tak ja tam vidim 2... jeden za 800(bezdratovej) a druhej 999(dratovej) ;)
ale hlavne vidim v cem se steam controler lisi:
+ dva programovatelne trackpady
+ moznost pripojeni drat i bezdrat
+ dlouha vydrz na baterie (pri bezdrat) <=80h (ten Xbox bezdrat vydrzi <=25h)
+ dvoufazove spouste (rozlisuje namacknuti + domacknuti)
+ gyroskop a akcelerometr
dobra... steam az 80h a xbox az 25h, i presto ze pri az muze byt hodnota porad 0(napr. kdyz vyndas baterie a odpojis kabel), snad to ted pochopi uz i mene chapavi ze jedno z tech zarizeni muze dosahnout priblizne 3x delsi vydrze nez druha, tedy pro jistotu ze to druhe zarizeni nedosahne delsi vydrze nez 25h, tedy jeho vydrz je priblizne 3x mensi nez prvni zarizeni...
Ono, XBone ovladacu sa fakt vyrovna kazda cina. Daj si do ebay "bluetooth gamepad pc -iphone" a preskoc tie 5€ privesky na kluce. Problem su len ovladace k PS3, kde tie neoriginalne maju problem komunikovat s PC.
A samozrejme, nic z toho sa nevyrovna pripravovanemu Steam Gamepadu. Tie trackpady su totiz imho dost zaujimavy napad. Neviem povedat ci je to napad dobry, ale urcite je to nieco, co nikto iny nema.
Většinou se do tohoto nepřipojuji, ale zde mi to nedá..
Opravdu zanedbatelný? Takže řekněme, že nejsem nějaký super hráč a nemám tak vysoký plat abych si každý rok kupoval nové "dělo". Řekněme, že mám desktop s procesorem intel Core i5 750 (Lynnfield) 6GB RAM a blíže nespecifikovanou nvidia GT grafiku s 1GB DDR5 paměti. Testem budiž windows 7 a linux mint - a hra Heroes of Newerth. Prosímtě poraď mi, proč se to s windows 7 se zapnutým antivirem nedá hrát a s linuxem dokonce hra dosahuje o nějaké drobné vyžší FPS?
Protože by tato otázka padla, tak dodám že antivirus byl od firmy ESET.
Ad proč se to s windows 7 se zapnutým antivirem nedá hrát a s linuxem dokonce hra dosahuje o nějaké drobné vyžší FPS - není důvod, aby to zpomaloval antivirus (pokud vám zrovna neběží naplánovaná úloha skenování). Ten jenom skenuje soubory při otevření, a navíc by si měl pamatovat které soubory má už ověřené. To že na Linuxu máte o pár FPS víc může souviset s portováním hry. Například Metro: Last Light na Linuxu nepoužívá tessellation a HDR (verze Redux snad už ano).
Antiviry dnes nejsou jen o čtení souborů. Umí kontrolovat chování aplikací, prohledávají paměť, analyzují UDP packety apod. Navíc asi používají i dost nepěkné triky. Vysledované chování pro jednu hru (swtor):
Při spuštění bez antiviru hra svižná, 60FPS
Při spuštěném antiviru hra zadrhává, průměrné FPS kolem 50, ale ve skutečnosti to pár sekund běží na 60 a pak se to sekundu seká kolem 20
Process Explorer při běžícím antiviru ukazuje několik procesů svázaných s antivirem. Po vypnutí antiviru všechny zmizí.
Pokud ale spustím hru a pak vypnu antivirus, tak některé z procesů antiviru neskončí, ale běží dál. Ve chvíli, kdy hru vypnu, tak skončí i zbylé procesy antiviru. Zjevně se antivirus nějak napíchnul na hru. Na fóru byla hypotéza, že antivirus nějakým způsobem hru sandboxuje (virtualizace?), což ji zpomalí.
Zhruba po třech měsících problém se hrou přestal a Process Explorer prozradil, že při vypnutí antiviru za běhu hry už mizely všechny procesy antiviru. Na fóru se pak objevily i reakce typu "u mne problém přetrvával, tak jsem zkusil ruční update antiviru a opravdu to pomohlo". Takže antivirus zjevně dokáže zásadním způsobem ovlivnit běh aplikací. Kdy, jak a proč to dělá, toť už je otázka, na kterou neznám odpověď. Osobně věřím teorii, že umí vybrané aplikace nějakým způsobem virtualizovat tak, aby měl úplný přístup ke všemu, co aplikace dělá.
