Vlákno názorů k článku
Vychází nový Webcreator 1.1 od anonym - Mohl by neznalemu nekdo nastinit, k cemu presne...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 8. 2005 16:01

    Franta Omáčka (neregistrovaný)
    Aby si dalsi lamka zvysila ego sbiranim pochvalnych dopisu. Jinak je to uplne k nicemu :]

    Na internetu plati zajimave pravidlo - vytvor uplne cokoliv v jakekoliv kvalite, nabidni to ostatnim zadarmo a najde se aspon 10 idiotu, kteri te budou obdivovat a dilo ti chvalit.
  • 19. 8. 2005 16:14

    ender.wiggin (neregistrovaný)
    chovas se jak lama. byt tveho pristupu...tak vsichni pouzivaj jedno distro a hotovo...
    btw: "Podle sebe soudim tebe" se rika.....takze jak ze je to s tim egem?
  • 19. 8. 2005 17:07

    Filip (neregistrovaný)
    Promiňte pane Omáčko ale takovýto názor je, mírně řečeno, absurdní. Byl byste tak laskav a upřesnil nám, v čem je podle Vás tak nesprávné nabízet sve výtvory (v jakékoli kvalitě) ke stažení přes internet? Myslíte, že to zbytečně zabírá misto na netu? Pohoršuje vás číst o produktech jiných než Vašich? Máte strach z různorodosti? Ano, pokud by se jednalo o komerční software a jeho autor by nás bombardoval rekalmnímy emaily a slogany typu "Nejlepší CMS světa ...!", asi bych reagoval podobně. Ale takto?
    Vaše myšlenka je veskrze lákavá. Bylo by jistě úžasné kdyby na světě byly jen "dokonalé" programy - pak by jistě bylo nesmyslné vytvářet jakékoli další - ale já neznám takový ani jeden, v žádné oblasti (nejen) softwerové tvorby. Proč asi?

    Pokud už si stěžujete na irelevantnost výplodů někoho jiného, zamyslete se také nad relevantností výplodů Vašich (např. komentářů zde.)
    ___
    CMS = Content Managment System, systém pro správu obsahu. Zjednodušeně řečeno: program, který umožňuje např. vytvářet stránky jejichž obsah se často mění (zpravodajství, blogy), přidávat do těchto stránek zprávy ap.

    Filip
  • 19. 8. 2005 18:08

    Franta Omáčka (neregistrovaný)
    Můj názor určitě není absurdní. Ano, pohoršuje mě číst o takovýchto produktech. A ne proto, že to není mé dílo, ale proto, že jsem si zvykl, že root.cz ve svých zprávičkách informuje o novinkách, které dokázaly být úspěšné. Ale když vedle zprávy o novém Solarisu koexistuje zprávička o nové verzi jakéhosi pokoutního díla kteréhosi chlapce, pak mě to opravdu pohoršuje. Za chvíli tu mohou být zprávičky o nové odevzdané semestrální práci studentů techniky. Což by možná bylo lepší, protože dílo s honosným názvem WebCreator a ještě honosnějším číslem verze zdaleka nedosahuje kvalit některých semestrálních prací, dokonce i ročníkových prací z technické střední školy, které často nepovšimnuty zapadnou.

    Dále si všimněte, že nevolám po "dokonalých" produktech, kterým by se nemusel tvořit konkurence. Já volám po osobní soudnosti každého člověka. Volám po tom, aby si každý objektivně zvážil, zda je jeho dílo opravdu průlomové a zda je vhodné s ním opravdu jít na veřejnost. Bohužel poslední dobou soudnost některých lidí je opravdu strašná. Kdekdo si dovolí vydávat za open source geniální dílo úplně cokoliv. Co by se dřív nikdo neodvážil ani ukázat kamarádům, o tom je nyní zprávička na rootu. Velmi mi to vadí, protože to DEGRADUJE všechen open source. Laik bude porovnávat tento WebCreator s čímkoliv jiným. Na stránkách není napsáno "jsem studentík a jen tak si hraju", kdepak. Stránky vypadají oficiálně, hrají si na jakousi v1.1, dokonce se chlubí jakýmsi propagačním článkem kdo ví kde.

    Nakonec mi řekněte - stáhl jste si to? Viděl jste to? To je opravdu moc. Sada skriptů, kterou kdokoliv napíše za pár večerů, vše psané naprosto laickým způsobem, nedodržování základních pravidel pro úpravu zdrojových kódů, prasení vzhledu s logikou dohromady, nesprávný návrh, bezpečnostní chyby (ano, lze snadno třeba upravit nebo smazat článek, nebo udělat bordel v db). Taky jsem byl mladý, taky dělal první programátorské pokusy, taky jsem prasil kód. Ale nikomu jsem to necpal, hezky jsem si to smolil doma a i kamarádům to ukazoval, až když to k něčemu vypadalo. Ale příklad pana Hulána asi táhne českým internetem a každý už si myslí, že je geniální a všichni jsou na něj a jeho tvorbu zvědaví.

    Takže apeluji na root.cz - prověřujte si co cpete do zpráviček a jestli to za to stojí.

