Nová velká verze Wine je na světě. Autoři hrdě hlásí, že dokončili převod knihoven do formátu Portable Executable, což je mimo jiné velký milník pro věci jako ochrany proti kopírování (časté zejména u her), 32bit aplikací na 64bit hostech atd. Přibyla též hotová podpora WoW64, když není v systému přítomen 32bit Wine loader, je k dispozici experimentální mód schopný aplikaci pustit na 64bit uvnitř samostatného procesu.
Ve výchozí konfiguraci se používá nově „lehké“ téma vzhledu (stále jej lze měnit přes WineCfg) Grafické ovladače jsou upravené pro běh uvnitř mezí daného syscall, vylepšena je architektura Print Processoru, API Vulkan je podporováno v novějších verzích až po 1.3.237.
Mnoho optimalizací dostal subsystém pro Direct3D, může to v závislosti na aplikaci vést k vyššímu výkonu. Přibyly i další vlastnosti z generací Direct3D 10 a 11 a jsou korektně reportovány, jsou-li dostupné. Interní databáze Direct3D karet podporuje více modelů, Vulkan renderer pak limituje dostupný Direct3D feature level na bázi vlastností dostupných v něm samém. HLSL compiler, disassembler i preprocesor jsou implementovány pomoci knihovny vkd3d-shader.
Řada novinek přibyla i do audio / video subsystémů či podpory vstupních zařízení. Vylepšena je i lokalizace do dalších jazyků. Unicode tabulka staví na verzi 15.0.0, timezone se bere z databáze IANA verze 2022g. Přibyla podpora OCSP (Online Certificate Status Protocol) v JScriptu je k dispozici více vlastností z EcmaScriptu a má implementován garbage collector. Mnoho změn potkalo i jádro programu a doprovodné knihovny v nových verzích.