Vytahujes jednu z absolutne nejhur optimalizovanou gamesku co existuje ... nehlede na to, ze kazdy nepotrebuje hrat ve 4k. Na svym 7let starym zeleze spustim vpohode naprosto cokoli ... ne uz samo na maximalni detaily, ale vpohode. Po vymene grafarny a zachovani kompletniho zbytku mi jede naprosto cokoli na max(1920x1200). 7milete 4jadro se pri tom ani moc nezapoti a 8GB RAM (DDR2) na to staci s prehledem.
Navic vykon GPu se pouziva jen k tomu, abys na scenu dostal vic casticovych efektu, pripadne vic polygonu ... ale hru to jinak zvlast nezlepsi.
Pokud vám třeba Crysis 3 jede ve slušných detailech a plynule na 7 let starém HW (po výměně GPU), tak jste tehdy asi nakoupil dost extrémní HW. I tak o tom dost pochybuji. Spíš bych za tím viděl takový ten efekt, kdy novou hru rozjedete s grafikou ve kvalitě Half-Lifu, a bude vám to připadat dobré :)
To ano, jenže:
1. PS3 a Xbox 360 měly na svou dobu poměrně vysoký výkon. To byste musel do TV dnes dávat něco s výkonem PS4/Xbox One.
2. Výkon PS3/Xbox360 je dnes směšný i v porovnání s poměrně levným PC.
2. A jak sám píšete, vydrželo to jen 8 let, kdežto TV by vám měla vydržet o dost déle.
Vykon PS4/Xbox One odpovida podprumernemu PC (dnes). Kazdy hrac ma realne podstatne vykonejsi sestavu (za hrace povazuju nekoho, kdo neresi nakup kompletni sestavy za 10k). Prumerna PC grafarna (kolem 5k) s prumernym CPU (kolem 5k) je minimalne o rad vykonejs ... uz jen jaksi proto, ze v ty konzoli by se to neuchladilo.
A zcela obecne se da rict, ze konzole defakto zcela selhaly - jinak by totiz i nadale mely specificky HW. Je to stejny jako jabko - taky je dnes u x86.
Xbox One má 8-jádro na 1.75GHz a GPU založený na Radeonu 7790, což zdaleka není špatné. Velkou výhodou konzolí je navíc fixní konfigurace, na kterou se dá výrazně optimalizovat. Běžná PC samozřejmě předeženou i nové konzole, protože než MS a Sony skončí vývojový cyklus, výrobci GPU a CPU budou mít venku výkonnější HW.
A proč myslíte, že konzole nepoužívají x86 od začátku? Podle mě je důvod zjevný: výrobci se chtěli vyhnout pirátění her, resp. spouštění her pro konzole na běžných počítačích. Ovšem x86 je levnější, a je výrazně praktičtější pro společný vývoj her na PC i konzole (v tomhle byla PS3 opravdu horrorová). Ochranu proti kopírování holt musejí výrobci precizně zvládnout na x86. Předpokládám že na tom SOC budou i nějaké klíče.
1) Dnesni mainstreamova TV stejne obsahuje v podstate plnohodnotny pocitac(i kdyz teda obvykle ne x86). Akorat vyrobci tam flikuji kazdy svuj software. Kdyz stoupne cena o 5 tisic, aby se tam dal poradny HW, tak to muze byt se steam OS pomerne slusny trhak. Treba me by to mozna primelo se rozhoupat si tu televizi konecne koupit. Zkratka mit all-in one a nic dalsiho neresit. Jen tam pichnout internet.
2) No a? To nic nebrani vydavat stale nove hry. U Steam OS bych rekl, ze reknou nejakou minimalni konfiguraci a pro tu se bude optimalizovat pristich par let.
3) Pred osmi lety jeste trhu dominovaly CRT! A u plochecho mainstreamu bojovaly tluste plazma a LCD krabice 40'' uhlopricek s "HD-ready" rozlisenim. S dneskem opet neporovnatelne. Kdo koupil TV pred osmi lety, s velkou pravdepodobnosti jiz vymenil.
