Hlavní navigace

Účty u AXA bank bylo možné blokovat

17. 2. 2010

Sdílet

Vstup na český trh se nové AXA Bank příliš nevyvedl. Když v úterý 2. února 2010 přišla s nabídkou spořicího účtu, jen stěží očekávala, že ani ne po týdnu její první klienty potká nepříjemnost v podobě zablokovaného účtu. Jak finanční server Měšec.cz zjistil, AXA Bank podcenila zabezpečení internetového bankovnictví, kdy jednoduchým způsobem bylo možné začít blokovat přístup k účtům všem klientům AXA Bank.

První klienti AXA Bank byli velmi překvapeni, když jim začaly samovolně chodit autorizační SMS. „Byla to první předzvěst toho, že se něco děje s jejich účtem v bance, aniž ktomu sami dali příkaz,“ komentuje počátek problémů Dalibor Z. Chvátal, šéfredaktor serveru Měšec.cz. Následně došlo k celé sérii blokací přístupů přes internetové bankovnictví. "Hlavním problémem bylo lineární ID klienta, ze kterého bylo snadné odvodit přístupové údaje dalších klientů banky a pak již nic nebránilo tomu účty začít blokovat. Objevil se dokonce skript, který dokázal tyto údaje sám vyhledat. Banka na to reagovala odstavením internetového bankovnictví a urychleně hledala způsob, jak jeho bezpečnost vylepšit,“ uzavírá Chvátal.Více o incidentu píše Měšec.cz.

Našli jste v článku chybu?

Autor zprávičky

Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. Studoval počítače a média, takže je rozpolcen mezi dva obory. Snaží se dělat obojí, jak nejlépe umí.