„thin blue line“ nie je spojovane s "krajnou pravicou", ale s policajnym zborom. https://en.wikipedia.org/wiki/Thin_blue_line
Aj ked pre lavicovych extremistov ako je Herbst je vsetko napravo od Marxa krajna pravica.
Pre kontext, z mailu Tea Ts'o, kde sa nachadzala dotycna fraza:
>> The all powerful sub-system maintainer model works well if the big technology companies can employ omniscient individuals in these roles, but those types are a bit hard to come by.
> I'll let you in a secret. The maintainers are not "all-powerfui". We are the "thin blue line" that is trying to keep the code to be maintainable and high quality. Like most leaders of volunteer organization, whether it is the Internet Engineerint Task Force (the standards body for the Internet), we actually have very little power. We can not *command* people to work on retiring technical debt, or to improve testing infrastructure, or work on some particular feature that we'd very like for our users.
> All we can do is stop things from being accepted (either in our subsystem, or the imprimatur of the IETF). Hopefully, we're only stopping bad things from progressing, but that *really* is all we can actually do.
Cely mail: https://lore.kernel.org/lkml/20250208204416.GL1130956@mit.edu/
> „thin blue line“ nie je spojovane s "krajnou pravicou", ale s policajnym zborom.
v tom clanku na wikipedii se mimo jine pise:
In recent years, the symbol has also been used by the Blue Lives Matter movement in the United States, which aims to show solidarity with the police, and a number of far-right movements in the U.S., particularly after the Unite the Right rally in 2017.
takze to asi nejak s krajnou pravicou spojovane je
A opravdu tohle (ze nekde nekdy nekdo to mozna pouzil, ponechme pro ted stranou, ze podle wokepedie je far right uplne vsechno vcetne ranni kavy) vidite jako jakkoli relevantni v kontextu toho odkazovaneho postu, ktery si muze - a mel by kdokoli precist cely?
17. 2. 2025, 13:48 editováno autorem komentáře
Nemenovaný mal hlavne problém, že z väzenia sa asi nedali posielať commity do kernelu. Nemenovaný FS pár ľudí udržiavalo, ale bez neho sa to nedalo.
Trochu tu podsúvate, že jeho manželka bola woke. Len uvediem do kontextu - Keď Reiser žil v Petrohrade, hladal si manželku na stránke v katalógu, kde boli manželky na predaj. Potreboval však nejak s týmito ženami komunikovať, tak si našiel tlmočníčku (gynekologičku), ktorú si potom zobral. Reiser bol autista, zanedbával deti a manželku, s čím boli problémy. Pár krát sa aj chcela rozviesť. To potom viedlo k vražde. Teraz hot take - nie je príliš woke, aby autisti boli integrovaní do spoločnosti?
balkovic, jsi mimo mísu. Neřeším následky činu, řeším to, že Reiser je velice schopný programátor, vytvořil dva revoluční FS a to vše i přes to, že je usvědčený vrah. Co a jak bylo potom není důležité v kontextu této diskuze.
A ani neřeším, jaké názory ta manželka měla. Pokud sis domyslel, že byla woke a proto ji zabil, pak slyšíš trávu růst. Nic takového v mém sdělení není.
18. 2. 2025, 12:22 editováno autorem komentáře
>>balkovic, jsi mimo mísu. Neřeším následky činu, řeším to, že Reiser je velice schopný programátor, vytvořil dva revoluční FS a to vše i přes to, že je usvědčený vrah. Co a jak bylo potom není důležité v kontextu této diskuze.
Bol sprostý na ľudí v mailing liste, alebo nebol? :) Niekto môže byť skvelý manažér, výborný programátor a pritom mať pivnicu plnú mŕtvol. Človek je komplexná bytosť a má mnoho aspektov. V kontexte vývoja kernelu je dôležité, či je sprostý na vývojárov kernelu.
>>>A ani neřeším, jaké názory ta manželka měla. Pokud sis domyslel, že byla woke a proto ji zabil, pak slyšíš trávu růst. Nic takového v mém sdělení není.
