Ja tomu tedy moc nerozumim, ale panove od Sony predpokaldaji, ze s jejich PS3 dojde k revoluci ve vyvojarskych firmach, ktere zahodi directx (nebo jak se to ted jmenuje) a prejdou na linuxove technologie nebo na opengl? Nebo tam vzdy pobezi wine?
... no tak kdyz nerozumim tak neplacam blbosti, navic utocne co maji tendenci vyvolavat vasnive flames. Misto toho pozorne vnimam, ctu, posloucham, a sebevedome kafrat zacnu az ze sebe shodim tu nalepku "moc tomu nerozumim" :-).
Vacsina multiplatformovych hernych engines ma medzivrstvu medzi hrou a renderovanim. Ta low level vrstva sa len prepise podla dostupnych kniznic, s vyuzitim OpenGL, DirectX, pripadne na PS2 hardcore DMA listy :)
A mimochodem, direct X je prasarna a kdo ji pouziva je kokot.
Nebot spravne reseni je psat hru napr. pro SDL, ktera na windows pouziva Direct-X a na Linuxu OpenGL,DGA,FB,VESA etc.
Jenze vyvojari ve svete M$ jsou pomatenci psat pro nestandard jim zrejme vyhovuje a o prenositelnosti a cistote kodu a technologii neuvazuji .... a pak jsou prasarny ala regitry hell, nekompatibilni knihovny ....
Nemyslel jste Direct 3d ? DirectX se prece stara o vsechny media, ne jen o grafiku, takze srovnani s OpenGL neni moc dobre.
Nicmene od jisteho odbornika na objektove technologie jsem cetl, ze DirectX je jedna z mala veci, ktera se MS povedla. Nevim, nemuzu soudit, nepouzivam to. Ale proc sakra odsuzujete lidi, kteri to k vyvoji pouzivaj, a jeste jim ukazujete spravnou cestu. At si vyberou sami. Konecny uzivatel da vedet, jestli ta cesta byla spravna.
konecny uzivatel neda vedet nic, to je ten problem..
kazdopadne si myslim, ze prave ps3 muze velice pomoci linuxu jako multimedialniho os, konkretne co se tyce grafiky... super