Představenstvo Sanfranciské městské dopravní agentury (SFMTA) souhlasilo, že vynaloží 212 milionů dolarů na to, aby se rychlodráha Muni Metro zbavila závislosti na disketách. Systém automatického řízení vlaků (ATCS) Muni Metra vyžaduje 5,25" diskety od roku 1998, kdy byl instalován na stanici metra Market Street v San Franciscu. Systém používá tři diskety pro nahrání softwaru DOS, který řídí centrální servery systému.
Když vlak vjede do tunelu metra, jeho palubní počítač se spojí s řídicím systémem a spustí vlak v automatickém režimu. Vlaky pak jezdí samy a operátoři na ně dohlížejí. Když vyjedou z podzemní dráhy, odpojí se od systému ATCS a vrátí se k manuálnímu provozu na ulici.
SFMTA podle plánů z roku 2018 původně očekávala, že do roku 2028 přejde na systém řízení vlaků bez disket. Pak ovšem přišel COVID-19 a znemožnil další práce na 18 měsíců, takže se odhadované datum dokončení posunulo.
Nyní správní rada společnosti SFMTA schválila smlouvu se společností Hitachi Rail na zavedení nového systému řízení vlaků, který už nebude používat diskety. Technologie Hitachi Rail údajně pohání vlakové systémy ve více než 50 zemích, včetně rychlovlaků v Japonsku. Smlouva v hodnotě 212 milionů dolarů zahrnuje podpůrné služby společnosti Hitachi na 20 až 25 let.