Jistě, i takové antiviry existují. Měl jsem například před lety Symantec Antivirus, který hlídal všechno možné i nemožné. Silně zpomaloval celý stroj, takže šel pryč. O něco později kvůli němu selhávala instalace WinXP SP3, protože antivirus sledoval změny v Registry, a když jich bylo moc, tak je začal blokovat. Jiný antivirus mi na serveru provedl cosi s Javou, takže přestala fungovat serverová aplikace (šla jen pokud byl antivirus zastavený).
Řešení je triviální: používejte antivirus, který nehrabe kam nemá. Nakonec stačí i ten co je v dodávce Windows. Plus jsem už psal, že pokud jde o čistě herní PC na kterém běží pouze Steam a hry přes něj zakoupené, tak antivirus ani není potřeba.
Stejně tak můžu argumentovat, že notepad neumí otevírat větší soubory než 64 kB (chraň bůh, že bych chtěl unicode nebo aspoň utf-8, to neumí dodnes), název souborů se musí vejít do 8 znaků a musí obsahovat znaky jen do ASCII 127, člověk se musí naučit tisíce příkazů a procedur VB scriptu a Power shellu, musí umět pracovat s regedit32.exe, a bude to stejná blbina, jakou jste napsal vy.
BTW které důležité aplikace by chyběly u linux stroje pro Steam?
BTW2 vim umí klasické šipky, pgDn, pgUp, Home, End a podobné klávesy už řadu let.
BTW3 regexy k čemu? Já si i v shellu vystačím s klasickou wildcard konvencí.
BTW4 proč bych měl znát jména pár desítek logů? K čemu proboha? Vlezu do /var/log a vidím, umím číst, nejsem analfabet.
Ad notepad neumí... unicode nebo aspoň utf-8, to neumí dodnes - Unicode umí minimálně od Win2K, UTF-8 minimálně od WinXP.
Ad které důležité aplikace by chyběly u linux stroje pro Steam - kdybychom se omezili na Steam, tak by chyběly hry :)
Ad vim umí klasické šipky, pgDn, pgUp, Home, End a podobné klávesy už řadu let - pokud se strefíte do správného nastavení terminálu. Díky skvělému systému terminálových sekvencí (vycházejících z dálnopisu) jsou hjkl jediné kurzorové klávesy, které opravdu spolehlivě fungují.
Ad regexy k čemu? - používají se na spoustě míst, včetně bashe
Ad Vlezu do /var/log a vidím... - spoustu souborů a nevíte ve kterém hledat detaily chyby
"Unicode umí minimálně od Win2K, UTF-8 minimálně od WinXP."
Máte pravdu, spletl jsem se. Nejspíš se mi to pomíchalo s tím, že notepad neumí konverze mezi kódováními.
"kdybychom se omezili na Steam, tak by chyběly hry :)"
Těch her už je poměrně hodně a neustále přibývají další.
"pokud se strefíte do správného nastavení terminálu. Díky skvělému systému terminálových sekvencí (vycházejících z dálnopisu) jsou hjkl jediné kurzorové klávesy, které opravdu spolehlivě fungují."
Já se do ničeho strefovat nemusím, prostě napíšu v shellu vim a ono to funguje. Nicméně hkjl jsou alespoň dobrá pojistka, kdyby to náhodou nefungovalo.
"používají se na spoustě míst, včetně bashe"
To můžu stejně tak argumentovat power shellem. Nebo ten regexy neumí? Kdybych neprogramoval, regexy bych nejspíš nepoužíval vůbec.
"spoustu souborů a nevíte ve kterém hledat detaily chyby"
Cože? :-D Já budu chyby systému hledat v logu systému, chyby web serveru v logu web serveru, chyby mail serveru v logu mail serveru, atd. atd. Úžasné na tom je, že každý log můžu zachovávat různě dlouhou dobu, takže klidně log databáze mohu rotovat po 14 dnech a log apache po 3 měsících a to vše pochopitelně zálohovat, dělat na nich hromadné operace a statistiky, nechat si skriptem o pár řádcích (vlastně stačí i jeden řádek) bez regexu v bashi poslat část konkrétního logu mailem... už vidím, jak tohle řeším na widlích.
Ad Já se do ničeho strefovat nemusím, prostě napíšu v shellu vim a ono to funguje - ještě aby ne, když jedete z toho samého systému. Peklo začíná ve chvíli kdy se připojíte z jiného systému, včetně jiného Unixu. Ano, hjkl se opravdu vyplatí znát.
