no to je komentar. Nerekl bych ze tomu po 20-ti letech v oboru nerozumim.
Krasny priklad je pocesor Cell pouzity na PS3. To je lepsi cesta nez soucasne CPU na PC. Jenomze to by se muselo zmenit priliz mnoho. "Jen" novy preklad by nestacil na vyuziti potencialu.
Vim ze na Cell krome pokusu s Linuxem, ktere narazeji na nedostupnost dokumentace bezi jen hry pod PS3. Ale stejne tak by se to hodilo na podobne ulohy jako se pouziva akcelerace pomoci GPU. I kdyz 8x GPU se prekonava tezko.
To co soucasne CPU umeji omezene (SSE,MMX atd) a GPU sakra dobre jsou maticove operace. A na matice toho lze prevest hodne, napriklad zpracovani signalu, sifrovani atd.
no to je komentar. Nerekl bych ze tomu po 20-ti letech v oboru nerozumim.
Krasny priklad je pocesor Cell pouzity na PS3. To je lepsi cesta nez soucasne CPU na PC. Jenomze to by se muselo zmenit priliz mnoho. "Jen" novy preklad by nestacil na vyuziti potencialu.
Vim ze na Cell krome pokusu s Linuxem, ktere narazeji na nedostupnost dokumentace bezi jen hry pod PS3. Ale stejne tak by se to hodilo na podobne ulohy jako se pouziva akcelerace pomoci GPU. I kdyz 8x GPU se prekonava tezko.
To co soucasne CPU umeji omezene (SSE,MMX atd) a GPU sakra dobre jsou maticove operace. A na matice toho lze prevest hodne, napriklad zpracovani signalu, sifrovani atd.
Zdá se mi, že problém s Linuxem na Cellu se týká spíše nedostatku vývojářů než nedostupnosti dokumentace. Ono to programování pro Cell není zas až tak úplně triviální, ostatně pokud vím, tak i ti herní vývojáři s tím mají celkem problémy. Osobně si myslím, že je to docela škoda, přesun optimalizací z procesoru k překladačům/vývojářům (Cell, Itanium apod.) se mi také zdá jako lepší cesta než implementování čím dál tím víc sofistikovanějších optimalizací přímo v procesoru na úkor celkového výkonu (Core 2 Duo a většina ostatních dnešních x86 procesorů).
Zahodit x86 instrukční sadu moc nejde, snažil se o to myslím už intel s Itaniem. Potřebuješ pak překompilované veškeré programy a to skoro žádná firma neudělá, natož aby to podporovala.
Obavam se, ze problem neni u vyrobcu HW, ale u MS (ja vim - "uz zase"). Kdyz se podivate na historii Applu, zmenili platformu nekolikrat a radikalne - z 68k na PowerPC, prechod z MacOS na MacOS X, z PowerPC na Intel.... Netvrdim, ze to bylo uplne bezbolestne, ale pro vetsinu uzivatelu to neznamenalo, ze se vse zahodi, slo o plynuly prechod. Ovsem musel byt podporovany systemem. Napriklad stare programy pro PowerPC dnes behaji na Intelu diky emulacni vrstve. A pochybuji, ze by na neco takoveho Microsoft pristoupil, kdyz by to pro nej byla velka prace navic (navic pripadne problemy by padaly na jejich hlavu) a penize z toho zadne. Pro ne je jednoduusi se drzet zastarale technologie
tak jsem si myslel, ze si to doma vyzkousim, ale bazarovou nvidii geforce 7800 co jsem
si koupil nejde na CUDA pouzit :-( bylo by zajimave vyzkouset ty CUDA-BLAS a CUDA-FFT.