1. Těch dalších 5000 Kč televizi pochopitelně prodraží. Jako zákazník bych si daleko radši koupil co nejhloupější TV, a k tomu konzoli. Připojit těch pár kabelů zvládne i laik.
2. Jenže ty hry budou zastaralé, a ten počítač ve své SmartTV neupgradujete.
3. Před osmi lety dominovaly CRT možná v ČR :). Ta 40" HD-ready plasma bude mít i dnes velmi dobrý obraz, a GTA V si na ní zahrajete velmi dobře. Řada her totiž na Xboxu One/PS4 totiž nepojede ani v 1080p.
To vám neřeknu. Ale můžu prozradit, že jsem měl na výběr mezi "chytrým" a "hloupým" modelem. Samozřejmě vyhrál ten hloupý bez připojení k netu. Nepotřebuji na TV nepoužitelný browser s ještě méně použitelným ovládáním, piškvorky a připojení k NetFlixu, které v ČR stejně nefunguje. Naopak PC hry ve stereoskopickém 3D, případně hry Xbox a s Kinectem, to je jiné kafe.
Opet nevidim problem v tom, proc by v TV nemohlo byt APU, treba to same co bude v PS4/XBOX One, myslim ze to TV za 100k o moc neprodrazi.. Stereoskopicke 3D budou tyto konzole sice podporovat, ale ne zamerovat se na nej a tak jsem zvedav jestli na ne vyjde alespon v pristim roce nejaka 3D hra. Skutecne jedina vec v cem mohu konzole navrch jsou ovladaci periferie typu kinect..
A kdyz vyhledove za 5-8 let, budu chtit lepsi HW a nebudu chtit platit zase 100k za TV, ktera bude za ten cas zrejme technologicky taky docela zastarala, tak proste zaplatim tech 6k za novou konzoli.. Otazkou je jesli ta dalsi generace konzol nebude zase podporovat treba nejake 4K stereoskopicke 3D na 400Hz... Bohuzel to treba 5-8 let stara televize za 100k neda, protoze nebude mit v sobe ten spravny konektor.. ;)
Pokud mi někdo nabídne dobrou televizi s dobrou vestavěnou konzolí (a tím nemyslím Ouya nebo SteamBox), tak o tom budu příště uvažovat. Ale upřímně to zatím moc nevidím.
3D her na konzolích bylo a zřejmě bude minimum. Naopak na PC s Windows můžete hrát ve 3D spoustu her. TriDef jich podporuje cca 600, a funguje i řada dalších. Opravdu doporučuji zkusit - nic lepšího v herním světě podle mě neexistuje. Na vyzkoušení stačí PC s Windows, TriDef driver, jakýkoliv 3D projektor a brýle.
http://www.tridef.com/user-guide/supported-games
Příští generace konzol možná bude umět 4K 3D na 400Hz, ale myslím že bude umět dále i FullHD 3D na 60Hz :)
Zajímavé, že odmítáte SteamBox, když ještě ani není jasné, jaký hardware v něm vůbec bude.
Hry na 3D projektoru jsou dost mizerné. Zatím totiž existuje jen jeden 3D stereoprojektor s polarizací a aktivní 3D je a zůstane dost špatné.
Btw. není důvod toho, že kupujete hloupé televize, spíš to, že prakticky všechny chytré televize běží na Linuxu? :-D
Upřímně to není ani tak o HW, jako o dostupnosti obsahu. A tam SteamBoxu prostě nevěřím. Samozřejmě mě skutečnost může příjemně překvapit, ale já jsem od přírody opatrný :)
Mám zkušenosti s pasivním i aktivním 3D, a osobně nepozoruji větší rozdíl. U aktivních systémů může nastat takový ten efekt jako když koukáte do studny, ale to řeší výběr vhodných brýlí. Doporučuji XPAND 3D.
