Samozrejme 1) netusim, jestli tomu tak skutecne je a 2) by to neresilo 100 %, ale castecne by to pomohlo. Teoreticky je mozne akcelerometry pouzit i pro urceni zryhleni ve smeru vektoru jizdy a pouzit tuto promennou pro vyhodnoceni, zda jde "jen" o zataceni, nebo odbocovani. Statisticky se urcite pred odbocovanim zpomaluje vic, nez kdyz jen na okresce tocim volantem. No a samozrejme by na to sla nasadit neuronka a ta by se jiste casem vytrenovala pomerne dobre.
od té doby co jsem dělal autoškolu se řada věcí změnila, na kruhových objezdech to bylo jiné, více proudé ani neexistovaly, stejně tak si ani nepamatuji souběžné odbočovací pruhy.
Tohle je hoby projekt jednoho řidiče, který se spíše chtěl naučit pracovat s arduino a využít ho v autě než, aby dělal nějakou smyslupnou věc.
No nevim, na mem BMW blinkry vzdy fungovaly v poradku.
On ten problém samozřejmě bývá spíš mezi volantem a sedadlem řidiče. Ale poslední dobou bych řekl, že zrovna u blinkrů ta korelace s cenou auta není zdaleka taková jako dřív, tento nešvar se nám demokratizoval a už zdaleka není výsadou řidičů dražších značek.
Spis nez s nepouzivanim blinkru, se setkavam s pozdnim pouzivanim blinkru.
No, to je taky radost, třeba při vyjíždění z vedlejší na "téčku", kdy jedno auto za druhým dává důsledně blinkr až v okamžiku, kdy už je auto zřetelně natočené do odbočky. Zásada "blinkr - brzda - volant" už se holt moc nenosí. Stejně tak jsem nikdy nepochopil myšlenkové pochody, které vedou nemalé procento řidičů k tomu, aby s blinkrem důsledně čekali, dokud jim nenaskočí zelená.
2. 11. 2021, 20:57 editováno autorem komentáře
Elektroniku modifikovat muzete, ale pak nejspis prijdete o moznost provozu na pozemnich komunikacich (typove schvaleni). Auta s ruznymi chiptuningy apod. na silnici formalne nemaji co delat, ale malokdo to dokaze rozpoznat.
Zajimava je otazka licenci k pouzitemu SW v ridicich jednotkach, protoze pokud se nepletu, toto zadna automobilka neresi - je to takovy pravni nihilismus.
No a nakonec v praxi pokud jde o diagnosticky nastroj, ktery uz dnes potrebujete i na vymenu baterky, automobilky delaji vse pro to, aby to nemohl delat nikdo kdo jim neplati.
Mno, musím říci, že se mi to zdá jako trochu přepálené. Ještě by tam mohl dát třeba tablet, který bude pripojený k tomu RPi a zobrazovat statistiky použití volantu a blinkru.
Ne, vážně, myslím, že by mohl třeba odstranit celé to UNO, případně to RPi4 a použít nějaký zvukový modul. A když už tam má RPi, tak to propojit s GPS.
Trochu mi to připomíná návod, který byl v časopise ABC asi tak před 25-30 lety, jak si přidělat brzdové světlo na kolo. Aktivovalo se pomocí domovního zvonkového tlačítka namontovaného pod brzdovou páčku. Muselo to být fakt bezva, nejspiš to buď nesvítilo, nebo nebrzdilo, nebo rozmáčklo tlačítko na kaši.
Že by nová povinná výbava do Audi a BMW? :-D Tam jsou majitelé často okouzleni svým vozem natolik, že zapomenou, že nějaká páčka blinkrů existuje. :-D
No dost stereotypů, projekt hezký jako pokus a hračka. Reálné využití není, protože každý normální člověk blinkry používá, a kdo ne, tak ten to dělá vědomě, a takové zařízení by si stejně nenamontoval. To by to muselo být povinnou součástí aut se složitější logikou na pozadí (a hromada čidel - akcelerometry, GPS a mapové podklady, snímače očí, kamery, radary), která by vyhodnocovala, zda se skutečně jedná o případ, kdy se má dávat směrovka. Ale to už by pomalu ty blinkry mohly být automatické.
Automatické nemôžu byť, lebo slúžia práve na to, aby vodič dal najavo svoj úmysel ešte PRED zmenou smeru jazdy.
To, že určitá časť polovodičov bliká, až keď už zatáča (načo, však to už vidím aj sám), je ale fakt, a to zariadenie by teda malo dávať elektrošoky vodičovi spätne, keď zistí, že mal blikať a neblikal...
Proto je v té větě to slovo "pomalu". A proto tam mluvím o očních senzorech atp., které by spolu s ostatním detekovaly, že řidič se dívá určitým směrem, vyhlíží apod., a pomocí AI odvodily, že se chystá zatáčet, předjíždět, objíždět...všechno je to o pouhém strojovém učení a dostatku dat. Samozřejmě se do takové akce nikdo vrhat nebude, takže mluvím pouze imaginárně.
To je častý problém RPi projektů... Tohle beru jako zprávičku pro zasmání. Řešit něco tak triviálního pomocí 2 akcelerometrů na BT desce, WiFi Arduinem a RPi 4, to je neuvěřitelný overkill. Akorát mě zklamalo, že to WiFi Arduino nekomunikuje s RPi právě přes WiFi, ale po drátě. To jsou takové poslední zbytky uvažování :-).
Hned mě napadlo, že bych mohl vyrobit blikačku na kolo, kde by každá ledka byla připojená na samostatné Arduino Nano BLE, které by komunikovalo s herním notebookem přidělaným na rám kola a ten by přes WiFi hotspot na mobilu komunikoval přes LTE s cloudem, který by ty ledky cyklicky přepínal ;-).
Třeba něco takového bude/je ve vestavěných navigacích v autě. Ty mají všechny potřebné informace. Buďto řidiče upozorní nebo ten blinkr rovnou aktivují, jako výstražný trojúhelník při prudkém brzdění.
Automatická aktivace blinkru by však měla nevýhodu, že si na to řidiči zvyknou a odnaučí se používat blinkr. A řidiči, kteří zásadně neblikají, protože šetří blinkry aby se jim neoblikaly (nevím jaké jsou další důvody), ti budou nadávat a funkci sabotovat :-)
Proboha, jen to ne. Používání blinkrů bych si k automatické aktivaci výstražného znamení (oba blinkry) při nouzovém brždění nedovolil přirovnat ani náznakem. Nouzové brždění je zcela jasně definovatelné (určitý tlak na brzdový pedál po určitou dobu, popř. zpomalení nad určitou mez po určitou dobu), ale to, kde používat blinkry, není řešitelné ani navigací, aby to nemělo milion různých problémů.
Právě že nemají.
To je fakt. Moc spolehlivé by to nebylo. Řidič by musel jet podle navigace a ještě by nějaká neuronová síť musela předvídat, co chce udělat...
Tak jinak: zavést denní skóre a za každé odbočení na křižovatce bez blinkru odečíst bod. Na konci jízdy by se zobrazilo zvířátko, odpovídající stylu jízdy, např. prase :-) V Číně by to jistě dovedli k dokonalosti ve spojení se sociálním kreditem.
Já teda nechci šťourat, ale když už auto má OBD,proč nečíst polohu volantu odsud? Stav spotřebičů,které nemají vlastní datagramy,se dá odvodit z napětí v palubní síti,které na tom OBD je taky. Takže by to mohlo taky hlídat mlhovky a spálené žárovky,zejména tyhle dvě věci by v ČR byly velmi aktuální.