Hlavní navigace

Vlákno názorů ke zprávičce První Steam Machine od Alienware se povedla, píše Engadget od JA - "Největším nedostatkem tak logicky zůstává menší počet her,...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 10. 2015 11:22

    JA (neregistrovaný)

    "Největším nedostatkem tak logicky zůstává menší počet her, které SteamOS podporují (ve srovnání s Windows)."

    Nemyslim, ze by to byl nedostatek, zvlast kdyz bude nabizen s windows 10;) Tezko rict, jestli steam os bude vubec oficialne volitelnou soucasti ...... mozna par "steam machines" bude mit i podporu steam os, ale necekam, ze se najde vyrobce, ktery to bude chtit podporovat ...... jinak ono nic jako steam machine neexistuje .... jde o obycejne PC s valve nalepkou, nic vic .... miliarda ruznych konfiguraci atd, cili nema nic spolecneho s zadnou konzoli. Sak taky predstaveni bylo pekne fiasko ..... steam machines = obycejne PC ...... steam controller = neergonomicky paskvil, ktery jeste neni v prodeji a uz byl 2x predelan ...... stema os = obycejny linux s nejakym GUI a jeste mensi penetraci .....

  • 19. 10. 2015 12:47

    Jarda_P

    Tak X-Box take neni nic jineho, nez obycejne PC. A bezi na tom nejake zamaskovane Widle. Takze co jako meli delat, aby se vam steam machine vic libila? Poridit PC v nejakem LSD kastliku a na to dat nejaky neobycejny Linux?

  • 19. 10. 2015 16:52

    JA (neregistrovaný)

    Neni to obycejne PC .... je to STANDARDIZOVANE PC, jeden kus HW, takze se da na to optimalizovat a nemusis nic resit, proste to funguje.

  • 19. 10. 2015 18:29

    nobody (neregistrovaný)

    tak bud je miliarda konfiguraci XBoxe, anebo jde o standardizovane PC, stejne jako SteamMachines bude NEKOLIK standardizovanych PC, tedy lepsi mit vyber nekolik odstupnovanych standardizovanych konfiguraci podle ceny/vykonu, nez jen jednu...

    zda se mi to nebo jsi BTJ? protoze takovejch demagogickejch microsoft fanatiku moc nebude :)

  • 19. 10. 2015 18:56

    Sten (neregistrovaný)

    Kterou jednu konfiguraci XBoxu máš na mysli? S Kinectem nebo bez? S 500 GB nebo 1 TB diskem? S klasickým ovladačem nebo Elite? Nebo se SmartGlass? S Windows 8 nebo 10? S DirectX 11 nebo 12?

  • 19. 10. 2015 20:01

    Jarda_P

    To jako X-Krabice? No budiz, to ale nemeni nic na tom, ze zakladem je ponekud ocesane PC, doplnene o kurvitka, aby tam lidi neinstalovali normalni Widle nebo Linux.

  • 19. 10. 2015 14:59

    Mario Kalus (neregistrovaný)

    SteamOS nabízen s Windows? To postrádá logiku ne. Možná mi něco ve vašem komentáři uniklo, ale Valve vyvinulo SteamOS právě kvůli tomu, aby bylo na Windows nezávislé. Je to čistě Linuxová záležitost.

    to Jarda: Xbox obsahuje Win 8 s nějakými Hyper-V úpravami (prý bude upgrade na Win10) a vlastní XBox OS (nevím co to je).