Upřímně je mi jedno, jaký OS má spotřební elektronika uvnitř. Například můj wireless router je určitě na Linuxu, tiskárna má nejspíš Windows Embedded. Proti Linuxu v principu nic nemám, jen mi nevyhovuje nedodělanost, funkční vlastnosti a (ne)dostupnost SW. Ano, mám výrazné výhrady proti open source developmentu, ale rozhodně mě to neodradí od používání dobrého open source SW, když se poštěstí na nějaký narazit :)
BTW pokud tím 3D stereoprojektorem s polarizací máte na mysli DepthQ, tak ten používá časový multiplexing, stejně jako aktivní systémy. V jeden čas vidíte buď obraz pro pravé oko, nebo pro levé.
http://www.depthq.com/modulator.html
Jeho zajímavou stránkou je použití kruhové polarizace, takže na rozdíl od lineární polarizace obraz při úklonu hlavou nemá duchy.
Tak mají možná jinou optiku pro pravý a levý projektor, nezkoumal jsem to. Zato jsem měl doma setup se dvěma projektory, a proto vím, že překryv obrazů zdaleka není dokonalý. Ty projektory měly lens shift, ale bohužel i tak docházelo k nezanedbatelnému geometrickému zkreslení. Zkuste si na takovém setupu zobrazit kalibrační čtverce různými barvami na levém a pravém obrazu, a uvidíte to. Pokud použijete technologii s časovým multiplexem (ať už pasivní nebo aktivní), tohle se vám nestane.
1) Ja jsem taky zakaznik a radsi bych vse integrovane v jednom. Naco mit dva ovladace a dalsi krabici co se mi bude valet nekde u TV.
2) Mohlo by to fungovat jako na konzolich. Vyrobci her budou cilit na to, aby na te oficialni Steam OS konfiguraci ty hry bezely plynule v rozumne kvalite. Oproti konzolim ale bude vyhoda, ze kdyz si poridim silnejsi HW, muzu si treba nastavit vyssi detaily.
3) Shodneme se na tom, ze 8 let zpatky byl rok 2005? Rekl bych, ze sis omylem vyhledal udaje o obrazovkach k PC, ne TV.
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2265683,00.asp
Ale oni mají přesně v plánu dávat ho do televizí. SteamOS bude v televizích, zároveň bude jako konzole a navíc i jako operační systém zdarma.
Výkon řešit nemusí, protože se obsah (hra) může streamovat z jakéhokoli počítače, kde běží klient Steamu. Toto elegatně řeší problém s upgradem hardware v televizi, budete si moci zahrát tak náročnou hru, jakou rozjedete na kompu, nemusíte čekat 8 let na další konzoli. Televize to moc neprodraží, protože se budou starat jen o zobrazení streamu. Požadovaný hardware tam už stejně většina televizí má zabudován.
A navíc jim nic nebrání rozšířit tuto funkci i na tablety, mobily, pračky, mikrovlnky, lednice...
A pro výrobce televizí to také bude výhodné, já bych tedy určitě sáhnul po TV se Steamem, kde budu mít potencionálně k dispozici tisíce kvalitních her, přičemž ty co mám koupené ihned rozjedu, aniž bych utratil jedinou korunu navíc.
Podle mě se snaží Valve udělat se SteamOS to, co se podařilo Googlu s Androidem.
Bude poskytovat obsah a hardware nechá jiným, navíc dává nadšencům možnost, aby si udělali vlastní "SteamBox".
A k tomu ještě steam zavádí půjčování her mezi kamarády a sdílení v rodině, navíc lze hrát offline, bez netu. Hra kterou si koupím spustím na všech platformách, kde je Steam a kde je hra dostupná - bez dalších nákladů. A jak někdo poznamenal, je to jeden z největších distributorů her...
Myslím, že Xbox a PS budou mít velký problém, jelikož jejich nové konzole jdou přesně opačnou cestou, cestou buzerace zákazníka. Někde jsem četl že bez připojení si nezahrajete, a vůbec ten slavný incident Sony s blokováním konzolí atd...