Pardón, ale ten wording bol trochu sugestívny, my bad.
Ale jistě... Jenže to je přesně to, na co poukazuji.
Jaký jsem programátor neříká nic o tom, jestli jsem totální asociál, nebo dokonce snad i slušný člověk.
Navíc, zrovna v tomto případě bych to osobně viděl na poslední kapku v dlouhé řadě. Ono vyvíjet ovladač navzdory výrobci HW je docela fuška, to dlouhodobě neunese nikdo a někde ty saze nakonec bouchnou. Pak opravdu stačí nevinná poznámka.
A ještě taková drobnost - kolik jsi zkomponoval skladeb? Namaloval obrazů? Naprojektoval aut, postavil domů? Názory na různé skladby, obrazy, auta i architekturu máš...?
1. Z toho odkazu ve zprávičce mi přijde, že byl spíš už nějakou dobu vyhořelej a moc nepřispíval, a tohle ho prostě jenom namíchlo natolik, že se rozhodl odstoupit officálně.
2. Přijde mi pochopitelný, že američani reagujou na americký politický kontroverze emocionálněji, než středoevropani, který je znají jen zprostředkovaně.
Ono je dodržovat a dodržovat. Tupě dodržovat zákony i když to nemá v daném kontextu vůbec žádný smysl nebo je to dokonce kontraproduktivní je nesmysl (na tohle jsou celkem experti třeba v Německu) a stejně tak když existuje zákon na každý nesmysl a ještě vám podobní čekají tupé dodržování druh fašismu je. Na to jsou experti posledních deset patnáct let třeba v Austrálii. A to vám říkám jako člověk dost výrazně konzervativní.
Kolik lidi kazdy den nedorazi do cile prave proto, ze nedodrzuje dopravni predpisy. Otevrete si statistiky nehodovosti :-) Rocne vam pres 400 lidi dorazi... na krchov. To mate vic jak jednu mrtvolu dene.
Vas argument je v principu blbost. Kvuli tomu, ze nekde budete o 10-15 minut pozdeji svet nezkolabuje. A pokud neumite planovat tak, ze u svych cest nemate dostatecnou casovou rezervu, kdyz chcete byt nekde "na cas", tak radeji sedte doma na zadku - a neohrozujte sve okoli.
Tohle je zase dost velká mystifikace. Ono se sice uvádí, že za většinu nehod může nepřiměřená rychlost, ale "nepřiměřená" != "vyšší než číslo na značce" a jezdit podle předpisů není totéž jako jezdit bezpečně. Státní a obecní mafie a na ně napojené firmy to tvrzení o nepřiměřené rychlosti pak využívají jako argument k tomu, aby si mohli přivydělat na úkor řidičů. Ve skutečnosti nepřiměřená rychlost může být i 50, byť je předpisová. A jindy zase může být perfektně bezpečná i vyšší rychlost než povoluje limit. Ta korelace mezi bezpečnou jízdou a dodržováním předpisů je poměrně slabá.
Na druhou stranu, i když považuji spoustu dopravních předpisů a zejména maximálních rychlostí za nesmyslné, neznamená to, že by nešlo při dodržování všech předpisů jezdit a že by se s tím člověk nedostal do práce. To je taky nesmysl. (někde výš to tu někdo naznačoval)
Tohle bych tedy úplně nepovažoval za tu destrukci právního státu. Ty pokuty taky nebývají likvidační a jde spíš o parazitické chování, které ale toho hostitele (řidiče) nezahubí.
Ta maximální výše pokut je poměrně důležitá, protože když bude hodně vysoká a likvidační, tak i když ten předpis vlastně není špatný, stejně ho i slušný člověk může jednou porušit a pak ho stát může vysokou pokutou zničit (i když všem ostatním dával normální nízké pokuty, takže se proti tomu lidi obecně nebouřili). Takže je to dost podobné těm nesmyslným zákonům, které všichni porušují, ale málokdy je stát vynucuje.
@Franta Kučera: S prvním odstavcem bez výhrad souhlasím, díky za dobré shrnutí.