Ad budu chyby systému hledat v logu systému, chyby web serveru v logu web serveru, chyby mail serveru v logu mail serveru, atd. atd. - jinými slovy musíte vědět, ve kterém logu hledat, což je přesně to co jsem psal.
Ad klidně log databáze mohu rotovat po 14 dnech a log apache po 3 měsících a to vše pochopitelně zálohovat, dělat na nich hromadné operace a statistiky, nechat si skriptem o pár řádcích (vlastně stačí i jeden řádek) bez regexu v bashi poslat část konkrétního logu mailem - to všechno můžete dělat i ve Windows. K tomu můžete pověsit na konkrétní typ eventu (ne na regex) třeba skript, nebo odeslání emailu.
"Peklo začíná ve chvíli kdy se připojíte z jiného systému"
Je to možné, ale já si nepamatuju, že by mi někdy kontrolní klávesy nefungovaly. Pochopitelně mluvím o vzdáleném připojení, ne o lokále.
"jinými slovy musíte vědět, ve kterém logu hledat, což je přesně to co jsem psal."
Ne, vy jste psal "spoustu souborů a nevíte ve kterém hledat detaily chyby", což rozhodně není to samé. Pokud někdo neví, že chyby web serveru má hledat v logu web serveru, tak asi ani nepoleze do /var/log.
"to všechno můžete dělat i ve Windows."
Jak docílím, aby se mi v logu ukládaly informace o různých aplikacích různě dlouho?
Ad já si nepamatuju, že by mi někdy kontrolní klávesy nefungovaly - já bohužel ano. Nechápu proč Unixy dodnes používají terminálové sekvence, proč některé aplikace ignorují terminfo, natož proč se autoři terminálů neshodli ani na backspace/delete.
Ad někdo neví, že chyby web serveru má hledat v logu web serveru, tak asi ani nepoleze do /var/log - ano, a proto se musí naučit jména logů.
Ad Jak docílím, aby se mi v logu ukládaly informace o různých aplikacích různě dlouho - například access logy web serveru a Exchange se ukládají textově, a specifikujete jak dlouho se mají uchovávat. U Event Logu máte možnost použít event handler, který vám logy může například naházet do centrální DB.
to uceni jmen logu bude fakt komplikovane, asi bude potrebovat 14denni skoleni po jehoz absolvovani uz bude schopen rozpoznat ze napr.:
auth.log - log authorizaci
boot.log - log bootu
kern.log - log kernelu
mail.log - log mailu
mysql.log - log mysql
syslog - log systemu
pak se pujde na dalsi 14denni skoleni na to aby se naucil prohledavat adresar na obsah textu v souborech a kdyz bude hodne pozorny nauci se:
grep tohle_hledam --recursive /var/log
no a nebo nedejboze ze by si pustil KSystemLog
https://www.kde.org/applications/system/ksystemlog/
to by byla pohroma mit ruzne logy dostupne z GUI a moci v tom vyhledavat
nyni uz mate dostatek informaci aby Vam doslo ze placate nesmysly ;)
A proto nikdo normalni antivirus ani na widlich nema? Antivirus je jedinej soft (a je jedno ci), kterej dokaze zcela 100% eliminovat rozdil mezi SSD a HDD.
Mimochodem, ty zjistujes to, zda se soubor nezmenil telepaticky ze? Antivirus to kupodivu musi zjistovat jeho prectenim (pokazdy) a kontrolou crc (trebas) nebo jeho scanem. Vzhledem k mnoztvi spustitelnyho neporadku pak scanuje prakticky drtivou vetsinu souboru, protoze widle v klidu spustej i obrazky ... ze.
Ad tupec jako ty zjistuje to, zda se soubor nezmenil telepaticky ze - antivirus je filter driver, přes který protékají požadavky na přístup k souborům. Takže pokud proskenuje například soubor "C:\Users\Jeronymek\Documents\Jsem tupec a nevím o čem mluvím.docx", může si zapamatovat že tenhle soubor už byl proskenovaný. Když ho pak někdo modifikuje, požadavek na modifikaci proteče opět přes antivir, a ten si ho odstraní z listu souborů které byly již proskenované. Jména souborů není potřeba skladovat celá, stačí použít hashe, a případné kolize vás moc netrápí. Pro vaši informaci hash nemá nic společného s hašišem, a kolize není dopravní nehoda.
Teď si chvíli sypejte popel na hlavu, že opět nevíte o čem plácáte. Pak zalezte zpátky do ghetta ze kterého jste vylezl, a do diskuse se znovu zapojte až se naučíte základům slušného vychování. Rozumíme si?
