Hlavní navigace

Razer uvedl HDK2, relativně levný headset pro VR

Sdílet

Roman Bořánek 15. 6. 2016

O virtuální realitu teď soupeří hlavně headsety Oculus Rift a HTC Vive. Málo se ví o tom, že svůj headset HDK má také známý výrobce herních periferií Razer. Společnost nyní uvedla druhou generaci zařízení, která už by konkurenci mohla víc zatopit. Specifikacemi je na tom v podstatě stejně jako Rift nebo Vive. Cena ale byla stanovena na pouhých 399 dolarů, což je o dvě stě, resp. tři sta méně.

Projekt Razeru je pro nás sympatický i tím, že se snaží být co nejotevřenější, je koneckonců nazván OSVR (Open-Source Virtual Reality). Nechce nijak omezovat hráče v tom, co a na čem mají hrát, ani nehodlá jít kritizovanou cestou exkluzivních titulů jako Oculus. Razer však slibuje, že by HDK2 měl být kompatibilní s prakticky všemi hrami pro Rift a Vive. A to by při atraktivní ceně mohlo stačit.

(Zdroj: TechRadar)

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 6. 2016 10:25

    j (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Porad je to cenove mimo ... dopadne to presne stejne (ostatne uz dopada) jako predchozi pokusy. Za 2 roky po tom ani pes nestekne.

    Staci se podivat do statistik steamu, na cem lidi tak hrajou hry ... a kolik promile z nich ma odpovidajici HW ... a kolik promile z tech promili si poridi tohle.

    Pripadne, naprosto primitivni uvaha ... volant/joy/... to sou veci, ktery lze poridit za jednotky stokorun (coz na zapad od nasich hranic = jedno pivo) a presto ani tyhle periferie prakticky nikdo nema. Jasne, kvalitnejsi stoji o dost vic, ale na tom nesejde.

    A dalsi aspekt, presne stejny, kvuli kterymu defakto chciplo 3D na televizich. Naprosto nulova interakce. Kolikrat mesicne tak chodite do 3D kin? 1x rocne? ...

  • 15. 6. 2016 12:17

    AlYoSHA (neregistrovaný) ---.alternet.sk

    Navyse specialitka Razeru je

    Ak si kupis mys tak nainstalujes par desiatok mega SW ktory ti je nanic. Mys si mozes nastavit az potom ako si vytvoris konto na ich kloude. Nastastie nejaky dobrodinec napisal opensource utilitu pre linux ktora ma par KB a dokaze to iste. Vyvojari Razer-u su ukazkou toho ako sa da skrabat okolo celej hlavy.

  • 15. 6. 2016 17:23

    PikoDrak (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    Mám vive půjčené doma a je to pecka. Ano, není to ještě dokonalé, nicméně to stojí za to. Komentovat by to měl jen ten, kdo si to osahat aspoň pár hodin. A že je to drahé? To je o příjmu a prioritách. BMW je taky drahé :)

  • 16. 6. 2016 11:11

    j (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Jo, 3D televize byly taky pecka ... na 1,2, 5 filmu a pak te to prestane bavit.

    Co na tom budes hrat? Nic ... jestli nekdo vytahne simulator, tak sjedu smichem pod stul .. ne, simulator na tom hrat nebudes, protoze to nejde. Tak mozna nejakou arkadu kde si vystacis se 4ma cudlikama ovladace.

    Jinak zjevne vubec netusis, jak ekonomika funguje. Aby pro to nekdo delal hry, musi to mit miliarda hracu, pokud to mit nebudou, nikdo pro to hry delat nebude, protoze se mu nemuzou ani zaplatit. Realne tu hru totiz proda tisicinam vsech hracu. Proc myslis, ze se konzole pri prodejich dotujou...

    V pripade VR mas naprosto zasadni problem - hra pro VR nemuze fungovat na monitoru a naopak. Tu hru musis navrhnou specificky pro tu platformu. Jo jasne, da se to "nejak" zobrazit, ale at tak nebo tak to bude fungovat spatne.

    Uberuspesny hry se proda rekneme 10M ks ...uspesny kolem milionu ...bezny hry maj ale problem atakovat 100k. A to pri tech miliardach stroju ktery hraci maj. Kolik milionu vsech tehle brejli se prodalo? 00prd.

    Kdyz nekomu reknu, ze si ma koupit za 20k brejle https://www.czc.cz/virtualni-bryle-oculus-rift-hd/183054/produkt a k tomu za dalsich 50kHW aby mu to fungovalo ... kolik lidi do toho pude? Vetsina lidi neda 20k ani za kompletni PC a kdyz to chtej na hry, tak se kroutej u 25k ze to uz je moc. A i kdyby ty brejle byly zadarmo ... tak mas proste problem stim, ze to vyzaduje prilis nakladnej HW => prodas to velmi omezeny skupine lidi => nevyplati se pro to nic vyvijet.

  • 16. 6. 2016 13:11

    nobody (neregistrovaný) ---.pel.cz

    jen ocituju predrecnika, protoze jakoby si ho nepochopil ;)

    Komentovat by to měl jen ten, kdo si to osahat aspoň pár hodin. A že je to drahé? To je o příjmu a prioritách. BMW je taky drahé :)

    jinak proc jen hry? porno dostalo VHS do kazde rodiny, proc ne VR ;)

  • 16. 6. 2016 21:13

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    Máte pravdu, že ten HW je drahý, ale ne až tolik. Brýle 19k, nejlevnější VR-Ready sestava 27k. Jenže kdybyste měl pravdu, tak by nikdy nic nového na trhu neprošlo, protože zpočátku je HW drahý, a proto není SW, a kde není SW, tam se neprodává HW. S takovou bychom nikdy neměli CD, DVD, BluRay, Windows 95 atd.

    S cenou kompletní sestavy 46k Kč do toho půjdou early adopters, na straně zákazníků i dodavatelů obsahu. Podobně to bylo s většinou nových technologií. Později se ukáže jestli zákazníci VR opravdu ocení, a ceny nejspíš půjdou silně dolů. Nakonec Sony teď uvádí Playstation VR za $399, k tomu je potřeba PS Motion za $60 a konzole za $349. To je dohromady $808, což při mediánovém ročním příjmu domácnosti přes $50000 není až tak drahé.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter

    Větší problém je s omezením obsahu. VR hry se dají hrát pohybem těla (natural locomotion), z pohledu řidiče (cockpit locomotion), nebo jsou ovládané "klasicky" (artificial locomotion). Z první alternativy se lidem nedělá špatně, z druhé občas, ze třetí více často. Jenže bez pohybu po velkých prostorách se hraje špatně. Většina her od časů Wolfensteina 3D počítá s prozkoumáváním prostředí. Kupodivu to vypadá že řešením může být teleportace ve stylu Portalu, protože u toho odpadá zrychlení.
    https://youtu.be/gbp7xX9QPOc

    Mimochodem když tu někdo zmínil porno, tak tam snad člověk vystačí s pohybem po místnosti, takže tam bude silný pocit přítomnosti a naopak nebude motion sickness.