Více zde:
http://store.steampowered.com/livingroom/
Jinak tady http://www.youtube.com/watch?v=rCGMiT0CQAI Gabe Newell z Valve hovoří, proč si myslí, že linux je budoucí herní platforma. A upřímně musím říci, že jeho argumenty mě utvrzují v tom, že Valve sakra dobře ví co dělá.
Plán dávat konzole do TV mělo víc výrobců, zatím na to ale nedošlo. Uvidíme komu se to povede, a jaké to bude mít výsledky.
Streamování videa umí úplně stejně Miracast, WiDi a AirPlay, můžete streamovat už pěkných pár let, a nepotřebujete k tomu SteamBox. Nějak mi ale nedochází výhody proti připojení počítače k TV rovnou kabelem. Je to výrazně levnější a má to menší prodlevy.
Aha. Takže Valve udělá se SteamOS to co Google s Androidem. Konkrétně to bude spočívat v tom, že bude provádat brandovaná PC s přibaleným (nebo dokonce předinstalovaným) distrem Linuxu. No nevím, nějak mi tam chybí ten wow moment :). Ale jak říkám, nechme se překvapit.
Steam umí půjčování her. Bohužel půjčujete vždy celou knihovnu. Když si váš kamarád bude chtít zahrát vaši kopii World of Goo a vy budete chtít hrát GTA IV, tak má smůlu. Navíc je to zatím v betě. Zřejmě proto, že se to jaksi logicky bije s offline módem, díky kterému by mohli všechny hry z knihovny hrát minimálně dva hráči najednou.
O konzolích jste četl správně. MS chtěl zavést nutnost být při hraní připojený k inetu, právě aby umožnil půjčování her. Protože následovala bouře nesouhlasu uživatelů, MS od opatření upustil - připojení k inetu nebude nutné.
Gabe Newell má problém v tom, že jeho prakticky monopolní postavení na trhu digitální distribuce obsahu na PC se rozpadá. A topící se stébla chytá. To v tom videu ale neřekne, protože by se to nehodilo :)
"Streamování videa umí úplně stejně Miracast, WiDi a AirPlay, můžete streamovat už pěkných pár let, a nepotřebujete k tomu SteamBox."
Miracast a Widi je pouze standard a technologie. Nejsou to hotová řešení (ve smyslu tady zmáčknu čudlik stream a jdu do obýváku), někdo musí tuto funkci v zařízení implementovat. Navíc pro ně potřebujete specialní hardware. Čili to nefunguje uplně stejně...
Jediný AirPlay od Applu bych považoval funkčně za podobný. Ale ten je jenom pro Apple.
SteamOS toto slibuje jako hotové řešení, na detaily si budeme muset počkat, třeba to bude vyžadovat speciální nebo novější hardware, ale je zřejmé, že to bude na způsob čudliku stream...
"Nějak mi ale nedochází výhody proti připojení počítače k TV rovnou kabelem. Je to výrazně levnější a má to menší prodlevy."
Třeba v tom, že nebudete muset mít pracovní stanici vedle počítače? Funkce bude součástí televizoru nebo domacího kina (HTPC)? Stejný argument můžu mít pro konzoli - také nevidím výhodu koupě drahé krabice (která je v podstatě PC) a nutnost kupovat drahé hry, které jsou uzamknuty pouze na tu jednu konkrétní konzoli od určitého výrobce, když můžu připojit počítač kabelem k televizi a je to výrazně levnější...
"Aha. Takže Valve udělá se SteamOS to co Google s Androidem. Konkrétně to bude spočívat v tom, že bude provádat brandovaná PC s přibaleným (nebo dokonce předinstalovaným) distrem Linuxu. No nevím, nějak mi tam chybí ten wow moment :). Ale jak říkám, nechme se překvapit."
Spíš to bude tak, že se bude starat o SteamOS, nutit nVidii a AMD do lepších ovladačů pro linux a poskytovat obsah. Výrobci konzolí, multimedialních přístrojů a televizí si to budou moci, pravděpodobně zdarma, implementovat ve svých produktech jako přidanou hodnotu.
