To jsem nepochopil ;-) Copak Sony podporuje provoz linuxu na PS2? Co mit u uniká? :-)
U PS3 tu má být opravdu oficiální podpora (a dokonce snad i prodej modulů - harddisků - s předinstalovaným Linuxovým systémem pro PS3). Navíc i IBM prosazuje Linux na Cell architekturu.
To ale asi neznamena, ze si tam hodite treba Debian, ale asi jen oficialni Sony Linux. Budete si ho moc pustit a lezt na Internet, moznosti modifikace ale budou asi omezene, minimalne na oficialni jadro, protoze jine nebude mit elektronicky podpis.
Je to kompletny box ktory obsahuje harddisk (tusim 20GB), mys, klavesnicu a linux. V ramci toho je obsiahla dokumentacia k hardware (licencia vsak neumoznuje jej publikovanie), ktory sice nie je pristupny na uplne low level urovni ako pre game developerov, ale potencial toho hardware je mozne vcelku dostatocne vyuzit.
IMHO jsou to s tím datem vydání čisté spekulace. Pokud vim tak Sony snad něco naznačovalo že to zas tak pozdě nebude...
Jinak pokud by ta cena nebyla tak přemrštěná (doufám že je to jen špatný odhad, případně že Sony bude PSX3 dotovat podobně jako MS jeho XBox), tak bude PSX3 naprosto výborným multimediálním Linuxovým boxem (to že tam bude moct běžet Linux bylo již dříve oznámeno). Procesoru Cell s 1 hlavním (architektura Power) jádrem a 7 vedlejšími SPE jádry se jen tak něco nevyrovná, ta architektura je naprosto dokonalá a vidim v tom velkou budoucnost. Z několika PSX3 by taky mohl být i nesmírně výkoný a přitom levný serverový cluster ;-)
Ale co mě trochu (no spíš hodně) zaráží je paměť. Jen 256MB RAM? Je to oficiální specifikace nebo jen "jedna paní povídala"? Jestli to tak opravdu bude, tak je to celkem smutné, chtělo by to alespoň 1GB RAM...
no ja jsem s tou pameti premyslel spis nad tim , jestli treba linux dokaze namapovat pamet, ktera je urcena pro tu grafickou kartu ,jako vseobecne pouzitelnou pamet ..., pak by takovych 512 minus neco na grafiku mohlo na bezny desktop snad docela stacit , horsi ze i kdyby sla dokoupit tak ddr3 asi nebude zrovna moc levna a ta hlavni xdr (rambus? nebo co to presneji je) asi tak ne
Predstav si PS3 ako nadupanu graficku kartu s procesorom priamo na PCB, kde je vsetko pekne "zadratovane" a hned ta prejdu myslienky na upgrade pamate :)
Podla mna sa ta pamet nebude dat priamo namapovat.
To je aspon obvykly postup u PC kariet (teda vlastne namapovat sa da, len hardwarovo tie data tecu cez uplne inu zbernicu a riadi to vlastne cele driver, a latencia je zial niekde uplne inde nez u normalnej RAM) a na PS2 myslim tiez.
Unifikovanu pamet ma myslim xbox, ak si dobre spominam.
X360 neviem ci sa drzi toho isteho modelu, nepozeral som specifikacie, ale neviem ani o tom ze by s tym boli u X nejake zasadne problemy, takze podla mna u toho ostali.
Kazdopadne podla mna je to spravne riesenie. Kladie sice vacsie naroky na zbernicu, takze hruby vykon v "obvyklych" aplikaciach bude nizsi nez oddeleny GPU+gfx pamet, na druhu stranu s takym oddelenym GPU v podstate nic ine nez "obvyklu" aplikaciu nejde rozumne urobit, a vsetky tie nove triky v shaderoch a pod.. sa dostavaju do novych kariet tak 4-5 rokov po tom, co tie triky niekto vymysli na starych kartach (s 5-10FPS alebo priamo SW renderom) a ukaze ich vyrobcom.
Na druhu stranu vyvoj sa ubera smerom k univerzalnym programovatelnym GPU (viac menej na urovni CPU), takze taky system v buducnosti bude skor vyzerat ako prepojene dva rovnocenne pocitace, s tym ze jeden z nich ma na starosti graficky vystup, druhy je cisto kalkulacka s diskom a dalsimi IO zariadeniami.
Osobne by som radsej videl CPU + pamet s takym vykonom ze nahradi GPU a ine specializovane karty, ale tie casy sa uz nevratia.
podla toho co sony vyhlasila davnejsie je 1000 dolarov len vyrobna cona, ktora bude zo strany vyrobcu dotovana asi 400 dolarmi. a pokial viem ten datum je len neoficialny odhad a sony este stale hovori o jari 2006...