Vlákno názorů k článku
Signal testuje uživatelská jména od RRŠ - Na jednu stranu je ta vazba na telefonní...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 11. 2023 18:36

    RRŠ

    Na jednu stranu je ta vazba na telefonní číslo nepříjemnost, kterou bych si rád ušetřil. Na druhou stranu chápu, že je to nejjednodušší jednoznačná identifikace uživatele - a to se zatraceně hodí, když s někým chcete komunikovat!
    Nahradit číslo jmenným aliasem je IMHO krok správným směrem, byť tuším, že to opravdu bude jen alias k číslu.
    Osobně bych uvítal možnost instalace na Android bez telefonu (modemu), možnost mít profil na více mobilních zařízeních a možnost přepínání profilů v aplikaci na desktopu. (Taky méně electronová aplikace pro desktop by neškodila.)

  • 10. 11. 2023 19:50

    Jan Hrach
    Stříbrný podporovatel

    > Na druhou stranu chápu, že je to nejjednodušší jednoznačná identifikace uživatele - a to se zatraceně hodí, když s někým chcete komunikovat!

    Proč je špatné použít email, nebo "adresu emailového typu" (tak jak to má třeba Jabber nebo Matrix)?

    Chápu, že požadavek čísla přidává komplikace i spammerům, ale to by šlo řešit i jinak (platbou, proof of work, pozvánkami).

  • 10. 11. 2023 21:55

    RRŠ

    Použít email, nebo "adresu emailového typu" není nijak špatné, ale telefonní číslo má v sobě kouzlo jednoduchosti: je vázané na osobu (na rozdíl od IP/MAC...), spravuje (přiděluje) je nezávislá autorita (e-mail na vlastní doméně si přidělíte sami), mají dlouhodobou platnost (na rozdíl od e-mailu), k jejich získání musíte vynaložit určité úsilí (na rozdíl od e-mailu...), atd.
    Sice to trochu svádí ke zkratce jeden uživatel = jeden mobil = jedno číslo, což zdaleka neplatí, ale to je už mnohem spíš nesprávný předpoklad.

  • 10. 11. 2023 23:06

    Jan Hrach
    Stříbrný podporovatel

    > mají dlouhodobou platnost (na rozdíl od e-mailu)

    Já bych teda víc sázel na email. I co vidím v okolí tak číslo občas někdo změní, ale jak freemaily co frčely před 20 lety (Seznam, Volný…), tak vlastní doména úplně, stále fungují. Číslo už naštěstí přežije přechod mezi operátory, pokud ho nenecháte propadnout spolu s předplacenkou, ale nepřežije třeba stěhování do jiného státu.

    > je vázané na osobu (na rozdíl od IP/MAC...), spravuje (přiděluje) je nezávislá autorita (e-mail na vlastní doméně si přidělíte sami)

    Tohle nechápu proč by měla být výhoda.

    > k jejich získání musíte vynaložit určité úsilí (na rozdíl od e-mailu...)

    S tím souhlasím, proto jsem psal o spamu.

  • 10. 11. 2023 23:39

    RRŠ

    S tou dlouhodobou platností jsem to myslel tak, že pokud nějaké číslo přestanete používat, trvá obvykle několik let, než se vrátí do poolu a dostane je někdo jiný. E-mail jeden den zruším a obratem si založím stejný. (Neplatí pro Google, Seznam... - tam je naopak problém, že jednou použitá adresa se prakticky nevrací.)

    Správa nezávislou autoritou má tu výhodu, že musíte ctít určitá pravidla - a že se na ně můžete spolehnout.
    Kupříkladu formát (délka...) telefonního čísla je poměrně přesně daný, zatímco u e-mailu - darmo mluvit. Uložení libovolného telefonního čísla je tak poměrně levné na databázi, data lze poměrně dobře kontrolovat (čísla jsou prostě čísla).

  • 13. 11. 2023 13:18

    Michal Kubeček

    Chápu, že požadavek čísla přidává komplikace i spammerům

    Právě pro ně je telefonní číslo daleko hodnotnější než e-mailová adresa.