Samozřejmě když se někdo chová jako hovado, tak se nebudu chovat také jako hovado, protože bych tím přispíval k přeměně diskuse v žumpu. Raději dotyčného upozorním, že nedodržuje pravidla slušné diskuse.
Mimochodem vy jste nějaký support toho magora? Kolegové? Kamarádi? Spřízněné duše? :)
Hm, a lokální soubor se po síti změní jak? Myslíte že telepaticky? Ve Windows request propadne file system, což je věc kterou antivirus odchytí. Bootem z externího média se samozřejmě soubor změnit může, ale caching výsledů on-access scanu se provádí jen v rámci běhu OS (a případně s danou verzí definicí).
Ad kdyby antiviraky fungovaly takhle, tak nemuzou fungovat vubec vime - jenže ony takhle fungují. Bylo by poněkud hloupé při stovce přístupů k souboru ho stokrát skenovat nebo stokrát počítat CRC.
Ad debile, imbecile - takže ještě jednou, a doufám že naposledy. Tady diskutují slušní lidé, Buď se naučte základům slušnosti a respektujte pravidla pro diskutující, nebo vypadněte. To že nemáte znalosti není problém - nemůže každý vědět všechno. Ale vaše zvracení vulgarit v diskusi je naprosto mimo. Redakce vám už některé příspěvky upravovala. Jakou další zpětnou vazbu ještě potřebujete, abyste zjistil, že se v diskusi chováte jako hulvát?
Pokud jsem si všiml, tak nejvyšší míru vulgarit a nadávek (a asi ne shodnou okolností i neznalostí) tu předvádíte vy. Takže znovu: diskutujte slušně, nebo vypadněte. Diskuse má pravidla, jsou jasně daná. Dokážete to pochopit, nebo to potřebujete překreslit jako ANSI art?
Ad 100nasobnej kreten umi zapsat na disk primo do sektoru, filesystem na to vazne vubec nepotrebuje - antivirus primárně chrání proti zavlečení viru. Pokud už virus je v systému, antivirus (bohužel) nemusí být schopný ho zjistit. CRC vám samozřejmě nepomůže, protože při jeho výpočtu nemusíte vidět změnu udělanou přímo na disku, a při dalším čtení už tam ta změna může být. Ale hlavně zjevně netušíte, že Windows umožňují zapsat přímo na disk jen do částí kde není přimountovaný FS. Výjimkou jsou kernelové moduly. Ale pokud už máte zavedený kernelový rootkit, tak skenování obsahu souborů při přístupu k nim už stejně ztratilo smysl, protože existuje řada způsobů jak ho obejít. Když to shrnu, tak tradičně nevíte o čem mluvíte, jen předvádíte své neznalosti a zvracíte tu vulgarity.
Tak to urcite... Valve vytvoril STEAM OS hlavne kvoli tomu ze ho stvaly wokna... Vobec neuvazoval nad tym aby na nom primarne bezali hry ktore su dostupne cez STEAM... Ak mi na stroji nepobezia zbytocne sluzby a dostanem z neho maximum pre hru tak si ho kupim. Osobne mam na hry Win7 a pred spustenim hry si spustim utilitku game booster ktora mi vzdy zakaze cca 10 zbytocnych Sluzieb ktore mi zeru CPU a RAM zvysenie dostupnych prostriedkov pre hru je 20-30%
1. Když se služba nepoužívá, nežere CPU. Pokud vám služby žerou CPU, buď je používáte, nebo máte někde problém.
2. Jistě víte, že paměť spotřebovaná nepoužívanou službou může být přidělena jiné aplikaci, a teprve v případě použití služby se její binárka dotáhne ze swapu. Takže ani to není žádný problém.
3. Ve Valve šli do Linuxu z jiného důvodu: Microsoft uvedl ve Windows 8 svůj Windows Store, na kterém je možné koupit aplikace. Steam má na poli digitální distribuce dominantní postavení, takže se snažil si roli udržet. Proto ve Valve začali tlačit Linux, s tím že na něm budou mít dominantní postavení v distribuci her. Takže na Linux natáhli proprietární close-source DRM, a uživatelé Linuxu tomu kupodivu tleskají :)
1.Ja tu sluzbu nepouzivam pouziva ju Win a ak sa vypne tak win bezi dalej bez problemov, takze nevidim dovod ju mat zapnutu by default... par sluzieb som uz odstranil... na tychto zapracujem ak sa k tomu zas dostanem...
