Jenze lidi jsou od prirody hlusi jak parezy a stezi rozeznaji 128kbs mp3 od 24bit@96Khz PCM. Kdezto zrak mame skvely a 24 vs 60fps si vsimne i jednooky pirat. Koneckoncu vetsina novych TV resampluje do aleluja a je to prvni vec co clovek hleda v nastaveni jak to vypnout aby filmy byly filmama.
Zalezi na jak velke plose, jestli pouzivas prokladani, jestli se snimek vykresluje cely najednou nebo po radcich. Jestli je refresh na castech obraz u(tam nemas sanci poznat rozdil) nebo se dela refresh cele obrazovky. Protoze halo??? Je nekdo v te hlave doma??? Moderni kompresni algoritmy videa a 3d enginy ti uz davno dokazi refreshovat jen vymezene casti sceny.
Je toho kolem 24p trosku vic nez jen historie... Pro zajemce doporucuji jedno pekne rozjimani nad tim proc a jak se zacalo 24p pouzivat a jake dusledky by melo 60p dnes: https://www.youtube.com/watch?v=EM16aiSSpFk
No, po pravdě nic moc. Nejdřív 12 minut z 22 "rozbíjí" sedm vymyšlených argumentů pro HFR, aby pak ve zbylých 10 minutách předvedl přesně dva tři proti: "je to levnější", "dělalo se to tak vždycky" a variaci na obehrané téma "24 fps vypadá umělecky, 60 jako soap opera". Jinak řečeno, přesně ty pseudoargumenty, které zaznívaly u zvukového filmu, u barevného filmu, u digitální fotografie (a filmu), ... a budou znovu a znovu zaznívat u každé nové technologie, která film technicky vylepší. Vždycky ta stará byla "umělecká" a ta nová "cheap and flashy". Pokaždé se to podařilo překonat, takže jen doufám, že ani u HFR už to nebude trvat moc dlouho.
Před pár lety jsem byl na jedné výstavě, kde jedna firma prezentovala 1000 nit OLED display. Vlezl jsem do tmavé boudy s oním OLED televizorem a zasvítili na mě čistě bílé titulky v 1000 nitech. Ještě asi dvě hodiny jsemz toho měl migrénu. Už 1000 nitů je dost úlet. Víc by IMHO znamenalo, že by kinaři mohli dávat ke vstupenkám slepecké hole.
Protože mi dalo zatracenou práci narvat na metr i těch pět set svíček, kvůli těm pošukům z Holywůdu. Ať si to přijdou zkusit! A přitom maj v celým kině LED žárovky, ekologický, z EU... Už nevědí roupama coby. Kopat hlínu s manželem bych je poslala, za ty srágory, co točej.
500cd/m2 je asi takova prijatelna hodnota ktera nezpusobi poskozeni zraku ani kdyz to na vas neocekavane blafne z uplne tmy. U 10.000cd/m2, pri plose velike jako kino.. bych byl opatrnejsi s podobnym tvrzenim, podle me ta energie je uz za hranici toho, ze by to mohlo mit nasledky.
Dnesni projekce v kinech, pokud jedou podle ST431-1:2006, tak maji mit plus minus 48 cd/m2.
Takze ta nova specifikace dovoluje 10x vetsi jas, o ten ale uplne u HDR nejde - jde hlavne o pomer nejnizsiho/nejvyssiho jasu.