Hmm Wow Moment? Mě stačí třeba to, že moji sbírku her, si budu moci zahrát na Linuxu. A jako bonus i na televizi když budu chtít. A myslím, že takhle to uvidí i ty miliony hráčů, co jsou nyní na steamu. Navíc když si lidé staví HTPC, tak proč ne se SteamOS?
Jinak na wow momenty nejsem asi ta správná cílová skupina, kdykoli se mi snaží výrobce vnutit něco jako wow, tak si říkám, že takováto samozřejmost tu už měla být dávno. Řekl bych, že "wow momenty" se musejí opíjet pouze lidé z marketingu a uživatelé Apple.
Já kažopádně nejsem nějaký fanda Valve, ale líbí se mi co momentálně dělají.
SteamOS je chytrý krok, protože jak jste správně poznamenal, Valve je monopol v digitální distribuci a chce si ji udržet. A jde na to tak, že zkouší vytvořit a prosadit otevřenou infrastrukturu pro svůj distribuční kanál.
A dělá to tak, že se snaží být co nejvíce otevřený, nebuzeruje svoje zákazníky, výrobce a vývojáře pro svou platformu.
Čím více konkurence, tím lépe po nás zákazníky.
Ale hlavní pro mě je, že tím podporují můj oblíbený operační systém linux.
Pro bezdrátové připojení PC potřebujete Miracast receiver, WiDi receiver, nebo SteamBox. Některé TV mají Miracast a/nebo WiDi vestavěné.
Osobně preferuji PC a propojení kabelem. Navíc nikdo netvrdí, že PC musí být vedle TV. Vyrábějí se i celkem dlouhé kabely :). Osobně používám 15m HDMI, 15m optické SPDIF a několik propojených USB extenderů. PC mám od TV pořádně daleko. Xbox mám u TV, ale to jen kvůli Kinnectu. Jinak vystačím s PC.
Vaši sbírku her si možná na Linuxu zahrajete. Běžnému hráči se o ničem takovém může leda zdát, protože těch her pro Linux je pořád minimum.
Wow moment je potřeba. Musíte zákazníka přesvědčit, že můžete nabídnout něco lepšího než konkurence. Proč by si jinak vybírbal právě váš produkt?
BTW cena SteamBoxu zřejmě nebude moci konkurovat XBoxu One a PS4, nemluvě o ovládání (Xbox One má Kinect). Jak Valve lidem vysvětlí, že si mají koupit dražší konzoli, pro kterou je minimum obsahu, má podřadné ovládání, a na hraní dalších her potřebují navíc herní PC? Třeba to nějak vyřeší, ale zatím moc nevidím.
Když MS udělal první WOW moment .. byly z toho tragické Windows vista!
A spousta dalších WOW momentů končí buď tragedií (Surface), nebo alespoň mírně vylepší běžný prodej (vše ostatní). Takže dost lidí už je na WOW momenty opatrná .. :p
BTW, ty vaše optické spoje a převodníky stojí skoro víc než konzole .. ten UTP ETH kabel už tam je ..
U TV to ja vnimam jako problem - ale z jinych duvodu. Na TV je zdaleka nejdrazsi komponentou prave zobrazovadlo. Zobrazovadlo, ktery narozdil od ostatnich soucasti zastarava vyrazne pomalejs. Osobne pak zacinam spis premejslet o nakupu "blbeho" zobrazovadla (ala PC monitor) a k nemu nejake krabky, kde muzu menit SW podle potreby, a pripadne muzu snadno a rychle vymenit celou krabku.
Ostatne, uz se tesim, az za 2-3roky prijde DVB-T2 ... a polovina tech zoufalcu co si nakoupili "nove a uzasne" televize bude zase resit nejakou extra krabici, druhy dalkac ...
Modularni systemy se zatim nijak zvlas neosvedcily, protoze je to nestandardni, a neuveritelne drahy (pokud me vymena tuneru prijde na 1/2 nakupu nove TV ... tak bych byl magor abych to za to dal)