  • 19. 10. 2015 16:59

    JA (neregistrovaný)

    Valve (neboli obluda Newell) se obava microsoft storu, ktery vlaste supluje cely jejich business, tak steam os je jen takovy vykrik do tmy. Samozrejme, bezi na tom asi vsechny ty tri linuxove hry, ale hlavni vec je, ze steam machines budou mit v naproste vetsine (samozrejme!) windows. Dokonce klicovou funkci steamos je, prijimat pouze stream z opravdoveho PC (s windows) do nejakeho hnojniho nettopu se steamos .... na lag se samozrejme nehraje, ale idea je takova, ze nekde v byte pobezi herni PC a nekde v obyvaku bude steamos na ultralow stream machine (nebo spis steam konzoli, v tomto smyslu konzola jako linuxova konzola, cili nejaka uplne pomala sracka, co dokaze dekodovat video stream) ..... jak asi kazdy vidi, smysl to zcela postrada a jde o to, ze valve se jen pokusil ucucnout nejaky dolar na sve znacke mezi tunama renomovanych hernich PC vyrobcu ...... steamos jako nahrada multimedialniho centra - vysmech, jako nahrada windows - uplny vysmech ...... jedine, co skutecne asi navrhli je ten ovladac, ktery ..... ovsem ...... bohuzel ...... taky ..... sklidil ...... vysmech:o)

  • 19. 10. 2015 18:09

    Sten (neregistrovaný)

    Výsměch jsou vaše výmysly.

    To, co se připojuje do televize a používá Miracast a nespecifikovaný druh přenosu přes Ethernet, je Steam Link. Než si vymýšlet, jak to určitě bude strašně lagovat, si někdy Miracast zkuste.

    Steam Machines jsou počítače se Steam OS. Windows na nich nikdy nepoběží. Steam Link to přijímat neumí, takže ani jako backend pro hry z Windows to nemůže fungovat.

    Her pro Linux (SteamOS) je na Steamu hodně včetně velkého množství AAA her. Nové hry, které plánují vydání na Steamu, plánují vydání i pro SteamOS.

  • 19. 10. 2015 15:17

    Sten (neregistrovaný)

    SteamOS ≠ Steam Client. SteamOS nemá s Windows nic společného, běží na Debianu.

    Steam Machine není obyčejné PC s nálepkou Valve, je to PC, u kterého výrobce zaručuje, že SteamOS tam bude fungovat se všemi jeho vlastnostmi. Xbox One je vevnitř taky PC.

  • 20. 10. 2015 17:19

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Steam Machine je obyčejné PC s nálepkou od Valve a předinstalovaným SteamOS (lehce upravený Debian+Steam Client). SteamOS na tom asi fungovat bude. Problém jsou hry. Jednak jdou jen ty určené pro Linux, a potom to celé díky variabilitě HW ztrácí výhody konzolí, pro které se dá daleko lépe optimalizovat. Zůstávají ovšem typické PC problémy: nutnost nastavovat grafické options ve hrách, drivery atd.

    Zákazník si nejspíš vybere konzoli typu XBox 360 a PS. Pro konzole je spousta áčkových her, jsou levné a prostě fungují. Kdo chce PC, tak je daleko lepší volba třeba třeba Alienware Alpha. Jedou na něm všechny hry pro Windows, a dodává se včetně ovladače pro XBox 360 a zjednodušeného interface HiveMind, který se tím ovladačem dá slušně používat. Steam Machine nejen že proti stejnému PC s Windows nemá žádnou konkurenční výhodu, ale navíc neumí běžet spoustu her které jsou jen pro Windows (tj. zvlášť těch áčkových). Kdo by si takovou věc kupoval?

  • 20. 10. 2015 22:03

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Asi od vás nemůžu čekat, že byste odpověděl věcně. Ono se nelze moc divit, protože těžko najít nějaké argumenty pro Steam Machines. Ale pak je zbytečné, abyste prostá fakta vydával za "nechutne reklamni hlodokecoblitky konkurence".

