Tak VR bych vůbec nebral jako bernou minci. Na můj Oculus jsem musel koupit USB porty do PCI express slotu, jinak jsem ho do své desky s B450 prostě nepřipojil. Permanentně to padalo do USB 2 režimu což se ve hře projevovalo jako trhání obrazu, což zase moji hlavu přepínalo do kbelíkového režimu. VR je na USB vybíravá mrška.
Co si vzpomínám (ale bohužel v rychlosti neozdrojuju) tak je zásadní rozdíl mezi USB 2 a 3.
USB 2 je celkem jednoduchý protokol, který má dva dráty na napájení, dva na data a k tomu stínění. Data proudí jako half-duplex, kódují se otáčením polarity.
Více USB zařízení na jednom contorlleru se AFAIK řeší hubem, který snad dokonce posílá data všem zařízením.
V případě klávesnice se AFAIR používá polling, kdy se počítač pravidelně ptá klávesnice, jestli mi nechce něco říct. Kromě toho, že je to optimalizované spíše na efektivní blikání LED než na posílání kláves, má to svůj overhead, který je sdílený s ostatními zařízeními na stejném USB controlleru.
USB 3 může být řešením, ale nejsem si 100% jistý.
Pokud máte spoustu USB portů, možná máte více USB controllerů. I proto může mít vliv, kam to zapojíte…
On ten polling je i v USB2, a ruzne radice poskytuji ruznou uroven "hw akcelerace", viz UHCI/OHCI/EHCI na https://en.wikipedia.org/wiki/Host_controller_interface_(USB,_Firewire)#USB
takze pak zalezi na cipsetu, co implementuje, predpokladal bych, ze nektere usb2 porty nebude obsluhovat moderni XHCI, proto ten rozdil.