtějí soudit, ale chápu určitou trpkou pachuť - bezpečnost je smysl OpenBSD a když jim někdo chyby celkem bezdůvodně tají, tak jim tento cíl dost zásadně uniká.