To ja taky. K cemu je, ze je na Linuxu 500 her, kdyz na Windows je jich mnohonasobne vic? Ja chci hrat tak, ze si vyberu (PC) hru a pak ji hraju. Ne ze budu nejdriv filtrovat podle OS a PAK TEPRVE si mohu vybirat Z VELMI OMEZENEHO mnozstvi titulu. Kazdopadne je to krok spravnym smerem, ale dokud nebude vetsina Win her i pro Linux, tak ma puvodni pisatel naprostou pravdu.
PS: Linux pouzivam na serveru i desktopu, to jen pro upresneni. Ale na hrani mam druhy disk s Win 7.
... muzu hrat 24/7 ... a na tyhle sragory nemusim sahnout ... na widlich pobezi drtiva vetsina herni historie a to je cela radka paradnich games.
Ja vim ze z tech starsich jich vetsinu "nejak" pod wine rozjedu, ale standardniho hrace proste nezajima travit hodinu zkoumanim for jak co kde nastavit, aby mu zrovna tohle jelo. On chce kliknout a hrat. A to na widlich proste nejak (obcas taky ne) funguje.
A to je to, o cem je rec. Byt samozrejme zminovany sragory by rozsireni tuxe pomohly mozna daleko vic.
Přesně tak všichni jsou vyplácání z nových W, ale mě v nich to co používám nikdy nefunguje. Raději pracuji staršími verzemi programů, protože se u mě stalo pravidlem, že po aktualizaci přestal program pracovat správně, nehledě na to, že v nových verzích autoři vypustí zrovna to co používám. Nabo program prostě padá častěji. Například Opera ta se pro mě postupně stala nepoužitelnou. Používal jsem cache prohlížeče na stahoavání videi a různých souborů, se kterými si běžne downloadery neuměly poradit. Pak přišla nová verze a cache byla najednou roztříštěná na několikset složek. Potom bylo složitější daný soubor najít. Nebo instalátory, které si stahují data z internetu a automaticky aktualizují. Raději budu použivat ACAD 2000 LT než nějakou novou omalovánku, co ani neumí ukládat do starých formátů 97/98. A že je sakra potřebuju např v PADSu. A co myslíte funguje LT v 7? Ne. Nebo Visual DSP 2000 prostě nejde ani nainstalovat. Svého času mělo i AVR studio problém s novými XP. Další příklad perfektní hra Homeworld. Ta běhá pouze na XP. A jiné.... Na WINE není problém. Běží na všech distribucích, nemusím se obávat, že by mi po aktualizaci systému něco přestalo fungovat. Jistě ten stav ted není ideální, pořád jede pouze na DX9, ale věřím že čas to spraví.
homeworld má nativní port enginu pro Linux :-) http://www.homeworldsdl.org/
AoE2 jsou na Steamu a fungují bez problému. Originální hru to asi bude chtít opatchovat, někteří lidé uvádějí startup parametry, a zakázat Visual Themes. BTW AoE2 napsali v Ensemble Studios, Microsoft byl pouze vydavatel.
BTW2 podle linku to s touhle hrou pod Wine není až tak skvělé.
https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=99
http://steamcommunity.com/app/221380/discussions/2/
"bez problému" ;-)
Na tom WineHQ ma AoE2 platinove hodnotenie, lepsie sa tam ziskat neda.
Ty diskuse na steamcommunity mi přijdou vcelku běžné. Většina problémů je starší než poslední patch, a na té obrovské spoustě konfigurací (včetně těch s nedostatečným HW, špatně nastavenými drivery, nakažených počítačů atd.) se zřejmě nejedná o neobvyklou situaci.
Na WineHQ má platinové hodnocení AoE2 Collectors Edition, pro Wine 1.6, na základě jediného hodnocení, s poznámkou "some issues with chat box flickering, not a show stopper". U Wine 1.6.1 můžete číst "refuses to work without 'Emulate Virtual Desktop'", "occasionally freezes on multiplayer, with each freeze lasting for 5-6 Mins", "install DirectPlay with $ winetricks directplay". Myslím že pokud si chcete zahrát AoE2, daleko větší úspěšnost budete mít na Windows než pod Wine.
To mrznutie nieje sposobene Wine, to robi aj na Windows :) A neviem teda, kedy vysiel posledny patch, ale prvych ~10 stran toho support fora je z tohto mesiaca.
