Vlákno názorů k článku
Playstation 3 bude později od mikos - IMHO jsou to s tím datem vydání čisté...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 3. 2006 21:01

    mikos (neregistrovaný)
    IMHO jsou to s tím datem vydání čisté spekulace. Pokud vim tak Sony snad něco naznačovalo že to zas tak pozdě nebude...

    Jinak pokud by ta cena nebyla tak přemrštěná (doufám že je to jen špatný odhad, případně že Sony bude PSX3 dotovat podobně jako MS jeho XBox), tak bude PSX3 naprosto výborným multimediálním Linuxovým boxem (to že tam bude moct běžet Linux bylo již dříve oznámeno). Procesoru Cell s 1 hlavním (architektura Power) jádrem a 7 vedlejšími SPE jádry se jen tak něco nevyrovná, ta architektura je naprosto dokonalá a vidim v tom velkou budoucnost. Z několika PSX3 by taky mohl být i nesmírně výkoný a přitom levný serverový cluster ;-)

    Ale co mě trochu (no spíš hodně) zaráží je paměť. Jen 256MB RAM? Je to oficiální specifikace nebo jen "jedna paní povídala"? Jestli to tak opravdu bude, tak je to celkem smutné, chtělo by to alespoň 1GB RAM...
  • 7. 3. 2006 21:31

    bateau (neregistrovaný)
    s tou ramkou je to pravda. zda sa to malo ale pri hrach to asi postaci kedze ps2 ma iba 32 MB...
  • 7. 3. 2006 23:50

    mutex (neregistrovaný)
    no ja jsem s tou pameti premyslel spis nad tim , jestli treba linux dokaze namapovat pamet, ktera je urcena pro tu grafickou kartu ,jako vseobecne pouzitelnou pamet ..., pak by takovych 512 minus neco na grafiku mohlo na bezny desktop snad docela stacit , horsi ze i kdyby sla dokoupit tak ddr3 asi nebude zrovna moc levna a ta hlavni xdr (rambus? nebo co to presneji je) asi tak ne
  • 8. 3. 2006 9:46

    developer (neregistrovaný)
    Predstav si PS3 ako nadupanu graficku kartu s procesorom priamo na PCB, kde je vsetko pekne "zadratovane" a hned ta prejdu myslienky na upgrade pamate :)
  • 8. 3. 2006 13:28

    Ped7g
    Podla mna sa ta pamet nebude dat priamo namapovat.
    To je aspon obvykly postup u PC kariet (teda vlastne namapovat sa da, len hardwarovo tie data tecu cez uplne inu zbernicu a riadi to vlastne cele driver, a latencia je zial niekde uplne inde nez u normalnej RAM) a na PS2 myslim tiez.

    Unifikovanu pamet ma myslim xbox, ak si dobre spominam.
    X360 neviem ci sa drzi toho isteho modelu, nepozeral som specifikacie, ale neviem ani o tom ze by s tym boli u X nejake zasadne problemy, takze podla mna u toho ostali.
    Kazdopadne podla mna je to spravne riesenie. Kladie sice vacsie naroky na zbernicu, takze hruby vykon v "obvyklych" aplikaciach bude nizsi nez oddeleny GPU+gfx pamet, na druhu stranu s takym oddelenym GPU v podstate nic ine nez "obvyklu" aplikaciu nejde rozumne urobit, a vsetky tie nove triky v shaderoch a pod.. sa dostavaju do novych kariet tak 4-5 rokov po tom, co tie triky niekto vymysli na starych kartach (s 5-10FPS alebo priamo SW renderom) a ukaze ich vyrobcom.

    Na druhu stranu vyvoj sa ubera smerom k univerzalnym programovatelnym GPU (viac menej na urovni CPU), takze taky system v buducnosti bude skor vyzerat ako prepojene dva rovnocenne pocitace, s tym ze jeden z nich ma na starosti graficky vystup, druhy je cisto kalkulacka s diskom a dalsimi IO zariadeniami.

    Osobne by som radsej videl CPU + pamet s takym vykonom ze nahradi GPU a ine specializovane karty, ale tie casy sa uz nevratia.