Jojo, podle mě by to šlo. Úplně mě to nadchlo, jak to lze používat prakticky i jako desktop a tak jsem zkoušel na tom spustit Minecraft, ten plnotučný. A světe div se, po nějaké době se mi povedlo to zprovoznit. Musel jsem hodně snížit parametry, ale nakonec to bylo i hratelné. Každopádně to ukazuje možnosti. S Raspberry mám velké plány, úžasná hračka. Jinak jako retrokonzole super, ale nějak jsem nepochopil to ovládání. Třeba spustím prince of persia, ale nejde mi ovládat, prý potřebuji nějaký ovladač. Proč nemohu použít klávesnici? :-)
PS - na raspberry 3 byl takový zjednodušený Minecraft, proč na 4 už není?
4. 2. 2020, 10:27 editováno autorem komentáře
já v aktuálním Raspbianu pořád tu verzi Minecraftu zadarmo pro RPi vidím, možná není jen defaultně nainstalována? (sudo apt install minecraft-pi)
anebo alternativně se dá taky stáhnout z oficiálního webu Minecraftu https://www.minecraft.net/en-us/edition/pi/
jinak tu plnotučnou java verzi máte zprovozněnou asi podle rpiMike, ne? https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?f=78&t=243946
Díky za info, já to pak našel taky. Vím, že jsem na 4ce měl nějaké problémy, musím to zas zkusit. Jinak já už ani nevím s tou plnotučnou verzí. Měl jsem přehnaná očekávání potom, jak jsem viděl, jak nové Rpi zvládá vykreslovat 3D webovou grafiku s rozumným FPS. Je ale fakt, že tohle je něco jiného. Takže nemohu s jistotou říci, že je to podle rpiMike. Případně zkusím. ;) Momentálně mám v hlavě pár článku a i něco právě o Minecraftu, tak mám další inspiraci (ne, že bych opisoval, nemám to rád).
Tak se omlouvám, bylo to jinak - Minecraft Pi tam je, ale nešel spustit kvůli chybě - nějaká hodnota byla mimo rozmezí. Zkusil jsem změnit grafický ovladač, ale to neprošlo. Píše se o tom zde: https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=249140 .
Nemyslím že to je nějak zvlášť třeba , herní konzole nejen na indie a retro tituly z toho aplikací Vulcanu nebude o moc lepší než krabičky s "Androidem s číny".
Pokud BPi4B nedává při 1280*720 na high ani 60FPS ve starém Q3Arena chtít po tom Vulcan ze kterého těží především nové tituly je stavět na start mrtvého koně.
Ano ale jak vás zachrání počítání fyziky , nebo grafických afektů pokud máte problém s výkonem základních operací. A nedávat to dnes již relativně primitivní grafiku jako byl zmíněný třeba Q3arena engine?
body>síť> polikony> textůrování>.... ....a až pak počítáte efekty od materiálů, odrazivosti nebo průhlednosti. Takový raytracing bych opravdu po Rpi4B nechtěl. Stačí dekódování 4K které to rozpálí jak nikdy a lowpower je v tahu.
A cetl jste ho poradne?
Standards body Khronos describes Vulkan as “a new generation graphics and compute API that provides high-efficiency, cross-platform access to modern GPUs”.
Prestante porad chtit nejake nesmysly. Hruby vykon potrebny k renderovani vasi oblibene hry v pozadovanem rozliseni si vyzada 1) dostatecne vykonnou grafiku, 2) prislusne typickou spotrebu. Prinos nizsich procesu na PC grafikach jen snizuje spotrebu, nebo zvysuje vykon pri zachovani spotreby - ale nikdy ne natolik, aby ona vykonove dostacujici diskretni grafika (+cpu) mela mensi spotrebu nez cely SoC na SBC.
Teprve az mi ukazete ze vam ta hra bezi na libovolnem x86 + libovolnem gpu v indikovanem (referencnim) rozliseni a FPS, s celkovou spotrebou stejnou ci mensi nez ma RPi4 (cca do 5W), muzeme se bavit o tom, jake optimalizace je nutno na RPi udelat, v zajmu dosazeni stejneho FPS ktere vas udela spokojenym.