Odhaleni zranitelnosti tohoto typu - ze se nekontroluje heslo, by melo byt trestne a vyrobce by mel vymenit vsechna zarizeni ktere vyrobil zdarma. Vubec nechapu ten postoj - nebudem to opravovat. Meli by byt vubec radi, ze jim nekdo ty chyby nasel a popsal, opravit to je pak uz to nejmensi, ale ne.. povest je jim u /dev/null.
A stejne tak me s*rou vyrobci SSD, co maj zabugovany FW (hlavne Intel), ze pokud neaktualizujete do 32k hodin fw, tak je disk nepouzitelnej - ze nejde zachranit data - to bych pochopil, ale ze vyrobce neni schopen uvest disk do provozuschopneho stavu - aka provest factory initialization, je uz opravdu k placi.
Bohuzel tito neschopaci neprovozuji vlastni reseni, asi vedi proc, protoze si nezaslouzi nic jineho - nez aby jim to vse pochcipalo.
Ja mam 10-rocny Mikrotik router ktory ma doteraz aktualizacie OS a FW a predpokladam ze este par rokov to tak ostane. Ked to dokaze urobit relativne mala firma z Litvy na zariadeniach s naozaj nizkou cenou, tak WD by to mohlo dokazat tiez.
Inak ci je ten odkup naozaj super gesto nie je take iste. Ak to bude ako takmer kazdy podobny odkup tak je to v podstate recyklacny program v ramci ktoreho dostanes cca taku zlavu aku by si si s trochou hladania nasiel niekde v e-shope.
3. 7. 2021, 14:26 editováno autorem komentáře
No nejsem si jistý, že Tvůj Mikrotik je správný příklad. Tam firma těží v segmentu malých, domácích zařízení z existence velkých zařízení. Ale asi jo... jde to. Ale taky si to zaplatíš i v tom malém segmentu - jsou to prostě dražší zařízení.
Na druhou stranu to pořád naráží na to, jaká je ta správná doba podpory - dva roky jsou málo, tvrdíš, že deset roků taky... Ani u auta nemáš garantováno více než deset let po skončení výroby... Kolik bys chtěl?
Taky mám domácí Mikrotik. Takových zařízení je hodně. Ale není to spotřebák jako WD, kde funguje princip Prodej a zapomeň.
A jinak někteří výrobci, jako třeba Sandisk dávají na svoje SD a CF karty doživotní záruku (s určitými výlukami pochopitelně), takže to jde. Můžete napsat, že je to proto, že vzhledem k vývoji si uživatel koupí kartu s mnohem větší kapacitou a tuto přestane používat a že je to jen marketingový tah, ale prostě ta záruka tam je a je to neoddiskutovatelné. Ale myslím, že je to služba hlavně pro profesionální fotografy, kteří jsou na datech na kartách závislí, protože je to živí.
Hranici musí určit oni ! Ale ne se tvářit, že je to nezajímá a že tam nějaká šedá zóna (= naprosto nezodpovědné chování).
V industry existují věci jako SLA, v consumer oblasti by mělo existovat něco podobného, prostě jasná pravidla hry. Věci typu "americká záruka 1 rok" samozřejmě neberu jako řešení životního cyklu produktu, to je jen jakési právně ošetřené a garantované minimum. To by tam rovnou mohli dát čip s mikrogramem plastické trhaviny, který by to zařízení po roce od aktivace uvnitř pěkně rozmixoval (aka Božské kurvítko) :-D
SLA je trochu nieco ine ako podpora. Je to vyssi level.
Zaruka histroicky bola ohladom HW a jeho funkcnosti. Tu legislativci zaspali dobu, lebo dnes tu mame dve urovne HW a SW. Ta SW cast nieje osetrena. Je na svojvoli vyrobcu ako dlho bude riesit najdene chyby v SW/FW.
Suhlasim, zeby jasne pravidla mali byt aj v consumer segmente. Pri drvivej vecsine produktov clovek netusi ako dlho bude vyrobca vydavat updaty na dane zariadenie.
Pred nejakym EU okolo toho nieco zacal riesit ale nejak to utichlo.