Populární hra Portal 2 vyšla nedávno v linuxové betaverzi a začalo veřejné testování, ke kterému byl otevřen projekt na GitHubu. Problém s pády na některých systémech byl uzavřen s tím, že některé hry od Valve jsou nekompatibilní se SELinuxem a uživatelé si mají jednoduše SELinux vypnout. To pochopitelně zvedlo část komunity ze židle, protože jde o nesystémové a potenciálně nebezpečné řešení.
Ukázalo se, že hra používá pro přehrávání hudby dekodér Miles Sound System, který využívá jaderné volání execheap, které SELinux ve výchozím nastavení blokuje. Volání totiž mapuje paměť tak, že je zapisovatelná a zároveň v ní může běžet kód, což nahrává zneužití pro útoky s přetečením zásobníku. Vývojář Valve se nakonec za svůj původní závěr omluvil a problém byl znovu otevřen. Valve si bude muset promluvit s vývojáři dekodéru a požádat je o spolupráci při řešení problému.
(Zdroj: Slashdot)