2. No neviem ja swap nepouzivam mam 8GB RAM a nevidim dovod davat nieco do swapu. To ze MS ma blby memory management a vsetko najprv pcha do swapu a potom to berie do ram je znama vec uz od win95. Vyuzitie pamete so swapom 20% bez swapu 20%. Mohli by uz pokrocit a swap vypustit, alebo aspon dorobit(prekopat) stavajuci mem management aby najprv zhltol RAM a az potom zacal swapovat veci na disk. Swap nepouzivam ani na Linuxe a bezi lepsie(rychlejsie) ako so swapom a zatazenie RAM je nieco okolo 40-50%.
3."Takže na Linux natáhli proprietární close-source DRM, a uživatelé Linuxu tomu kupodivu tleskají :)" -ono sa netlieska tomu ze je to DRM atd ono sa tlieska tomu ze konecne niekto zacal podporovat hry aj pre LINUX...
1. O které konkrétní služby jde? Proč vám žerou CPU? Moje stroje v klidu CPU nežerou.
2. Ad MS ma blby memory management a vsetko najprv pcha do swapu a potom to berie do ram - na to jste přišel kde? :) Windows "preventivně" odkládají do swapu to co je v RAM a zároveň to není jinde na disku. Když máte 6GB RAM, aplikace mohou zabrat například 3GB, ale velká část z toho je zároveň ve swapu (případně na disku jako obsah souborů). Když pak potřebujete 4GB RAM, neměl byste bez swapu dost paměti. Windows tedy vezmou to co je zároveň v RAM i na disku (ve swapu plus souborech), a zároveň se to dlouho nepoužívalo, a tu RAM místo těch dlouho nepoužívaných aplikací přidělí aplikaci která potřebuje ty 4GB. Je to silně zjednodušené (například spoustu paměti může zabrat disková cache, která se dá kdykoliv přidělit aplikacím), a možná je to na vás přesto složité, ale jednodušeji se to asi vysvětlit nedá.
Ad Swap nepouzivam ani na Linuxe a bezi lepsie(rychlejsie) ako so swapom a zatazenie RAM je nieco okolo 40-50% - pokud nikdy nebudete potřebovat více paměti, než kolik máte RAM, tak swap nemá moc smysl. Někdy tu paměť ovšem potřebovat můžete. Dobrý příklad jsou hry, ale na Linuxu může být potřeba spousta paměti i na jiné triviální operace (shell out). Když hra bude chtít řekněme 60% paměti, tak si bez swapu neškrtnete. Jinak Linux má poněkud svéráznou správu paměti, ale to bych nechal stranou.
3. Ad ono sa netlieska tomu ze je to DRM atd ono sa tlieska tomu ze konecne niekto zacal podporovat hry aj pre LINUX - tleská se příchodu Steamu na Linux, protože s tím přišlo i pár her. Jak jsem tu v diskusích už psal, linuxová komunita vždycky prosazovala pouze open source kód, DRM bylo haněno jako ve středověku ďábel, a mluvilo se o tom že by hry měly mít otevřený zdroják a zpoplatňovat například jen data (3D modely, mapy, grafiku, zvuk). Pak přijde Valve s pár hrami s kategorie vykopávek a béčkových titulů... a najednou jsou všichni nadšení z closed source DRM pro Linux. Tomu se říká pokrytectví.
Nemas paru ani o tom, jak ve widlich funguje swap natoz abys tusil, ze ho vubec nejde vypnout. Normalni system zacne swap pouzivat AZ potom, co mu DOJDE ramka. A ne ze do nej sype veci presto, ze ma desitky GB volny.
V normalnim systemu navic appka vubec nema sanci zjistit, ze nejakej swap existuje. Zato ve widlich se jich hromada odmitne nainstalovat, protoze neni dost velkej ... lol.
A cache ... to je pro widle sprosty slovo. KAZDEJ tux pouziva jako cache prakticky veskerou dostupnou RAM. Widle? lol
Jo, a doporucuju vsem pro pobaveni, zmensete swap ve widlich na minimum a zaplnte ramku. Nejdriv zacnou widle rvat, a kdyz jim ta ramka fakt dojde, tak se proste zhroutej. Z by system mel zustat funkcni? Ze by tak maximale proste nemel appkam pridelovat dalsi pamet? lol.
3) na linuxu odjakziva beha hromada zcela uzavrenyho sw, dokonce i takovyho, kterej si bez bezpecnostnich projeverek ani neprohlidnes. A vis ty proc? No protoze tux predstavuje slusne definoovany prostredi s ocekavatelnym chovanim - narozdil od widli, kde nikdo nevi jak co funguje. Jo, at zijou win 3.1 dialogy ve win 8 ... lol
Ad jak ve widlich funguje swap natoz aby tusil, ze ho vubec nejde vypnout - samozřejmě že jde vypnout.
