Hlavní navigace

Sledování polohy pomocí reklamy jen za tisíc dolarů

Jan Fikar

Výzkumníci z university ve Washingtonu našli způsob, jak lze za přibližně tisíc dolarů koupit reklamní kampaň, která dokáže určit polohu oběti. Nejprve je potřeba zjistit MAID (Mobile Advertising ID) oběti a to třeba odposlechem na nešifrované WiFi, nebo pokud oběť na nějakou vaši reklamu klikne.

Poté zadáte reklamní kampaň cílenou na toto MAID, ale s různými GPS souřadnicemi. Reklamy uspořádáte do mříže, která pokryje oblast pohybu oběti. Podle zobrazení reklamy lehce poznáte polohu, přitom oběť nemusí nijak interagovat ani na reklamu klikat. Metoda byla pojmenována ADINT (advertising-based intelligence). Více detailů se dozvíte na stránce university nebo v článku. Obranou může být časté měnění MAID v Androidu nebo v iOS.

(zdroj: slashdot)

Našli jste v článku chybu?