Ty hry jsou doslova úplně o tom samém, jen Simutrans má engine, který taky něco řeší, zatímco TTD to řeší tak, že když je někde člověk, tak někam prostě pojede, což mi přijde úplně o ničem. Uznávám, že se v něm špatně staví železnice, ale jak si na to člověk zvykne, podle mě má Simutrans tak 4 dimenze nad TTD. :)
Dívej se na to jako na dvě zcela odlišné hry, které si vzájemně nekonkurují a cílí na jinou skupinu hráčů, protože ani jedna z nich nedokáže uspokojit obě skupiny.
Osobně jsem Simutrans nikdy na chuť nepřišel, protože mi přišlo těžkopádné, mnohdy nelogické a plné chyb (ano, uteklo hodně let), kdežto OpenTTD bylo pokračování původního TTD, kde se člověk jednoduše zabaví. Každý přístup má své opodstatnění a svou skupinu. Nedělej z toho Diablo II LoD, které bylo komplexní a nad kterým jsi strávil dlouhé roky. Obyčejný hráč to nějak protloukl a byl spokojený. Našel-li Jah a Ber, skákal nadšením, že složí Enigmu … jenže ligový hráč, by klidně dal stovky těch vzácných run za jediný jewel např.: 30% ED, 9 Dex, 9 Str, 7 FHR, který se díky afixům mohl vygenerovat. Pravděpodobnost, že se vygeneruje právě takto byla 14x menší, než výhra ve Sportce. Tak uvažoval a hrál Diablo hráč, který cílil na PvP ligu (Art of War začínala v 08, hlavní rozvoj začal 09 Duelliga, Postreality, a 1.10 s nástupem EuroPvP League.
Simutrans je těžkopádný, nabízí podstatně více možností, ale většinu obyčejných hráčů zaujme na odreagování přívětivější OpenTTD.
Simutrans jsem kdysi zkousel. Ale chybela k tomu dokumentace. Priklad: chci postavit letiste. Jasne, potrebuju vzletovou drahu. Jenze potrebuju kontrolni vez? Kontrolni vez stala hodne penez, a vubec jsem nevedel jestli to mam stavet nebo ne, je to prece prvni travnate letiste s jedinym letadlem. A to same u hromady jinych veci. Mohl jsem postavit spoustu veci, ale k cemu byly nektere dobre nebylo vubec nikde popsane.
Kdezto TTD mel vsechno jasne, a OpenTTD mel na sve doplnky hromady navodu vsude kolem. Takze z meho pohledu byl Simutrans spatny.
Simutrans je ohromně obtížné. Zrovna letiště nemá šanci na začátku vydělávat, to se staví v podstatě až když je člověk za vodou a ze začátku, dokud jsou špatná a malá letadla provoz stejně dotuje, protože se to nezaplatí. Občas se musí nějaká komplexnější funkcionalita dostudovat někde na fórech a podobně, ale odvděčí se to tisíci hodinami super zábavy.
odvděčí se to tisíci hodinami super zábavy
IMO kamenem úrazu těchto komplexních her je to, že většina lidí prostě nemá tisíce hodin na hraní. Minimálně ne v mé generaci. Člověk je rád, že si najde hodinu, když děti usnou. A pak prostě nedává smysl investovat tolik času do učení hry a populární jsou hry, do kterých se člověk dostane hned jako tady OpenTTD.
Ono to nemusí být hned 1000 hodin v kuse. Já začínal se Simutrans třeba před deseti lety a nemyslím, že už všechno umím, pořád je co zlepšovat. Hry, kde zvládnu mechaniku za 5 minut abych mohl 55 minut hrát jsou pro mě nudné. Raději si k tomu sednu jednou za 14 dní na pár hodin.
7. 3. 2024, 11:26 editováno autorem komentáře
Jestli musim funkcionalitu dohledavat na forech, tak je to spatna hra. Chapu dohledavat na forech nejake triky a navody jak vyhrat, taktiku, strategii, ale ne funkcnost.
Je mozne ze letiste zezacatku nevydelava. Ale nevydelava protoze jsem tam neco zapomnel pridat? Nebo nevydelava protoze je tak nastavena ekonomika hry? Jak to mam doprkynka poznat kdyz jsem asi nenasel to spravne forum.
Ale jak pisu, letiste nebyl jediny problem.
Ergo simutrans je spatna hra.
Abych tu nehanil jen na zaklade zkusenosti mnoho let zpatky, podival jsem se na aktualni stranky simutransu. Je tam wiki manual s navodem. Navod ale pokryva jen uplne zaklady, a stavbu cest detailneji. Polovina wiki jsou prazdna hesla. Takze ta hra po 25 letech od zacatku vyvoje stale nema poradny manual?
Hele jak tu zaznelo, hra !!! ktera potrebuje manual, je proste spatna. Hra ma fungovat tak, ze te vsema mechanikama postupne herne provede, bez nejakych tupych popup oken a potvrzovani ze si to pochopil, a ma byt vytvorena tak, aby bylo jasne co ze od hrace ocekava.
Kdyz budu stavet letecky simulator, ktery bude simulovat veskerou funicionalitu, tak k tomu ten manual potrebujes ... ale ne k tomu simulatoru. K tomu letadlu. Jenze to pak uz neni hra, ze?
A priklad takove nehry ... Space Engineers. Jako sorry, ale kdyz kliknu ve hre na dvere, ocekavam ze se otevrou, ne ze se mi zobrazi 40ti urovnovy menu na 20 tabech. Pricemz podotykam, ze treba na Stationeers mam nahrano slusnych par stovek hodin - protoze tam to funguje "as expected", vcetne programovani chipu v asm.