Hele, ty cool hipstere - to souvisí s organizací práce. Když se sejde banda méně bystrých, neschopných myslet, domlouvají si večeři na chatě holt přes služby Googlu - k ničemu jinému to dobré není. My ostatní musíme používat profesionální a bezpečné nástroje, abychom chránili sebe i své zákazníky.
Tu vaši firmu bych rád viděl. To bude síla...
nejde jen o nasi firmu. Pres Google Docs spolupracuji prakticky se vsemi zakazniky, vetsina z nich sdili dokumenty smerem k nam.
Co je nebezpecneho na Google docs? Google paranoia? Fakt jsou pro google zajimave na smirovani firmy ze zaprdenyho vychodu evropy s rocnim obratem kdyz dobre tak desitky milionu $ ?
Rozhodne je mensi nebezpeci Google nez kterykoliv zamestnanec IT oddeleni v CZ firmach.
jak presne? to si nedokazu ani v nejdivocejsim snu predstavit i kdyz pri programovani samozrejme v gitu jedu.
mluvim treba o tom, ze na nabidce pro klienta spolupracuje obchodak s analytikem. ze treba zadani se vytvari zase v kolecku analytik, programator, obchodak, zakaznik. o tom ze treba s klientem mame jednoduchou tabulku ukol, prirazeno, stav, poznamka (prirazeno a stav jsou ciselniky z druheho listu).
Současná editace dokumentu více autory je součástí Office 2010 a vyšších. Potřebujete k tomu mít dokument uložený na SharePointu, případně na OneDrive. Jinými slovy nemusíte firemní data cpát do cloudu, a nemusíte používat omezený webový office - i když obojí můžete volitelně udělat.
SharePoint lze mit sice na vlastnim serveru, ale OneDrive je samozrejme v "cloudu" :)
nicmene soucasna editace tabulky (o ktere byla rec), je soucasti LibreOffice Calc a dokument staci jen ulozit na sitovej disk ;)
kompatibilitu dokumentu msoffice2013 ma LibreOffice lepsi nez ten msoffice2010
btw: myslim ze msoffice by se mel jiz ve statni sprave konecne zakazat, miliard i problemu uz to stalo dost :)
Zrovna u spreadsheetů mi přijde ta potřeba současné editace dost omezená.
Ad kompatibilitu dokumentu msoffice2013 ma LibreOffice lepsi nez ten msoffice2010 - když jsem naposledy zkoušel import OOXML dokumentů v LibreOffice (cca půl roku zpátky), bylo to dost hrozné. BTW jak importuje LibreOffice z roku 2010 dokumenty LibreOffice z roku 2013? :)
Ad msoffice by se mel jiz ve statni sprave konecne zakazat - souhlas, tím by se vyřešily všechny problémy. Staré dokumenty prostě smažeme, nebo je proženeme skartovačkou, resp. importem do LibreOffice :D
jak importuje LibreOffice z roku 2010 dokumenty LibreOffice z roku 2013? :)
nevim a je to absolutne jedno, protoze upgrade na LO 2015 je zdarma ;)
souhlas, tím by se vyřešily všechny problémy
spravne, konecne muzu s vama podruhe v necem souhlasit :)
ale neni treba skartovat, stare dokumenty nacte LO lepe nez novej MSOffice
cim driv se ze zakazem MSOF ve statni sprave zacne, tim lepe, je nesmyslne do toho cpat miliardy za licence...
Ad stare dokumenty != docx - formát docx je default od Office 2007, který je už 8 let starý.
Ad vase tvrzeni je prachsprosta lez, platna max. jen v laboratornich podmínkách - pokud se layout dokumentu změní při importu do nové verze MS Office, je za tím buď layout podle tiskárny (což je compatibility option pro Word 95, kde se layout měnil při změně tiskárny - option může být zděděná z nějaké šablony nebo dokumentu pro Word 95), nebo změna fontu (na cílovém počítači chybí font, nebo je tam font stejného jména s jinou metrikou). Pokud znáte jiný případ kdy se layout změní, sem s ním.
AsciiDoc, Markdown, Mallard, DocBook (tedy XML). Fakt je, ze ty dokumenty jsou mnohdy obrovsky, strukturovany, musi se udrzovat dlouho pro ruzne produkty, pracuje na nich x lidi, dalsich y lidi dela preklady. Schvalne to pisu, protoze pod pojmem dokument si muzeme predstavit jak dopis babicce, tak i neco hodne obludnyho a interne sloziteho.
Ja jsem napsal jeden realnej use case na ktery byl dotaz, jasne ze tech use casu je mnohem vic, to snad nikdo nepopiral. (OT: docela lidem doporucuji si Markdown nebo AsciiDoc vyzkouset i na dokumenty kancelarskeho charakteru - http://mojavelinux.github.io/decks/discover-zen-writing-asciidoc/cojugs201305/index.html#1.0 ono to je skutecne vysvobozujici)
Jasně, myslel jsem to v kontextu našeho use case, o kterém je část tohoto vlákna. Není to myšleno úplně obecně, to bych si nedovolil říct o ničem :-), protože to hodně záleží na konkrétní firmě, jaké dokumenty zpracovává, jak je velký tým, kolik produktů se udržuje (resp. pro kolik produktů se udržuje dokumentace), jestli se používá CI (u nás jo), automatické testování dokumentace atd.