Hlavní navigace

Prototyp Steam Machine předveden v praxi

Petr Krčmář

Společnost Valve pokračuje ve svém plánu na tvorbu vlastní herní konzole. Nechce (zatím?) útočit na pozice rozšířených konzolí od Sony nebo Nintenda, ale cílí na hráče, kteří zatím sedí u PC. Připravuje proto zařízení s názvem Steam Machine, které by se do konce roku mělo dostat ke třem stovkám vývojářů.

Server The Verge už se dostal k prototypu a redaktoři měli možnost si jej osahat a zjistit maximum. Detailní specifikace hardware nejsou známy, velikostně se ale Machine řadí mezi Xbox a klasické PC. Zajímavé je, že konzole bude mít velmi tiché a efektivní chlazení díky naprostému oddělení prostoru pro jednotlivé komponenty. Každá část (zdroj, procesor, grafika) má „svůj vzduch“ a svoje výdechy na jednu ze stran boxu.

Zajímavý je také prototyp ovladače, který bude muset v budoucnu plnit několik podmínek: musí být kompatibilní se současnými hrami a musí být univerzální i při použití Steam Machine jako zábavního centra. Vývojáři to nakonec vyřešili dvěma kruhovými touchpady a přidal i gyroskop. Uvidíme, jak se tento inovativní koncept uchytí.

První zákazníci by se své Steam Machine měli dočkat už začátkem roku, další přístroje se pak objeví do poloviny roku. Originální model od Valve totiž nebude jediný, protože operační systém SteamOS bude možné nainstalovat i na jiný hardware. Očekávat tedy můžeme menší, levnější nebo vybavenější modely. Čeká nás příští rok „parní“ revoluce?

Našli jste v článku chybu?