  • 20. 10. 2015 22:47

    nobody (neregistrovaný)

    Steam Machine je obyčejné PC s nálepkou od Valve
    Jedna se o dukladne vybrany HW ktery bude certifikovany a bude se jednat o jednotky

    a předinstalovaným SteamOS (lehce upravený Debian+Steam Client)
    Upravy jsou primarne v optimalizaci na HW, ve spolupraci na vyvoji ovladacich grafickych karet, apod..
    (tedy je jednoduse od tebe UBOHE na jedne strane trvdit ze AndroidLinuxKernel je velmi silne opatchovanej Linux, na druhe strane tvrdit ze SteamOS je jen lehce upraveny Debian)

    Jednak jdou jen ty určené pro Linux
    To na Root.cz asi nebude problem, pro XBox chodi jen hry pro XBox... pro SteamOS budou chodit hry pro SteamOS a pro GNU/Linux, je jen otazka jestli na vybrany HW nespristupni Steam i (alespon nektere zadane) Windows tituly pres jim zpravovany Wine (aneb sila OpenSource)

    a potom to celé díky variabilitě HW ztrácí výhody konzolí
    a zaroven to prinasi vyhody, nebudou miliony SteamMachines, ale takove mnozstvi aby byl vhodne rozprostren vykon v souvislosti s cenou a zakaznici si mohli lepe vybrat...
    koneckoncu kazdy spravny paran hraje na PC, protoze konzole jsou pro deti...

    Zůstávají ovšem typické PC problémy: nutnost nastavovat grafické options ve hrách, drivery atd.
    narozdil od PC/Win HW kde jsou miliony kombinaci o kterych vyrobce nema jednak paru, druhak nema nad jejich vyberem dohled, se u SteamMachines jedna o presnej opak, nebude problem aby si dle SteamMachines na kterem to pobezi podle databaze jednodech/desitek kombinaci HW automaticky nastavilo optimal default conf per game...

    Kdo by si takovou věc kupoval?
    Napr. vsichni kterejm je na bliti z systemy od Microsoftu, nebo HW od Sony, tech je dostatecne mnozstvi, zaroven ti co chteji opensource system bez smiraku, nechteji si vybirat/skladat PC HW na kterem by hrali hry stejne pod GNU/Linux, a uvitaji enduser predinstalovanej HW kterej pro to byl vybranej a system na nej naladen...

  • 21. 10. 2015 0:37

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad Jedna se o dukladne vybrany HW ktery bude certifikovany a bude se jednat o jednotky [modelů] - jde o PC od pár výrobců, s nejrůznějším HW, kterým dá Valve nálepku. CPU Intel i3 až i7, s různými počty jader a různou velikostí cache. GPU různé nVidie řady 900, u některých modelů dokonce s SLI, u jiných modelů Intel, a do budoucna má prý být i AMD, některé GPU jsou na tvrdo boardu (zjevně se nemusíte zaobírat myšlenkami na upgrade), jiné klasicky výměnné. Velikost paměti 4-16GB, storage HDD nebo SSD... Toho času na Steamu vidím 13 výrobců, jediný Alienware nabízí konkrétní modely, několik výrobců píše o "plné konfigurovatel­nosti". Jinými slovy jde klasická PC s velmi různými parametry, žádný konzolový HW. Za rok nebo dva samozřejmě budou jiné CPU i GPU, a celá konfigurace bude vypadat úplně jinak.

    Ad Upravy jsou primarne v optimalizaci na HW, ve spolupraci na vyvoji ovladacich grafickych karet, apod. - jak konkrétně ta optimalizace na HW vypadá? To co je zajímavé na konzolích je optimalizace *her* na konkrétní pevně daný HW, díky které se z toho HW dá vymačkat maximum výkonu. V té výše zmíněné směsce HW žádná podobná optimalizace nepřichází v úvahu. A že Valve spolupracuje na vývoji driverů grafických karet? To snad dělá každý, dneska dokonce už i Valve :)

    Ad je jednoduse od tebe UBOHE na jedne strane trvdit ze AndroidLinuxKernel je velmi silne opatchovanej Linux, na druhe strane tvrdit ze SteamOS je jen lehce upraveny Debian - jenže Android má kernel výrazně upravený, nemluvě o zbytku systému (liší se i implementace libc). StreamOS je naopak běžné distro Linuxu.

    Ad pro SteamOS budou chodit hry pro SteamOS a pro GNU/Linux - což znamená podmnožinu her, které můžete hrát na stejném stroji běžícím na Windows. A ta podmnožina nezahrnuje většinu áčkových her. Pěkně děkuji.

