To je sice pěkné, ale a ni tady ani v odkazovaném článku nevidím údaj o kapacitě a/nebo energetické hustotě. Bez toho je to jen výkřik do tmy. Protože pokud jste někdy supercapem nebo ultracapem zoušeli něco napájet, tak víte jak na tom jsou v poměru s bateriemi. Navíc u ultracapu už je potřeba opravdu dávat pozor na zkraty...
Svod není až tak hrozný, horší ale je opravdu ta energetická hustota a navíc využití energie kondenzátoru je třeba realizovat v celém rozsahu napeti, kdezto baterie maji pomerne rovnou vybijeci krivku a teprve u konce vybijeni strme klesa.....
A jak napsali predrecnici...toto tema se recykluje jiz zhruba 10 let stale dokola.
Lehce? Ono je to kolem 20% za 24 hodin. To mi nepřijde jako lehké přehánění. Obecná náhrada akumulátorů to sice není, ale do mobilů, které se beztak musí dobíjet denně, už to zní zajímavě.
http://robodoupe.cz/2016/neni-superkondenzator-jako-superkondenzator/
Jasne ... sem zvedav, jak ti bude mobil fugovat pri 1V ... Viz JT. On totiz kondik je vubec uzasnej zdroj ... zeby proto, ze to jako zdroj nikdy nebylo navrzeny?
Takze ... abys dostal JEDNU amperhodinu kapacity, tak potrebujes tak +- 20x50F kondik (ber to jako kvalifikovanej odhad), takze na nahradu JEDNY bezny mobilni baterky si muzes poridit pekny uhledny baglik.
Jen tak pro info, jeden 2,7V ... s toleranci +-20% .. stoji cca 150Kc. A je to takova pidivec 2x2x4cm ...
Na napajeni toho telefonu bys jich potreboval tak 150 ... a nejakou elektroniku k tomu.
Hmm zaujimave ze vyrobcovia HW to pouzivaju ako napajanie na cache pre raid karty.., 3.3V
Napr:
http://h20564.www2.hpe.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c04719000
https://h20565.www2.hpe.com/hpsc/doc/public/display?sp4ts.oid=5335825&docId=emr_na-c04258375&docLocale=en_US
Tak superkondenzatory se v pripade, kdy zalezi na napeti, typicky pouzivaj se step-up menicema, ktery ten pokles napeti vyrovnaj.
Jinak na youtube je video chlapka, co vzal 6 superkondu (koupil je levne jako vyrazeny na ebay), dal si je do auta misto baterky a mesic s tim bez problemu dojizdel do prace a opakovane z toho startoval. Alternativou je pripojeni superkondu paralelne k olovenejm baterkam pro zlepseni startu v zime a setreni baterky pri proudovejch spickach... To se davno prodava i jako komercni produkt do kamionu.
Na yt najdes video, jak manik startuje auto z tuzkovejch baterek ... ta baterka v (benzinovym) aute ti (mimo jiny) zajisti, ze i kdyz ti chcipne alternator, tak +- 100km vpohode ujedes.
A ad setreni baterky ... kolipa stoji takovej blok kondenzatoru, kdyz si ho pujdes koupit (aby to dalo aspon rekneme 100A) a kolik stoji nova baterka ...
Na dvě či lépe tři do série zapojené ploché baterie startovali v zimě zkušení motoristé své škodovky - stodvacítky a asi i jiné vozy. Pokud akumulátor sotva otočil startérem, měl tak malé napětí, že zapalovací cívka nedala [pořádnou] jiskru. Tudíž se cívka odpojila od palubní sítě a připojila k těm plochým bateriím, spustil startér a pokud dokázal cuknout motorem, většinou se tento rozběhl. Chvíli se to nechalo běžet a pak se zase cívka přepojila zpět.
Teda, Fíku, od tebe, odborného fyzika, bych čekal že se vyhneš takovým podivným formulacím jako "je schopen dodávat elektrickou energii několik dnů" - doba samozřejmě závisí na odběru a málo říká o zdroji samotném. I ten superkapacitor co se vybije o 20% za den je schopen dodávat _malou_ energii _několik_ dnů.
wolfram tedy zdaleka není dražší než zlato, třeba tu uvádějí 25-2,500 $/kg (https://www.tungsten.com/tips/tungsten-and-costs/), surový teď stojí 25 $/kg (http://www.infomine.com/investment/metal-prices/ferro-tungsten/)
zlato 38,000 $/kg (http://goldprice.org)