    A na další potenciální tvůrce CMS - ano, skutečně zatím neexistuje ideální open source CMS a chápu proč nechcete spolupracovat na bastlení cizího zpraseného díla, ale proboha, pěkně si pište ten svůj geniální systém doma v koutku, ale ven s ním jděte, až bude aspoň v jedné věci lepší než "běžný CMS". A nejdřív si projděte ty cizí systémy, podívejte se co dělali autoři špatně, vymyslete nějaké lepší řešení těchto problémů! Pochlubte se nejdřív kamarádům, nechte si poradit od někoho zkušeného, mějte aspoň trošku soudnosti!
  • 19. 8. 2005 18:58

    Filip (neregistrovaný)
    Máte pravdu. Omlouvám se Vám, pane Omáčko, i ostatním za svůj původní a trochu ukvapený komentář. Stále se domnívám, že publikování nových programů (i když třeba nejsou originální nebo průlomové) je správné i potřebné ale to, zda program samotný již stojí za publikování nebo ne, by jeho autor měl vždy dobře zvážit. Z Vašich dřívějších příspěvků jsme nabyl zdání, že Vám vadí vznik jakýchkoli nových programů tam, kde je jich "už dost". Nyní už snad chápu, o co Vám skutečně šlo. Já nejsem dostatečně erudovaný abych mohl přesně posoudit tento konkrétní případ softwaru proto Vám děkuji za Vaše vysvětlení.
    Filip Ekl
  • 19. 8. 2005 18:59

    Pararescue (neregistrovaný)
    Jako student informatiky souhlasim, daleko lepsi vytvor jsem odevzdaval jako zavercnou praci na oborove volitelny predmet...
    a presne, ono takovy honosny nazev, bych cekal neco lepsiho a vykonejsiho, ne "dilo" nejakyho pubertaka...
    a kdyz uz jsme o tom cpani, tohle je nejmene druhy server, kde se "vnucuje"...

    Pararescue
    --- that tech can live
    pararescue(at)pararescue(dot)info
  • 21. 8. 2005 1:12

    qb (neregistrovaný)
    Súhlas. Navyše by som si dal pozor na zamieňanie pojmov redakčný systém vs. CMS. Rozhodne to nie je to isté.
  • 21. 8. 2005 14:10

    Karel (neregistrovaný)
    Tento prispevek jako by ze zadku ceskeho hulanatora vypadnul :) Vsak od toho je internet svobodny, at si na nem kazdy prezentuje sva dila jak chce honosne. Vzdyt uz zde vzpomenuty pan hulan take dela z prdu zlata vejce a je nesmysl mu to zakazovat. Pokud nekdo chce prezentovat paskvil, tak si jen urizne ostudu a priste si daji lide na jeho dila pozor. A pokud si nekdo nasadi redakcni system na ostry server bez predchoziho vyzkouseni a prohlednuti, tak to neberu jako chybu autora, ktery dal k dispozici dany paskvil internetove verejnosti, ale jako chybu toho, kdo ho bez uvazeni a alespon zjisteni nejakych referenci do provozu nasadil.
  • 22. 8. 2005 16:14

    Tommy (neregistrovaný)
    A nemyslíš tak náhodou, že od toho aby to někdo skouknul a opřipomínkoval, je právě internet ??
    Co jsi dokázal Ty osobně ??, Nezáleží přece jak dobrý produkt někdo napíše napoprvé a asi by byl i génius, ale že má odvahu s ním vyjít na světlo a PRÁVĚ mít tak možnost si nechat poradit.
    A pochybuji o tom, že by někdo vyžil z nějakých pochvalných mailů, pokud mu jde o jeho dílo doopravdy.
    A rootu by jsi radil aby cenzůroval ?? To by jsi měl cestovat o pár let zpátky, kdy existoval takový nástroj, aby bylo psáno jen to co se zmlouvá úzkému okruhu.!!!
  • 22. 8. 2005 16:57

    pararescue (neregistrovaný)
    K tomu, aby mi to nekdou skouknul a opripominkoval bych pouzil kamarady, rozhodne ne Root...
    Popr. bych to teda oznacil pojmem "beta release", a rozhodne bych to nehlasal jako dlouho ocekavanou verzi 1.1, kdyz muze mit tolik much, a to jsem stastnej, ze verzi 1.0, popr. 1.0 Beta jsem nevidel :-)
  • 11. 10. 2005 16:42

    kypo (neregistrovaný)
    A ty, ked si taky mudry, tak nestracaj svoj drahocenny cas citanim "zpraviciek o nové verzi jakéhosi pokoutního díla kteréhosi chlapce" ked ta to nezaujima, ale rob nieco uzitocne.... Asi tak.
  • 23. 2. 2006 14:58

    emo (neregistrovaný)
    Jste zaslepen svou vlastní profesionalitou. Provozoval jsem PHPRS, United nuke, Wordpress a prakticky skoro všechny OSCMS. webcreator je nástroj, který slouží svému účelu a většina uživatelů neví jak vůbec vypadá syntaxe jazyka, bezpečnost je nezajímá a jsou spokojení.