Docela mě zaujaly reklamy jiných bank na vlastní aplikace s přístupem k účtu z hlediska bezpečnosti. Když ztratím telefon, není možné, aby nálezce nějak vydoloval přístup k účtu? Jaká je úroveň zabezpečení té které aplikace? A podobné otázky. Jako majitel eKonta, jsem se rozhodl, že aplikaci vyzkouším, přestože přístup přes stále ten samý S-PIN, mi nepřijde jako bezpečné řešení. Přečetl jsem si něco o zabezpečení této aplikace na webu (musím uznat, že jsem čekal, že tam tyhle informace vůbec nenajdu.) a chtěl aplikaci nainstalovat. Bohužel můj iPhone ji odmítá. Problém s bezpečností tedy vyřešen.)
Když ztratim telefon tak se do internetoveho bankovnicvní ani nedostanu přece, když chodí potvrzovací SMS.
IB bylo zavbezpečeno systemem - něco mám (telefon) a něco vím (pin)
použitím mobilní aplikace se bojím toho, že ten pin zadávaný do stejného zařízení může nějak být vydolovatelný, takže stačí už jen mít to zařízení a pin přijde i s ním.
Proto se mi ta aplikace vůbec nelíbí
Ano, tuhle obavu sdílím také - ztratím telefon, tudíž mi nemá kam přijít SMS s kódem pro přístup do IB a tudíž nemohu zrušit přístup do bankovnictví protože se tam ani nepřihlásím.
Na druhou stranu telefon má zamčený displej, aplikace chce PIN pro každou aktivní operaci a mám možnost telefon vzdáleně vymazat ...
A zablokovat to nejspíš půjde i telefonicky přes nějaké kontaktní centrum (akorát teda kdo si má sakra pamatovat další PIN, že ...)