Ad normalni system zacne swap pouzivat AZ potom, co mu DOJDE ramka - aha. A pak si uživatel počká než se odswapuje; může jít zatím na kafe. Inteligentní systém odswapuje předem, a když pak RAM dojde, tak jen znovu použije RAM která má kopii ve swapu.
Ad KAZDEJ tux pouziva jako cache prakticky veskerou dostupnou RAM - stejně jako současné verze Windows.
Ad Nejdriv zacnou widle rvat, a kdyz jim ta ramka fakt dojde, tak se proste zhroutej - aha, a proč že se mi to nikdy nestalo?
Ad tux predstavuje slusne definoovany prostredi s ocekavatelnym chovanim - jistě. "Očekávatelný" OOM Killer, k tomu chování lišící se podle distra, jeho verze a patchů které vám každou chvíli něco rozbijí. To je etalon očekávatelného chování :)
3. par her ? coje to zas za fantasmagorie ?
aktualne (k 6..6.2015):
Linux 1239
OSX 1948
Windows 5541
Procentualne jsou na tom tedy hry pro Linux Vs Windows ~10x lepe, nez WindowsPhone Vs Android ale tam o zadnem "par uzivatelu" nemluvite, tomu se rika pokrytectvi ;)
Porad je lepsi closed source hra nad open source systemem a navic kvalitnim, nez closed source hra nad closed source systemem a navic dementnim...
Wow, to se nám ty indie hříčky a vykopávky nějak přemnožily :). Akorát mám podezření, že by hráči místo Tetrisu nebo World of Goo radši viděli GTA V, Witcher 3, Evolve, Far Cry 3, Bloodborne a jiné atraktivní tituly.
Ad nad open source systemem a navic kvalitním - nepatřilo tohle do rubriky vtipů?
Atraktivita titulů je dost subjektivní. Pro mě třeba GTA V nebo Skyrim zas tak moc atraktivní není, dobré možná ano, ale ten virvál kolem jakoby přišel spasitel se mi zdá přestřelený.
Když to vezmu podle Vámi zmíněných her co nejsou vykopávky tak Far Cry 3 vyšel 4.12.2012. Potom podle mě atraktivní tituly dostupné na Linuxu co nejsou vykopávky ani jednoduché hříčky by byly:
Football Manager 2015
Dying Light
Sid Meier's Civilization®: Beyond Earth
Pillars of Eternity
The Talos Principle
Age of Wonders III
Wasteland 2
Tropico 5
BioShock Infinite
Dreamfall Chapters
Shadow Warrior (2013)
Broken Age
Verdun
Metro 2033 Redux
Metro: Last Light Redux
The Banner Saga
The Talos Principle
Bude jich víc, tohle je z prvních 5 stránek.
Ono když jsme u toho, tak z těch 5541 Windows her taky bude víc než polovina indie nebo vykopávek.
Pokud porovnám počet Linux her na Steamu a na Xbox Marketpace (http://marketplace.xbox.com/cs-CZ/Games/All), kde je taky dost indie titulů a znovuvydaných „vykopávek“ jako Duke Nukem 3D, tak to vychází:
1 239 - Linux / Steam OS
1 442 - Xbox Marketpace z čehož na Xbox 360 je 964 a podstatně méně na Xbox One
Což podle mě není pro Linux / Steam OS zas tak špatné a nepoužitelné číslo.
Ad GTA V nebo Skyrim zas tak moc atraktivní není, dobré možná ano, ale ten virvál kolem - GTA V je vynikající, a i předchozí díly byly svého času skvělé.
Ad Far Cry 3 vyšel 4.12.2012 - pardon, měl jsem na mysli Far Cry 4.
Ad když jsme u toho, tak z těch 5541 Windows her taky bude víc než polovina indie nebo vykopávek - to je možné. Ale když jsme u toho, Steam je na Windows pouze jedním z prodejních kanálů, byť je dominantní. V každém případě na Linuxu je současných áčkových titulů pomálu. A nějak nevidím jak hráče přesvědčit, aby si koupil běžně PC s nálepkou Valve, na kterém mu většina atraktivních titulů nepojede. A i kdyby ve Valve dokázali situaci změnit, tak to nenabídne žádnou konkurenční výhodu proti hernímu PC s Windows. Z toho důvodu jsem skeptický.