Ale co se týká toho, jestli pokuty jsou likvidační, s tím úplně ne (pokud zůstaneme u té dopravy). Máme tu totiž bodový systém, který absurdně penalizuje i malé překročení rychlosti - které samo o sobě nijak nebezpečné není nebo třeba nezapnutý bezpečnostní pás - čímž přinejmenším pokud jedu sám, ohrožuji jen a pouze sám sebe. No a stačí mít párkrát smůlu a člověk se, pokud tráví na silnici hodně času, klidně "vyboduje" i na úplných hloupostech, které zcela objektivně nejsou pro ostatní účastníky provozu nebezpečné.
A co teprve taková propadlá STK, kdy auto, ač pořád ve stejném stavu jako den předešlý, se ze dne na den stane nezpůsobilým a jízda s ním je pomalu hrdelním zločinem.
Neprekracujte povolenou rychlost, nedostanete pokutu. Tak jednoduche to je :-) Copak vam utece, ze spechate az tak moc? Je zcela v poradku, ze zakony se vynucuji i technickymi prostredky a klidne automatizovane. Nebo ocekavate stale postupy obvykle za c.k.cisarpana? :-) Ono i na zapad od nas je to naprosto bezne, ze vam tu rychlost kontroluji... kupodivu tam lidi takovy problem s dodrzovanim rychlosti nemaji, nevite proc? :-)
>>> Ono se sice uvádí, že za většinu nehod může nepřiměřená rychlost, ale "nepřiměřená" != "vyšší než číslo na značce" a jezdit podle předpisů není totéž jako jezdit bezpečně
Tie povolené rýchlosti pre automobily boli stanovené empiricky na základe dopravných nehôd. Bezpečnostné predpisy sú písané krvou. Uvedomte si, akú hmotnosť má automobil. Je "m" vo vzorci kinetickej energie Ek= 0.5 * mv^2. Kinetická energia rastie so štvorcom rýchlosti. A to nespomínam, že väčšina vodičov má tunelové videnie a reflexy slimáka. Už aj 50-tka v meste je veľa, len v autonormatívnej spoločnosti sa to ťažko vysvetľuje.
19. 2. 2025, 00:18 editováno autorem komentáře
Do povolených rýchlostí vchádza viacero faktorov. Jednak sú písané genericky, pre všetkých - či je to favorit na originál gumách alebo moderné vozidlo s dobrými pneu -- a za každého počasia, či je sucho alebo prší (až na občasné elektronické tabule, ktoré reagujú na zmenu podmienok). A takisto sú v tom aj záujmy miestnych zastupiteľstiev alebo PZ, na niektorých úsekoch sa dá vynikajúco ryžovať. Takže postavme dvojprúdovku, dajme tam 50, veď je to "v obci" (ale mimo zastavanej oblasti, ako napríklad kedysi Petržalka - Rusovce) a kvóty na pokuty splnené jedna radosť.
Samotný obchvat Bratislavy počas svojej životnosti videl zmeny rýchlosti od 80 po 130 km/h. Nie, rozdielnym počtom nehôd to nebolo, oba extrémy bolo rozhodnutie od stola.
> Už aj 50-tka v meste je veľa, len v autonormatívnej spoločnosti sa to ťažko vysvetľuje.
Ja viem, že dnešní aktivisti majú problém chápať, že autá sú tu kvôli ľuďom a nie naopak; len velmi málo jázd je preto, že poďme sa povoziť, väčšina je kvôli tomu, že ľudia vo vnútri toho vozidla niečo riešia a kvôli tomu musia ísť z bodu A do bodu B. A zvyčajne nemajú čas na to, aby riešili prepravu bicyklom.
19. 2. 2025, 12:36 editováno autorem komentáře
>>>Ja viem, že dnešní aktivisti majú problém chápať, že autá sú tu kvôli ľuďom a nie naopak; len velmi málo jázd je preto, že poďme sa povoziť, väčšina je kvôli tomu, že ľudia vo vnútri toho vozidla niečo riešia a kvôli tomu musia ísť z bodu A do bodu B. A zvyčajne nemajú čas na to, aby riešili prepravu bicyklom.
