Účetní program musí mít pravidelné aktualiyace podle toho jak se mění zákony o českém účetnictví. Ani jeden z těchto programů to nesplňuje. Na české účetnictví je to nepoužitelné.
Staci si zalozit firmicku na podporu uctovnictva v Linuxe, nechat si za podporu platit a z tych penazi zaplatit cloveka co to bude pekne pravidelne aktualizovat (ono ked sa to spravi raz dobre, potom to uz nie je take hrozne)
Pokud jsem si všiml, tak i firmy, které dělají účto pro DOS/Windows, mají prolbémy se uživit. Ten trh je plný konkurence. A vaše firma by měla ořezáno 99% potenciálních zákazníků, protože jedou Windows. To zní jako recept na prodělek. Ale zkuste do toho jít, a podělte se pak o zkušenosti.
Vy víte o nějaké změně v českém zákoně o účetnictví třeba v posledním roce, která by vyžadovala nějakou aktualizaci programu ??? Domnívám se, že tu jde o nedorozumnění. To, co se mění každou chvíli, jsou daňové předpisy a hlavně všeliké formuláře, ale to, že celkový součet zůstatků na všech účtech musí být 0, platí myslím někdy od roku 1640. Jak tady napsal kolega, jsou to věci účetního a nikoliv programu.
Nojo, ale baba vas vyhodi za to, ze ten sw neumi ani blbej DPH formular (o nejaky provazanosti treba na mzdy ani v tomto pripade nebudu radsi uvazovat), ktery ostatni software ma jako zaklad (+ hromadu dalsich formularu, co bezne z takoveho typu sw lezou), ale vy babe reknete, ze si to ma spravovat sama.... nojo, bezte to chlapce zkusit do praxe, jak pochodite a pak tu treba napiste blog, rad si prectu vase zkusenosti
Ano, velebný kmete, přiznávám, že formulář pro vyúčtování DPH a asi osm jiných výstupů bych musel dodělat, kdybych v nějaké firmičce chtěl implementovat třeba ten Vámi vysmívaný GNU Cash. Ono při implementaci účetní části ERP systému se takových výstupů taky předělává dost a to je pod podporou (mimochodem také na linuxu).
Nejde mi o to, jestli tam chybí ta nebo ona sestava nebo jestli je v nadpisu slouců napsáno "Má dáti", aby neměla ta účetní zrní pod sklem, ale co konkrétně dělá ten program špatně a proti zákonu.
Bavíme-li se o zaúčtování mezd, skladové evidence, nedokončené výroby, fakturace a majetku, pak třeba víte, že to lze provést např. jednou měsíčně několika transkacemi. Někdy je to praktické, jindy ne, záleží na situaci, např. když má podnik asi tak 8 odštěpných závodů a každý se zabývá něčím úplně jiným, tak to je dokonce nutné.
Třeba se s rušením drobných mincí měnila pravidla zaokrouhlování, mění se sazby daní, výpočet mezd, může vám vyvstat potřeba prodávat na jeden účet jménem dvou společností apod. Samozřejmě hlavní účetní kniha zůstává prakticky stejná; na vedení hlavní knihy vystačíte v malé firmě s Excelem a vhodnou šablonou. Problém je v tom, že běžně koupený produkt "účto" dnes typicky zahrnuje poněkud širší problematiku, a firmy to tak vyžadují.