Po aktualizaci DSM 5 update 2 se NAS již nenastartoval. Status zelený, síť bliká, disk nesvítí, modré napájení trvale bliká. Tento stav trvá již tři dny.
Nevíte někdo, co s tím ? Děkuji za rady.
Pozn. Nevím, zda to souvisí s předchozí závadou, ale po první aktualizaci z DSM 4 na první verzi DSM 5 se začaly dít podivné věci v zálohách Cloud station. Aktualizovaly se soubory, ve kterých nedošlo k žádným změnám, některé soubory vykazovaly trvalou značku aktualizace, některé hlásily nemožnost aktualizace. Žádné ztráty jsem nezaznamenal.
No bohužel jsem ve stejné situaci jako ty ( to byl také důvod, proč jsem zprávičku napsal, aby si dali další majité pozor a raději počkali s updatem. ) a zatím jsem na řešení nenarazil.
Nejprve jsem se pokoušel nahrát patch, který se objevil, ale u něj mi nejprve nefungoval Synology assistant ( Teprve upgrade na novou verzi správně detekoval nový firmware ), ale stejně ani tento patch nezabral. Jen se objevila hláška, že bych měl povolit přístup přes telnet na postižené zařízení pro podporu z Synolgy. Podle diskuzních fór to tak již několik lidí provedlo, ale nikdo se zatím nepřipojil, tak nevidím důvod, proč bych měl otevírat port na routeru, když to stejně k ničemu nevede. :-/
Nemám tento DS dlouhou dobu a zatím jsem s ním neměl žádný problém, dokonce jsem uvažoval minulý týden, že bych si koupil další DS, ale po přístupu podpory Synology, vážne zvažuji nad tím, jestli do toho půjdu, nebo se raději kouknu po jiném výrobci :-(
Děkuji za odpověď. Jen dodám obecně k Synology. Provozuji ho již dva roky, po doporučení kamaráda, kterého považuji za odborníka. Za celou dobu nebyl jediný problém, toto je první komplikace. Nevím, jak to nyní dopadne, zatím ale považuji Synology za jednoho z nejserióznějších dodavatelů v této oblasti a kdybych měl doporučovat, tak jednoznačně tuto značku. Chyby se stávají a doufám, že mně Synology nedonutí změnit názor.
vážne zvažuji nad tím, jestli do toho půjdu, nebo se raději kouknu po jiném výrobci :-(
Nekoukej. Všude to je stejné, čínský bastl splácaný naprosto nekompetentní bandou "programátorů". Kup si standardní malý server, nasaď na to nějakou normální distribuci a neplať peníze za tyhle embedded zpatlaniny s katastrofální SW podporou.
Synology kdysi naprosto domrvila ext3, když to opatchovala a udělala z toho case-insensitive filesystém. Nikdo se totiž neobtěžoval ani přečíst si dokumentaci k Sambě. Něco podobného kdysi vyplodil QNAP, akorát že tam jim netrvalo roky řvaní na fórech, aby sami zjistili, jak debilní to je nápad.
Na QNAPu je celý systém postavený na busyboxu 1.01, se shell skriptama sepsanejma tak, že při čtení se člověku zvedá kufr po půl minutě. Již dva roky neúspěšně opravujou ACLs (nějaký debil kdysi zkompiloval rsync a coreutils bez podpory ACL, a mezitím patrně někdo smazal build-skripty takže systém "vyvíjejí" metodou kopírování souborů z jedné verze do druhé a ručním balením v 7zipu - not kidding). Samozřejmě, s "initem" postaveným na busyboxu z doby kamenné nefungují takové věci, jako je fsck, neumí to správně zastavit služby, takže po každém druhém rebootu je filesystem "dirty" a GUI řve na uživatele, ať spustí (nefungující) fsck. Atd. atd. atd. donekonečně.
Na Synology foru je k mani neoficialni text v nemcine a anglictine s postupem, jak nastaly prusvih resit a snad i vyresit. Neúspěšný Update pomoci Synology Asistenta otevre telnet a pak je tím pádem možné se připojit ke konzolí a podnikat další kroky.
Podobný postup opravy na dálku je možný objednat na oficialni podpoře, ale ti zjevně užívají víkendu, jsou přetížení, resp. kombinace obojího. Taky od postižených uživatelů dostávají, po právu, poradny kartáč.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=108&t=84383&sid=8f339994cc44794e411e178c8c60d3b7
Tak jestli mají takový průser a užívají víkendu, tak to je docela hnus. Sice by se to stát nemělo, ale stalo se. Dejme tomu. To že ale danou aktualizaci pořád aktivně nabízejí, to už je ovšem dle mého názoru neomluvitelné.
Verze DSM 5.0-4458 update 2 je připravena pro aktualizaci.
Tohle mi to pořád statečně nabízí.
NTV do (_|_) co to je za backdoor?!?!
The password 101-1010 for the telnet login is only valid until 24h after last reboot of the bricked nas. If you can't reboot your nas (e.g. it is remote and you have no one to pull the plug) the password after 24 til 48h is 101-0201 for the third day it is 101-0301, the forth day it is 101-0401.
Klíííd. On snad někdo někoho nutí, aby otevřel do světa slabým heslem zabezpečený Telnet/SSH? Nenutí, člověk tak koná/nekoná s plným vědomým a z vlastního rozhodnutí.
A když už si pozvu Synology opraváře na vzdálenou session, tak přístup k Telnetu povolím jen z vybrané IP adresy, nebo vůbec namísto toho použiji TeamViewer.