Ono je v USA piratstvi problem ? .... tak to ani nahodou, kdyz tam hra stoji od 10-50$ prumerne tak 30$ tak si troufam tvrdit, ze v USA je piratsvi de fakto neohrozuje a nemaji z toho ztraty.
naopak uzivatele musi 1/3 az 1/2 casu CPU venovat na desiftovani ochrany, coz je brutalni plytvani potencialem tohodle CPU.
SONY ma jiny problem, kdyz PS3 zacala, mali vyhradni smlouvy na 2-3 hry/rok a ty nebyly ani pro PC ani pro jine konzole, vedli trh a lide v USA nemeli problem si kvuli tomu PS3 koupit, pak jeste nintendo WII a klidne i Xbox a mit tohle vse najednou doma.
Pak prisel X-box se sitovou hrou a SONY ac ji mela taky nevyuzila potencial, zacala ztracet a ted uz jen stagnuje a jede ze setrvacnosti. Zacali kopat kolem sebe a proto budou mit problemy, SONY uz je proste takova, pohrbi jakykoliv produkt bud licenci, nebo politikou, nebo proste tim, ze nastave zakazniky. Viz treba hackersky FW do CD/RW mechanik, ktere DOSly IDE kanal, kdyz detekovali grabovani CD ... a Linus na to sam napsal patch, ktery tohle chovani detekoval a kernel devoloperi vydali varovani, ze lide nemaji kupovat mechaniky SONY ... a tak se stalo.
Kdyby SONY usetrilo miliardy dolaru za ochranu, neplytvali 1/2 vykony CPU a vyuzili by ji pro hry, nechali PS3 otevrenou a akceptovali ze v CR je piratsvi a jinde taky, investovaly ty miliardy misto do soudu a ochran do vyvoje her a rozvoje komunity, tak by na tom vydelali.
PROC ? ... protoze platicich zakazniku je naprosta vetsina a je zbytecne se hnat treba za 10% usleho trhu, misto toho by investovali zroje do rozvoje tech platicich, aby si meli co kupovat a meli co hrat .... jenze SONY se mylne domniva, ze kdyz nastavala lidi a nic jim nenabizi, ze lide zacali vic piratit, ale neni to pravda, prestali to hrat a nemaji za co utracet penize ... PROC? ... protoze parani maji doma vice hernich hracek a je jim jedno, pro kterou si tu hru koupi!