    Ad je jen otazka jestli na vybrany HW nespristupni Steam i (alespon nektere zadane) Windows tituly pres jim zpravovany Wine (aneb sila OpenSource) - jo, to je síla. Wine chybí 27% Windows API, včetně například 44% API MS Visual C++ 12 Runtime :). U oficiálního produktu asi nepůjde použít triky jako "zkopírujte si knihovny A, B a C z Windows". Navíc Wine pořád neumí ani DX11, a podpora DX10 zdaleka není kompletní. No a se starými DX9 hrami asi ve Valve díru do světa neudělají. BTW DX12 ještě v těch chybějících 27% API ani není započítané.

    Ad nebude problem aby si dle SteamMachines na kterem to pobezi podle databaze jednodech/desitek kombinaci HW automaticky nastavilo optimal default conf per game - vzhledem k tomu co jsem psal v prvním odstavci tomu moc nevěřím.

    Ad Kdo by si takovou věc kupoval?; vsichni kterejm je na bliti z systemy od Microsoftu, nebo HW od Sony... zaroven ti co chteji opensource system bez smiraku, nechteji si vybirat/skladat PC HW na kterem by hrali hry stejne pod GNU/Linux - těch je cca 1% a už mají stroje na Linuxu :). Pro rozšíření SteamOS je klíčový trh "obyčejných" lidí, protože bez nich nebude dost instalací, a bez nich zase nebudou áčkové hry. Jenže těm lidem musíte něco nabídnout. Na GNU/Linux vám masoví zákazníci kašlou, stejně jako u Sony PS kašlou na to že je uvnitř nějaké FreeBSD a na XBoxu nějaké Windows. Prostě to vyjma pár ajťáků s Tuxem na sepraném triku a alobalovou čapkou na hlavě pro nikoho dalšího není rozhodovací kritérium. Naopak záleží na nabídce her (která je na Linuxu mizerná), pořizovací ceně (která je vysoká proti konzolím a prakticky shodná s Windows PC), a snadnosti používání (tam jasně vítězí konzole). A pokud jde o srovnání značkových Steam Machines se značkovými herními stroji na Windows, tak zákazník zjevně dostává za stejné peníze daleko méně muziky (resp. her).

    Ještě jeden detail k zapojení výrobců: těm je to celkem jedno. Prodávají svoje herní stroje na Windows, a pokud je Valve přemluví, nabídnou i kousky se SteamOS. Nemůžou tím nic ztratit. Když se totiž HW neprodá se SteamOS, přelepí se nálepka, doinstalují se Windows, a jede se dál.

  • 21. 10. 2015 19:22

    nobody (neregistrovaný)

    hele bionickej laeli, se divim ze ti tohle microsoft proplaci, kazdopadne si to reknem za rok, ted je to jen ztrata casu :)

  • 23. 10. 2015 1:19

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    OK :). Moje predikce je ta, že SteamOS bude za rok v nejlepším případě okrajovou platformou, a žádný "rok SteamOS v obýváku" nenastane. Jak to vidíte vy?

  • 25. 10. 2015 18:20

    this field (neregistrovaný)

    Jasně, tvoje predikce (třeba ta o androidu) jsou tu už legendární, pane Tlučhubo...

  • 27. 10. 2015 3:37

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Předpokládám že právě jste z těch zdejších diskutérů, co deset let vykřikovali v diskusích, že příští rok už bude rok Linuxu na desktopu :D. Asi právě proto teď nemáte koule ani udělat vlastní předpověď.

    Ale nebudu vám to vyčítat. Mýlí se i daleko povolanější.
    http://archive09.linux.com/articles/30873
    http://www.root.cz/zpravicky/pristi-rok-pry-bude-linux-na-vetsine-pocitacu/

  • 21. 10. 2015 15:05

    Sten (neregistrovaný)

    Steam Machine je obyčejné PC s nálepkou od Valve a předinstalovaným SteamOS (lehce upravený Debian+Steam Client).

    Steam Machine má specifikované požadavky na kompatibilitu.

