Studie The 2015 Ad Blocking Report od společnosti PageFair tvrdí, že stoupá počet uživatelů, kteří blokují internetovou reklamu. V současné době je jich celosvětově asi 6,1 % a za poslední rok vzrostlo blokování o 41 %. V Česku reklamu blokuje výrazně více uživatelů – asi 11 %. Na technicky zaměřených webech to může být ještě několikanásobně tolik: na Rootu je to v současné době 34 % uživatelů.
V Evropě nejvíce blokují Řekové s 37 % a nejméně naopak Slováci s 9 %. Nejrychleji rostlo blokování v Británii, kde za posledních 12 měsíců poskočilo o 48 %.
PageFair varuje, že dojde ještě k dalšímu zrychlení, protože uživatelé připravovaného iOS 9 dostanou do ruky nástroj k blokování nechtěného obsahu – ten bude pravděpodobně velmi brzy využíván právě k blokování reklamy. Na mobilních zařízeních je to z pohledu uživatele velmi žádaná funkce, která umožňuje snížit objem přenesených dat a zvýšit výdrž na baterie.
(Zdroj: Lupa.cz)