no, Elite, Frontier i First encounters bylo uzasne dilo, ale nechapu, co s tim ma spolecne x2 ... srovnavejte srovnatelne. Stahl jsem si kdysi demo, spustil, pochopil oc de, zaplakal a zase to smazal. Konkretne frontier a first enc. Mely vyborny matematicky model a stroje tam alespon castecne fungovaly podle mych predstav. Opravdu mi vadi pseudosimulator z "vesmiru", kde se "raketa" pohybuje jak auto - plny plyn=vyssi rychlost, polovicni plyn=nizsi rychlost. To je sice pochopitelnejsi pro deti (pripadne pro koho to je), ale nerealne. :-( Stejne zpackali i vegastrike a spoustu dalsich. (uznavam, ze i matematika kolem teto smulace je trosku jednodussi) Chybi mi svoboda pohybu, modlou mi nadale zustava First Encounters.
imho je tento prizpevek mirne off topic... server root.cz je vice zameren na OS, nez na hry. ale kdyz uz se snazite recenzovat X2, dovolte mi oponovat.
ELITE mel stejnou logiku ovladani jako "moderni" simulatory. jeho primi pokracovatele (Frontier a First encounters) meli sice "realnou fysiku", ale napriklad nemely zadne relane hranice: kdyz jste zabodnul pres noc zapalku do klavesnice a pustil maximalni zrychleni, tak rano plavidlo letelo nekolikanasobnou rychlosti svetla a stale zrychlovalo... nevidim co je nerealne na tom, ze palubni pocitac za pilota spocita delku trvani jednotlivych zazehu tak aby se lod chovala jako "auto". a nebo Vy snad stale dokola programujete vlastni funkce na otevreni socketu, praci se soubory atp.?
fysikalni model X2 neni jiste dokonale relany, ale X2 se vice zamerila na zabavu a pritom se ji podarilo ponechat hraci dostatek svobody, oproti ELITE* umoznuje hraci navic vyrabet vlastni zbozi a budovat vlatni imperium.
s tou max. rychlosti si nejsem jisty... mam pocit, ze se to stoplo kolem 2/3 rychlosti svetla, alespon na autopilota ... ale hadat se nebudu. V manualnim rezimu bez zrychlovani casu jsem zkousel v FE jen doletet ze zeme na mesic. (ale nemel jsem "jen" apolo ale vipera :-) )
Ok, beru navrh, ze palubni elektronika (x2) spocita vhodny vykon a prozene to motorama. . . .. .... ale proc se teda pri plnem vykonu lod vic trepe a vrci motory i po dosazeni odpovidajici rychlosti? Tam prece treni neni... :-(
Dobre, nechame toho. Neprogramoval jsem ani jedno, tak nemam co remcat.
A na ty sockety - sockety nepouzivam, ale v assembleru obcas opravdu pisu nektere rutiny porad dokola, bo se pokazde nepatrne lisi a makra uz to neutahnou. :-)