Tak to je opravdu rada nad zlato. Windows Mail je jeden z nejhorších klientů, jaké si člověk dokáže představit. Málokde se stane, aby uživateli zcela nedeterministicky a bez zjevného důvodu zmizely všechny maily ve složce (i když fyzicky v databázi jsou a dají se z ní pomocí speciálních nástrojů obnovit). Když už klient od MS, tak jedině ten z balíku Office...funguje celkem slušně i s velkými objemy dat. Ale Thunderbird je stejně nejlepší a má skvělou RSS čtečku...
Je to úsměvné. Ale konfigurace TB je občas opravdu zábavná. Zrovna se trápím nad tím, že mi TB zalamuje řádky došlé pošty. Takže např. delší URL rozdělí na víc řádků, ale jako odkaz bere jen první řádek - odkaz pak samozřejmě nefunguje. Jiní pošťáci to nedělají, takže chyba není v odesílateli. Tuší někdo, kde se to dá vypnout?
thx.
Taky jsem měl problém donutit Thunderbird spolupracovat s Chrome. Ale nakonec se povedlo, postup jsem popsal v blogu.
Někteří tu zmiňují, že za tím je neschopnost UPC pomoci s konfigurací aplikace. To je pravda jen z části, hlavním problémem je to, že řada zákazníků si Thunderbird nainstaluje a ani je nenapadne, že by bylo potřeba něco nastavovat. Takže řada instalací je v prakticky "defaultním" stavu a ten zrovna u této aplikace není ideální. Navíc bez snahy uživatele se tento SW (ve verzi pro MS Windows) neumí dost dobře sám aktualizovat, respektive hází uživateli klacky pod nohy a zároveň mu nabízí neaktualizovat, takže lidé to často vzdají a aktualizace nikdy nezprovozní. Je to podivné, Firefox má aktualizace zvládnuté mnohem lépe.
@Karel, to nemyslíš vážně, že ne? Já Thunderbird již nějaký pátek nasazuji a nemám s ním žádný problém. Pravda, v nejnovějších verzích mi dost vadí, že se snaží automaticky konfigurovat účet, který je potom stejně nutné ručně překonfigurovat, protože většinou to nefunguje. Ale s nastavením, či aktualizacema, nebo dokonce s asociací nemám žádný problém. Pokud to uživatel nezvládá, má to nechat na správce svého stroje, ten mu to nastaví do takové podoby, kdy jen zadá heslo ke svému mailu a od té doby mu vše funguje k plné spokojenosti. A jak psal Petr Krčmář, v linuxu je možná krapek složitější ho donutit k poslušnosti, než ve windows. A za sebe: "Automobil si také nechávám opravovat u lidí, co tomu rozumí a nebudu hanit jinou značku, jen proto, že jí neznám."
Sytý hladovému nevěří. :-) Že zrovna tobě jede vše ok, neznamená, že jinde nemůže nastat problém. V práci mi aktualizace TB jede v pohodě, ale doma jsem narážel furt na problém, že se aktualizace zasekla a nešla dokončit. A stálo mě to chvíli pátrání, než jsem přišel na to, kde je problém. (Jen na okraj, docházelo k nějakému konfliktu z programy od Logitechu k webce.) Já jsem si s tím poradil, něco málo s pc zvládnu. Ale nějaký uživatel, který zvládne tak akorát potvrdit, že se má aktualizace nainstalovat, by byl při podobném zaseknutí v pytli. A pak ti řekne, že to nefunguje a že chce něco, co funguje. Etc. Zkrátka, situace je taková, že někomu věci fungují v pohodě a někomu prostě v pohodě nefungují a sem tam mají problémy. A když to pak napíšou, tak to opravdu myslí vážně. ;-) :-)
Tady si asi moc nerozumíme, já rozhodně nevychavluji Thunderbird, jak je to dokonalý software a že je naprosto bez chyb. Kdyby byl software bez chyb, rozhodně by nebyly nutné jeho nové verze, které opravují chybu za chybou ... Vždyť nejdenou se samotnému MS podařilo uvolnit záplatu, která za jistých okolností mohla shodit celý systém. Jen jsem chtěl poukázat na to, že každý by si měl určit schopnosti, čemu rozumí a do čeho se pustí a to na co nemá přenechat někomu, kdo tomu rozumí. Každý systém se totiž dá nakonfigurovat tak, aby uživatel mohl pužívat to, co mu vyhovuje a ne, aby používal to, co mu funguje. Ale prosím, pokud někomu stačí pouhé kopromisy ...