tuto hru som hral uz pred par rokmi. vtedy ma neuveritelne prekvapila narocnost grafiky na hardver a zaroven viditelne nizsia kvalita nez napr. unreal engine. mal som FX5600 a sekalo to skoro jak powerpoint slideshow.
niekto na abclinuxu.cz trefne vystihol situaciu s hrami na linuxe:
No pro nekoho kdo ji zatim nehral (nebo kvuli absenci podpory pro jeho OS nemohl hrat) je to celkem fuk, zazitek bude mit pravdepodobne stejny jako ti wokenari pred par lety. :-) -- to mas jako u filmu, k tem taky muzes prijit poprve i mnoho let po kinopremierach a i tak si ty dobre dokazes uzit stejne, sledovat filmy/hry s odstupem casu ma i sve vyhody: cas za tebe elegantne odbavi do koncin vecneho zapomeni tituly ktere i navzdory komercnimu hype nikdy nestali za pozoronost :-)
Tak, tak. Zatimco na Windows vychazi nove pokracovani tak na linux se dohrabala ta nekolik let stara. A vite, ze pro Windows jsou taky perfektni hry zadarmo? A ze je jich radove vice nez pro linux?
Hry snad, ale za operacni system a radu aplikaci ktere jsou zase prozmenu pro Linux bezne zdarma si dukladne priplatite , je to tak trochu o tom na co chce clovek PC pouzivat ... ne kazdy hraje non-stop hry :-)
tak, tak... pro me je prioritou na PC pracovat (tz. pracovat na stabilnim OS, kde mam vsechny nastroje pod kontrolou, ac nemusi byt vzdy zadarmo) a potesi me, kdyz se muzu na chvili odreagovat u nejake zabavy (film/hra)... hrani her mi ovsem nestoji za to mit na pocitaci dva OS.
X2 je naozaj staršia hra, uvažovalo sa aj o portovaní X3, ale
a) X3 bola pred vydaním (a nejakú dobu po ňom) silne chybová
b) Linux Game Publishing musí vzhľadom k veľkosti trhu (a ochote užívateľov Linuxu čokoľvek kupovať za peniaze) postupovať veľmi opatrne
Vzhľadom k tomu, že množstvo ľudí kvôli hrám bootuje Windows, ďalší si toto prostredie nahrádzajú pomocou Wine/Cedegy, iní hry nekupujú vôbec či používajú nelegálne kópie, nemajú spoločnosti ako LGP na licencie novších titulov (zatiaľ) prostriedky. Každý má možnosť voľby a je pochopiteľné, ak si niekto radšej kúpi zlacnenú verziu pre Windows či novú hru a použije Cedegu, len nech sa potom nesťažuje, že sú hry pre Linux staré a drahé (napr. portovanie spomínanej X3 závisí vyložene od úspechu/neúspechu portu X2).
Napriek tomu je možné, že s v dohľadnej dobe dočkáme portovania niekoľkých nových hier zvučného mena (prebiehajú rokovania), samého ma zaujíma, či sa to nejako podstatne odrazí na predajoch...
no, Elite, Frontier i First encounters bylo uzasne dilo, ale nechapu, co s tim ma spolecne x2 ... srovnavejte srovnatelne. Stahl jsem si kdysi demo, spustil, pochopil oc de, zaplakal a zase to smazal. Konkretne frontier a first enc. Mely vyborny matematicky model a stroje tam alespon castecne fungovaly podle mych predstav. Opravdu mi vadi pseudosimulator z "vesmiru", kde se "raketa" pohybuje jak auto - plny plyn=vyssi rychlost, polovicni plyn=nizsi rychlost. To je sice pochopitelnejsi pro deti (pripadne pro koho to je), ale nerealne. :-( Stejne zpackali i vegastrike a spoustu dalsich. (uznavam, ze i matematika kolem teto smulace je trosku jednodussi) Chybi mi svoboda pohybu, modlou mi nadale zustava First Encounters.
imho je tento prizpevek mirne off topic... server root.cz je vice zameren na OS, nez na hry. ale kdyz uz se snazite recenzovat X2, dovolte mi oponovat.
ELITE mel stejnou logiku ovladani jako "moderni" simulatory. jeho primi pokracovatele (Frontier a First encounters) meli sice "realnou fysiku", ale napriklad nemely zadne relane hranice: kdyz jste zabodnul pres noc zapalku do klavesnice a pustil maximalni zrychleni, tak rano plavidlo letelo nekolikanasobnou rychlosti svetla a stale zrychlovalo... nevidim co je nerealne na tom, ze palubni pocitac za pilota spocita delku trvani jednotlivych zazehu tak aby se lod chovala jako "auto". a nebo Vy snad stale dokola programujete vlastni funkce na otevreni socketu, praci se soubory atp.?
fysikalni model X2 neni jiste dokonale relany, ale X2 se vice zamerila na zabavu a pritom se ji podarilo ponechat hraci dostatek svobody, oproti ELITE* umoznuje hraci navic vyrabet vlastni zbozi a budovat vlatni imperium.
s tou max. rychlosti si nejsem jisty... mam pocit, ze se to stoplo kolem 2/3 rychlosti svetla, alespon na autopilota ... ale hadat se nebudu. V manualnim rezimu bez zrychlovani casu jsem zkousel v FE jen doletet ze zeme na mesic. (ale nemel jsem "jen" apolo ale vipera :-) )
Ok, beru navrh, ze palubni elektronika (x2) spocita vhodny vykon a prozene to motorama. . . .. .... ale proc se teda pri plnem vykonu lod vic trepe a vrci motory i po dosazeni odpovidajici rychlosti? Tam prece treni neni... :-(
Dobre, nechame toho. Neprogramoval jsem ani jedno, tak nemam co remcat.
A na ty sockety - sockety nepouzivam, ale v assembleru obcas opravdu pisu nektere rutiny porad dokola, bo se pokazde nepatrne lisi a makra uz to neutahnou. :-)