1. Ako som napisal ak si na to najdem cas tak dohodim podrobnosti... Mozno zajtra to sem hodim.
2. ..... Je to silně zjednodušené (například spoustu paměti může zabrat disková cache, která se dá kdykoliv přidělit aplikacím), a možná je to na vás přesto složité, ale jednodušeji se to asi vysvětlit nedá. -> No neviem ako ty ale ja do by som pochopil aj zlozitejsi vyklad... Ale to neriesi moju otazku/pripomienku a to: "Vyuzitie pamete so swapom 20% bez swapu 20%. Mohli by uz pokrocit a swap vypustit, alebo aspon dorobit(prekopat) stavajuci mem management aby najprv zhltol RAM a az potom zacal swapovat veci na disk." Aku ulohu tu hra ten swap??? kedze vyuzitie pamete je rovnake? Ziadnu... iba to zbytocne spomaluje odkladanim na disk a opetovnym nacitanim.
Ad 2. Využití paměti většinou nebývá konstantní, protože spouštíte aplikace a otevíráte v nich data. Ono si stačí pustit třeba Photoshop a editovat v něm větší fotku, hned to zabere spoustu paměti. Podobně hry jsou veliké a zaberou spoustu paměti. Pokud máte dost RAM na to abyste v ní udržel všechno, Windows jen (v novějších verzích zřejmě od nějakého prahu) zapisují na pozadí věci do swapu pro případ že byste později potřeboval paměti víc, a nemají důvod ze swapu číst.
To je dost hlupa argumentacia. Preco potom nedaju windows aj na PS4? Naco si robia vlastny system, na ktory sa musia vytvarat specialne hry? Asi preto, ze windows nema nikto iny okrem M$ pod kontrolou a teda nie je mozne ho modifikovat zelanym sposobom. Naviac je tu zavislost od 3rd party dodavatela. Je lepsie si vyvinut vlastny system. Mnozstvo hier beziacich pod steam OS a teda aj pod linuxom stale narasta a toto tempo sa bude dodrziavat aj do buducnosti. Hlavne ked samotny system bude uvedeny, kedze doteraz je to stale defacto vo faze testovania a prototypu. Pocitam, ze sa mnozstvo hier znacne zvysi. Uz dnes je linuxovych hier velke mnozstvo a to aj Ackovych titulov. Da sa tam velmi pekne zahrat.
Konzole mají své kouzlo pro výrobce HW, autory her i uživatele. Výrobci HW z nich mají procento z ceny prodané hry, navíc po letech výroba HW zlevní a jsou na něm zajímavé zisky. Autorům her se zase velmi líbí, že na konzolích je zcela minimálně rozšířené pirátství, které jim na PC dokáže sežrat velkou část zisků. A zákazníky zajímá ve srovnání s PC nízká pořizovací cena, jednoduché používání, exkluzivní tituly a pomalejší zastarávání HW.
To celá znamená nutnost použít jiný systém než na PC. Toho času je vcelku jedno jestli je založený na Windows jako u XBoxu One, nebo na FreeBSD jako u PS4. Oba OS používají vlastní grafické API, vlastní SDK, s desktopem nemají moc společného, a hry vyžadují poměrně složité portování. S Windows 10 se to může trochu změnit, protože XBox One dostane podporu DirectX 12, takže se portování z/na Windows zjednoduší.
Pokud jde o Steamboxy, tak tam chybí v podstatě všechny dílky skládačky. Výrobci HW pokud vím nedostávají procenta z prodaných her, a Steambox je jen běžné PC s nálepkou posvěcenou od Valve. Autoři her jsou proti pirátství chráněni stejně špatně jako na Windows. Otázkou je pohled zákazníka. Uživatelskou přívětivost bych u Unixu moc nečekal :), a jinak je Steambox jen běžné PC, na kterém ovšem neběží většina her (s důrazem na ty atraktivní). Kdo tedy má motivaci Steamboxy tlačit? Leda Valve, kterému leze Windows Store by businessu. Ale domnívám se, že tohle stačit nebude, protože celému konceptu chybí výhody pro kohokoliv mimo Valve.
Ad Mnozstvo hier beziacich pod steam OS a teda aj pod linuxom stale narasta a toto tempo sa bude dodrziavat aj do buducnosti - jistě, množství her narůstá. Jenže všechny ty hry dohromady udělají maličký zlomek tržeb, které vydavatel vyrýžuje na hitu typu GTA V. Tempo do budoucnosti bude záviset hlavně na návratnosti investic pro vývojáře her.
Pre boha sa uz zobud...