Hej, ibaže je to naopak, väčšinou sa v autách ľudia vozia zbytočne a sami si škodia, tvoria si zácpy a na seba nadávajú. Ale je mi ľúto, že na motonormativitu doplácajú slabší účastníci premávky - zväčša chodci - deti dôchodcovia, takí čo nebežia cez cestu dosť rýchlo atď ... Aj šoféri sú kadejakí priznajme si. Niektorí sú zbytočne agresívni a veľmi sa ponáhľajú. A niektorí sú ako slimáky. Motonormativisti si zväčša predstavujú dopravu ako potrubie, ale je to multiagentový systém, kde sa pri nerozumných šoféroch práve doprava spomaľuje. Limity by mali byť nastvané s vedomím, že šoféruje človek a ten má veľmi zlé reakčné časy.
A čo sa týka tým motonormatívnym rečiam z A do B - dá sa dobre chodiť bicyklom, alebo MHD. Môžte skúsiť, nie je vždy nutné použiť automobil. Teda u mňa väčšinou netreba.
19. 2. 2025, 13:28 editováno autorem komentáře
I u nás máme "vyhaslé zákony" které nikdo nedodržuje, nedávno jich hrst zrušili.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/snemovna-zruseni-nadbytecnych-predpisu-rakusan-celibat-ucitelek-odmeny-udavacum.A230125_120551_domaci_kop
Určitá malá míra tolerance a shovívavosti je v pořádku. Např. když přeběhneš silnici mimo přechod nebo na červenou, tak ti policajt nemusí dát hned pokutu, může to řešit domluvou nebo nad tím prostě mávnout rukou. Je to normální lidský přístup.
Jenže když je té tolerance víc než toto velmi malé množství, má to tragické následky. Dopracujeme se totiž k tomu, že v podstatě všichni každý den porušují nějaké zákony, stane se to normální součástí života a kdo by to nedělal, ten by byl oproti ostatním znevýhodněn. Většině lidí to projde, takže se proti tomu ani moc nebouří nebo ani neví, že takový zákon existuje a že něco porušují. Politici přijímají velice přísné zákony, které existují většinou jen na papíře a v praxi je skoro nikdo nevynucuje. A to je právě ten problém – znamená to konec právního státu – protože všichni něco porušují, stát si může na kohokoli došlápnout a zlikvidovat ho, jen proto, že chce, i když ten samý zákon porušuje i kdekdo další. Formálně vzato to pořád právní stát je, protože ty zákony byly známé předem a ten člověk měl vědět, že je porušuje – reálně to však právní stát není, protože to funguje stejně, jako kdyby žádné zákony neexistovali a lidé byli obětí libovůle a zvůle policistů, soudců a politiků, kteří by si dělali, co by chtěli.
Naopak, pokud se (i hloupé) zákony budou vynucovat, lidi se jednak dozví, že ty zákony vůbec existují a jednak to vytvoří tlak, aby se ty zákony zrušili a politici vyměnili. Tím se předejde tomu praktickému zničení právního státu.
Jenže my už dnes jsme dávno ve stavu, kdy existuje přemíra zákonů regulující kdejakou hloupost a které jsou neadekvátní a mnohdy zbytečně přísné vzhledem k potenciální škodlivosti toho, co mají postihovat. Pak se není čemu divit, že spoustu z nich nikdo nedodržuje, protože by jejich dodržování bylo sotva slučitelné s normálním životem.
Jenom pro ucelenost bych sem dal treba tohle vysvetleni, proc onen symbol nekdo muze spojovat s (krajni) pravici:
https://www.businessinsider.com/how-thin-blue-line-became-controversial-symbol-to-represent-police-2021-2
Kazdopadne to nechci moc hodnotit, z meho pohledu tam ten kontext spis neni, ale vidim do toho prilis malo a ani jednoho z ucastniku diskuze neznam.