Hlavní navigace

Uživatelské účty jako bezpečnostní riziko

Sdílet

Pavel Chalupa 20. 5. 2008

Podle studie provedené na 800 IT profesionálech z různých oborů průmyslu, jsou největším bezpečnostním rizikem existující účty po odchodu zaměstnanců. Až 42% dotázaných neví, kolik existuje „živých“ účtů ve firmě po odchodu zaměstnanců a 30% dokonce nemá postup k vyhledání těchto účtů a jejich zneplatnění. Celkem 27% respondentů uvedlo, že ve firmě existuje více jak 20 takovýchto účtů. Více než 30% uvedlo, že trvá déle než tři dny po odchodu zaměstnance, než je účet zneplatněn. Dokonce 12% uvedlo, že to trvá déle než měsíc. Zda byl takový účet použit k získání informací není schopno zjistit 38% respondentů a 15% uvádí, že se tak stalo nejméně jednou.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 5. 2008 10:08

    Xerces (neregistrovaný)
    Nějak nechápu v čem je problém? Buďto se ten uživatel stejně už nedostane do vnitřní sítě, kde jsou klíčové systémy anebo si ty informace získal už před ukončením pracovního poměru.
  • 20. 5. 2008 10:20

    Ondřej Tůma
    Problem ale je, ze takovy klicovy system muze byt i mail. A ten byva casto dostupny i mimo firemni sit. Pak dotycny muze z titulu zamestnance firme dost skodit, ziskat nove citlive informace napr. smlouvy, kontakty ci jine dohody atd.

    Nemluvim ani o tom, ze i jine systemy - predevsim pak B2B a jine aplikace jsou pristupne i z internetu.
  • 20. 5. 2008 11:35

    anonymní
    "Celkem 27% respondentů uvedlo, že ve firmě existuje více jak 20 takovýchto účtů"

    Celkem zavádějící údaj - jiné bezpečnostní riziko to bude pro firmu s 25 účty a jiné pro firmu s 2500 účty. Kolik respondentů z průzkumu má víc jak 20 účtů? ;-)
  • 20. 5. 2008 21:31

    MiMo (neregistrovaný)
    Ja mel cele kure, co ty? ;)