Nedávno jsme vás informovali o tom, že zdrojové kódy hry Doom 3 budou pravděpodobně vydány do konce roku, protože technicky je vše připraveno a čeká se už jen na zelenou od právníků. Firma id Software chce stále hru vydat, ale uvolnění se zdrželo kvůli problému s patentem. Patent vznikl v roce 1999 a pokrývá vytváření stínů způsobem, který využívá mimo jiné i herní engine id Tech 4, který je součástí hry Doom 3. Patent vlastní Creative Labs.
Tolik špatné zprávy. Dobrou zprávou ale je, že se sám John Carmack rozhodl problematický kus kódu přepsat, aby se problému s patenty vyhnul. Podle dostupných informací vytvořil původní kód sám a zcela nezávisle, což ale nemění nic na tom, že je tento konkrétní postup kryt patentem. Není jasné, kdy bude nový algoritmus hotový a zda uspokojí právníky, můžeme jen doufat, že to bude brzy.