Tohle je "drive by wire". Když šlápnete na brzdu, tak se spustí rekuperace (z motoru se stane dynamo), kdy vlastně brzdíte motorem a dobíjíte baterii. Teprve při razantním stisku brzdy nebo nevhodné rychlosti to začne brzdit kola. Pedály jsou jen elektronické snímače, jejichž stav vyhodnocuje centrální řídící jednotka.
Co to svého času mělo zcela mechanické byla ruční brzda. Předpokládám, že i novější modely to mají, ale přeci jen už je to poměrně stará řada a mohlo se to změnit.
Buď brzdíte generátorem a dobíjíte baterii, nebo brzdíte brzdovým kotoučem a topíte. Nemůžete dělat oboje najednou na 100%.
Rekuperace je přeměna pohybové energie na elektrickou. Vy jste skutečně historicky pozoroval zajímavé množství automobilů, které toto efektivně dokázaly? Nebo těch pár set W od alternátoru považujete za srovnatelné s několika kW rekuperace u elektromobilů?
Tehnle clanek je bohuzel z velke casti FUD. Prius (alespon ten vyfoceny) ma brzdy elektronicko-mechanicke - v prvni casti drahy brzdneho pedalu se brzdi elektronicky rekuperaci, pokud se na brzdu slapne vic, je aktivni klasicky hydraulicky okruh (mimochodem tohle je bezpecnostni opatrebni, melo by to tak byt v kazdem "pokrocilem aute").
Takze je asi mozne hacknout ridici jednotku tak, aby nefungovala elektronicka rekuperace (jinak by to neprezentovali na DefConu), ale jediny zpusob jak s pomoci notebooku (bez omezeni na MacBook ;-) zabranit Priusu aby zabrzdil je vzpricit ho pod brzdny pedal :)