Hlavní navigace

Výrobce televizí Vizio dostal pokutu za sledování uživatelů a prodej dat

Petr Krčmář

Společnost Vizio byla před časem přistižena při sběru dat o uživatelích z 11 milionů zařízení. Jeden z největších světových výrobců navíc data prodával třetím stranám - především reklamním agenturám. Americká Federal Trade Commission (FTC) tyto ilegální praktiky potvrdila a soud firmě vyměřil pokutu 2,2 milionu dolarů, tedy asi 55 milionů korun.

Ke sledování uživatelů byl používán software, který porovnával části zobrazovaného obsahu s databází známých televizních pořadů. Televize tedy věděly, co právě divák sleduje, ať už použil libovolný zdroj – DVD, počítač, set-top-box nebo jiné zařízení.

Rozhodně tak šlo o záměrný sběr dat a ne jen o omyl, na který se už v minulosti vymlouvali jiní výrobci. Společnost nyní musí s nepovoleným sběrem dat přestat a vymazat ze svých databází neoprávněně nasbírané údaje, mezi kterými jsou IP adresy, blízké Wi-Fi sítě nebo poštovní (ZIP) kódy. Firma k nim dodávala další demografická data jako pohlaví uživatele, věk, příjem, vzdělání a podobně.

Pokud jste uživatelem takového zařízení, ujistěte se, že máte v nastavení HDMI vypnutou funkci Automated content recognition (ACR). Ta se právě stará o rozpoznávání informací v obraze a odesílání dat.

Našli jste v článku chybu?