    Zůstávají ovšem typické PC problémy: nutnost nastavovat grafické options ve hrách, drivery atd.

    Grafické nastavení ve hrách jsem posledních asi deset let nenavštívil. Hry si to už umí samy detekovat (a spousta z nich to uměla i v dobách MS-DOSu).

    Ovladače dodává výrobce Steam Machine a musí projít certifikací.

    potom to celé díky variabilitě HW ztrácí výhody konzolí, pro které se dá daleko lépe optimalizovat

    Steam Machines jsou něco mezi konzolí a PC. Ani ty konzole ale nejsou tak fixní HW, jak se většinou tvrdí. Třeba Xbox One může či nemusí mít Kinect či SmartGlass a zřejmě bude mít verze s Windows 8 a Windows 10 a s DirectX 11 a 12.

    Zákazník si nejspíš vybere konzoli typu XBox 360 a PS. Pro konzole je spousta áčkových her, jsou levné a prostě fungují.

    Pokud máte tu správnou konzoli. Hry pro Xbox 360 nespustíte na Xbox One. To se MS opravdu povedlo.

  • 21. 10. 2015 20:38

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad Steam Machine má specifikované požadavky na kompatibilitu - dnes mají prakticky všechy značkové PC certifikaci Designed for Windows, která zahrnuje hromady požadavků na HW, výkon, drivery, a samozřejmě procházejí při certifikaci sadou testů. Co konkrétně Valve vyžaduje od Steam Machines?
    https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/dn932845(v=vs.85).aspx

    Ad Grafické nastavení ve hrách jsem posledních asi deset let nenavštívil - to jste nejspíš o dost přišel, protože většina her neumí nastavit grafiku odpovídajícím způsobem. Pokud jste měl štěstí, tak jste jen měl zbytečně špatný obraz ve hře.

    Ad ani ty konzole ale nejsou tak fixní HW, jak se většinou tvrdí. Třeba Xbox One může či nemusí mít Kinect či SmartGlass a zřejmě bude mít verze s Windows 8 a Windows 10 a s DirectX 11 a 12 - hra Kinect buď podporuje nebo ne, na tom není moc co řešit. Použití DirectX 12 je možnost, nikoliv povinnost, a nezmění vám rychlost CPU, velikost cache, typ GPU, velikost jeho paměti, podporované operace toho GPU, výsledky těch operací (které OpenGL pokud vím nijak důkladně nepopisuje) ani výkon jednotlivých operací a jejich kombinací. Windows 10 se týkají pokud vím primárně Shared Partition (XBox One běží dvě partitions - řekněme OS - pod hypervisorem), a na hry běžící v Exclusive partition by to nemělo mít vliv.

    Ad Pokud máte tu správnou konzoli. Hry pro Xbox 360 nespustíte na Xbox One - první stovka her pro XBox 360 půjde spustit na XBoxu One někdy teď na podzim. Beta běží už pár měsíců. Vývoj byl dlouhý, protože MS kompletně emuluje OS a HW Xboxu 360 (založený na PowerPC) na Xboxu One (založeném na Intel x64). Pokud máte PS4, tak si hry z PS3 nezahrajete. Resp. některé můžete streamovat z netu, s velikým lagem, jen v pár zemích, a za mastný poplatek. Tarif vyjde ročně na cca 75% ceny PS4, plus platíte za čas na který jste si hru "vypůjčil".

  • 19. 10. 2015 18:36

    nobody (neregistrovaný)

    takze vypichnes jeden zapor a ignorujes druhej klad Pochvalu si vysloužil také revoluční ovladač s dotykovou plochou a misto toho si vycucac nejake zadkoidni uvahy? :-D
    steam controller = neergonomicky paskvil, ktery jeste neni v prodeji a uz byl 2x predelan

    jestli neco neni v prodeji a doladuje se tak se to logicky klidne predelava, tve milovane Windows10 s kterema kazdy den usinas i vstavas se taky predelavali milionkrat, tak mer jednim metrem fanatiku ;)