Lidské oko dokáže zaznamenat i několik milisekund obrazového vjemu. Zkrátka je to analogový obvod s integračními členy. Pokud je změna malá, tak reaguje pomalu. Pokud je změna velká, tak reaguje rychle.
Na rozmazaném plátně u obrazů z reálného světa je 24 snímků za sekundu více než dostatečné. Na ostrém LCD u videa se záblesky a velkými změnami kontrastu dokáží lidé běžně rozeznat 50Hz od 100Hz. Takže i lidé si změny na 60Hz u některých videí všimnou.
Jednotlivé snímky jsem dokázal rozeznat už před třiceti lety na tehdejší televizi, při rychlém pohybu malé části obrazu na kontrastním pozadí. Ale jinak oko stíhá tak dvanáct za sekundu (takže ty pozice vidí současně) a zbytek splývá, o to se zase postará mozek.
Celá ta trapná maškaráda s FPS je jenom důsledek toho, že počítačový obraz je příliš ostrý, protože se generují jednotlivé obrázky, zatímco v analogovém filmu jsou snímky "máznuté" mezi těmi obrázky. Doostří se to v divákově mozku, stejně jako v reálu.