> a na té obrovské spoustě konfigurací (včetně těch s nedostatečným HW, špatně nastavenými drivery, nakažených počítačů atd.) se zřejmě nejedná o neobvyklou situaci.
A prave o tom to je. Na Linuxe, ked si clovek odmysli (prudko teoreticke) problemy s kniznicami, existuju len 2 herne konfiguracie. Jedna zahrna ATI a druha NVidiu. A tie kniznice Steam i Wine riesi.
Upřímně nemám moc chuť se zabývat troubleshootingem prastaré hry. Ta hra funguje na nových Windows "bez problémů", resp. se stejnými problémy jako na starších Windows. Rozdíl může být v nějakých startup parametrech nebo compatibility options.
Ad Na Linuxe... existuju len 2 herne konfiguracie - fakt? Grafické karty AMD/NVidia, otevřené vs uzavřené, různá prostředí s různým stupněm a způsobem použití HW akcelerace (což se občas projevuje při spouštění full screen aplikací, jako jsou hry), zvuk ALSA/OSS, odlišné permissions, desítky dister, a samozřejmě všechno včetně kernelu ve spoustě verzí, které vycházejí tak rychle, že je nikdo nestihne otestovat (tedy ne že by se někdo moc snažil), takže nakonec jde o alpha test na uživatelích.
A pokud mluvíme o Wine, tak to implementuje jen 74% volání Win32 API. Zbylá volání prostě vrací OK, s tím že ale fakticky nic neudělají, a jen se spoléhá na to, že to u aplikace nějak projde. Pak je tam samozřejmě spousta rozdílů v chování mezi Wine a Windows. A k tomu má Wine asi dvacet verzí do roka, a každá má jiné problémy s jinými aplikacemi.
http://www.winehq.org/winapi_stats
http://wiki.winehq.org/CoreStatus
Ta fóra jsou jediný dostupný zdroj informací. Uživatelé se na fóra na Steamu běžně obracejí, když jim něco nejde.
Ad mna tu ides presviedcat ze to co mi ide mi nejde - ne. Tvrdím, že to nejde mnoha jiným lidem. V historii můžete najít výrok kolezy kozece, ke kterému se další diskuse vztahuje: "Na Linuxe, ked si clovek odmysli (prudko teoreticke) problemy s kniznicami, existuju len 2 herne konfiguracie". Zjevně je těch konfigurací víc, a rozhodně neplatí, že otestování hry na Linuxu jedné konfiguraci s AMD driverem a jedné konfiguraci nVidia driverem automaticky řeší problémy na všech strojích s Linuxem.
Vždyť to tak je. MS podepsal smlouvu se studiem, které psalo zajímavé hry.
Hry by samozřejmě měly fungovat i pod novější verzí Windows bez problémů. Bohužel není tak těžké napsat hru špatně. Například ze stejného roku 1999 pochází Worms Armageddon (společnost Team 17). Tahle hra měla ve Windows řady NT dlouhou řadu problémů, včetně vypadávajících barev (špatná práce s barevnou paletou), digitálního šumu před přehrávanými zvuky (zřejmě špatné určení offsetu začátku samplu) a spousty pádů. Problém je pravidelně u programátorů, kteří píšou jako prasata, a myslí si, že když jim nějaká zjevně špatná technika projde na jedné verzi Windows, projde jim i na budoucích verzích OS. Navíc v době uvedení nové verze OS autoři hru v řadě případů už nepodporují, případně studio zanikne, takže chyby nikdo neopraví. V tomhle případě naštěstí studio Team17 zaplatilo dva programátory, kteří ten kód dodnes udržují. Zřejmě jde o "experty" z originálního teamu, protože v popisu posledního patche (vydaného 14 let po uvedení hry na trh) je oprava spousty problémů, které sami zanesli v minulých patchích :)
Asi tak. Co nabídnout pokud jde o originalitu mají poslední dobou hlavně indie hry a tam je portace na Linux běžná (a mnohdy jde o velmi povedené tituly i po grafické stránce, třeba Shadowrun Returns)
A poslední dobou mi připadá že z těch opravdu kvalitních a zajímavých AAA titulů je pro Linux portováno nejvíc. Ještě tak hry od Bethesdy, Deus Ex… A jsem naprosto spokojen :-)