kdyby tak v singleplayeru trosku zkrotili tok casu - dohrat tycoona za vecer je opravdu pekna pitomost. original sem byl nucen hrat nekolik tydnu. navic je opravdu kuriozni, kdyz se poroucha masinka, tak to defacto trva treba 14 dni... tam tak stoji a blokuje provoz.
a pak - at nastavuju skill oponenta jakkoliv, i na nove ai, porad tam jen tak zivori a o "protihracstvi" se skutecne mluvit neda.
single se da hrat do nekonecna a nemusite skoncit v roce 2050.. a ta porouchana masinka je tak udelana samozrejme naschval, aby hrac stavel depa tak aby se vlaky nekazili, a kdyz jo tak aby mel hrac ztraty, nebo si hrac muze breakdown-y vypnout uplne. AI je nic moc a stale ve vyvoji.. doporucuju multiplayer, serveru existuje dost.
no jenze "dohrat" pro me znamena, ze uz neni co delat... mam na ucte nekolik miliard a nudim se... a pise se rok treba 1970. 6 oponentu porad zivori, i kdyz obcas pouziju cheat a chvilku hraju za ne. ... to je konec hry :(
a breakdown chapu samozrejme - ale v originalnim tycoonu sel cas mnohem dele. v OpenTTD je 1 den nekolik vterin realneho casu... z tohoto pohledu je porucha vlaku nekolikatydeni, pad letadla trva 3/4 roku a podobne.
Najvacsie $$$ sa daju ziskat z osobnych vlakov. Odporucam na zaciatku hry si rezervovat pozemky vo velkych mestach a potom neskor postavit osobnu dopravnu siet medzi mestami.
Ja sem mnel jeste nekdy minulej rok taky tenhle pocit, a zadnou podporu pro spomaleni casu sem nenasel, a tak sem zacal prohledavat zdrojove kody. Sice to co sem vyvedl udelalo trosku paseku v hernich statistikach protoze sem natvrdo zrusil nekolik aktualizaci data ve hre. Tedy nasledek je ze vsechno co je ve hre real-time bezi tak jako normalne, jenom ty roky nabihaj pomalej, a nevyhoda je ze napriklad vlaky maj zivotnost fixovanou na real-time casovadlo v enginu a teda i kdyz datu uvadi ze je to jenom napriklad 3 roky od koupy vlaku, v statistice vlaku se uvadi ze je uz 15 let starej { zalezi jak si to v tom zdrojovem kodu nastavite } .. co ja inak beru ako lepsi nez kdyby vlaky diky tomuto memu "tweaku" vydrzeli mnohonasobne dele v porovnani s jejich schopnosti vydelavat v real-time.
Kto chce tech cca 5 radku co treba pridat do souboru date.c nech se koukne na tenhle { vcelku malej } topic trhead na forach openTTD. http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=29&t=32208&st=0&sk=t&sd=a
{ Podotikam ze nejdem developer dane hry a kdyz sem dosahl danej ucinek v tehle hre pro mne i tymhle dost neelegantnim spusobem, dale sem se o to uz nezajimal, a ani nevym jestli je to aplikovatelny v tehle nejnovsi verzi kdyz stale hraji mnou opatchovanou 0.5.2 }
Tahle hra (resp. tento žánr) se mi líbí, ale bohužel jsem se ji nikdy nenaučil ovládat. Po nějaké době jsem se naučil postavit kus kolejí nebo silnice, ale už se mi nikdy nepodařilo rozjet vlak. Vlastně jednou ano. Nastavil jsem, aby jezdil pořád sem a tam. Jenže on jel jednou tam a jednou zpátky. A to do něj navíc ani nenastoupili lidé (i když byli na zastávce)...
Stejně tak se mi nepodařilo pochopit Simutrans. Ach jo. :-(
1) Postavit koleje a stanice. Samozřejmě musí existovat souvislá cesta stejného typu mezi všemi body trasy vlaku a na každém úseku trati rozdělené semafory může být jen jeden vlak.
2) Koupit lokomotivu a pár vagonů v depu. Vagony na stejném řádku depa jako lokomotiva tvoří jeden vlak
3) Vybrat lokomotivu (kliknutím na její obrázek v depu) a v novém okénku kliknout na ikonku šipek v pravé části.
4) Kliknout na tlačítko "Go To" (třetí zleva v dolní části nového okna) a pak na mapě na stanici, kam má vlak jet. Tohle zopakovat pro všechny stanice na trase.
5) U některých stanic nastavit čekání na náklad. To se dělá vybráním stanice ze seznamu a kliknutím na tlačítko "Full Load" ve spodní části okna.
6) Pustit vlak na trať buď velkým tlačítkem ve spodní části okénka lokomotivy nebo kliknutím na červenou vlaječku u obrázku lokomotivy v okénku depa (změní se na zelenou a vlak z depa vyjede).
Třeba v TTD je možnost si pustit nápovědu, která přesně ukáže, jak rozjet vlak od postavení nádraží a položení kolejí až po koupi vlaku a přidání stanic do jeho plánu zastávek. Pro další dopravní prostředky je to pak podobné (jen nestavíte koleje, ale třeba silnice). Netuším ale, jestli je tato nápověda dostupná i v OpenTTD.