-Konzole mají své kouzlo pro výrobce HW, autory her i uživatele. Výrobci HW z nich mají procento z ceny prodané hry, navíc po letech výroba HW zlevní a jsou na něm zajímavé zisky.... -> aha a preto sa na to daju zohnat emulatory... zaujimave... Uz od boby PS1 sa dali CD prepalovat a pustat na nich a potom prisli emulatory na PC... Takze urite maju z toho obrovske zisky... Vyrobca HW ma ma HOV*O a nie percento z predanej hry. Vyrobca HW ma fixny zisk od SONY za predany HW, ktory bol zmontovany niekde v Cine ci kde kde SONY zaplatil za to zmontovanie toho PS.
- Otázkou je pohled zákazníka. Uživatelskou přívětivost bych u Unixu moc nečekal :) -> co takto KDE, GNOME alebo celkom iny window manager? To GUI pre konzolu nemusy byt ako krasleny komix... staci ze tam bude mat odkazy na hry web popripade domovsku zlozku a cau... na to postaci par peknych ikon a nejake farebne pozadie dajme tomu s logom (vyrobcu)konzoly...
-S Windows 10 se to může trochu změnit, protože XBox One dostane podporu DirectX 12, takže se portování z/na Windows zjednoduší. -> A co z toho mi pomoze pri portovani??? Ak graficka karta nepodporuje DX12 iba DX9 tak je mi to na prd...
Ad preto sa na to daju zohnat emulátory - čeho? PS4 a XBoxu One? Asi ne. :) XBox 360 a PS3 se emulovat dají, ale výsledek je prakticky nepoužitelný.
https://github.com/xenia-project/game-compatibility/issues
https://github.com/RPCS3/rpcs3/wiki/Roadmap
Ad Vyrobca HW ma ma HOV*O a nie percento z predanej hry. Vyrobca HW ma fixny zisk od SONY za predany HW - výrobci her platí cca 20% ceny majiteli platformy.
http://www.ign.com/articles/2006/05/06/the-economics-of-game-publishing
http://www.wikinvest.com/stock/Electronic_Arts_(EA)/Video_Game_Hardware_Manufacturers_Set_Royalty_Rates_Other
Ad co z toho mi pomoze pri portovani - ten samý kód bude možné bez úprav použít na Windows i XBoxu One. DX12 podporují karty nVidia od Fermi (10/2010), AMD od GCN (01/2012) a Intel od Haswell (06/2013). To je dnes dávno překonaný HW, který dnešní áčkové hry mají jako minimální podporovanou konfiguraci. V roce 2016 a na PC s Windows 10 bude herní HW daleko silnější. Kdo bude chtít podporovat i starší karty, ten bude holt muset mít alterativní code path.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_12_levels
"Autoři her jsou proti pirátství chráněni stejně špatně jako na Windows."
Což v případě Steamu je pravda jen na půl - chráněni jsou stejně, ale nikoliv špatně, nýbrž výborně. Steam je jedno z nejagresivnějších DRM, kdy bez online účtu hru nenainstalujete a řada z těch novějších už ani offline nejde spustit. Doby, kdy byl účet potřeba jen při instalaci a pro hraní šlo zapnout offline režim, jsou pryč. Steam to oficiálně stále umí, ale řada her jen oznámí, že nemohou ověřit aktualizace a nepoběží. Navíc je v klientu instalován spyware, pardon, vlastně se tomu říká "anti cheat". Takže co se ochrany proti pirátství týká, tak lepší už to snad ani být nemůže.
Hry šířené po Steamu (a samozřejmě nejen ty) se dají běžně najít cracknuté. Běžný uživatel je nezvládne cracknout, ale zvládne si cracknutou verzi stáhnout na nainstalovat (často i s nějakým malwarem). U SteamOS (a Linuxu obecně) není technický důvod, aby to bylo jinak. Naopak na konzolích je pirátění pro uživatele daleko složitější, takže je míra pirátství daleko nižší.
Pro XBox 360 a PS3 se časem modchipy objevily. Ale:
- Většinou trvá dost dlouho, než se objeví pro nové konzole.
- Jejich instalace je poměrně obtížná, často umí jen konkrétní revizi HW atp.
- Zákazníci většinou kupují konzole kvůli jejich snadné použitelnosti.
- Update firmwaru konzole, který může být i na médiu se hrou, může odstavit modchip a s ním i celou konzoli.
- Výroba, dovoz, prodej, pronájem, propagace atd. modchipů je v řadě zemí, včetně ČR, nelegální.
V důsledku toho je míra pirátství na konzolích výrazně nižší.