Tak treba:
https://www.tomsguide.com/news/zoom-security-privacy-woes
Jinak ocividne predrecnik nesrovnaval Zoom s Avastem, ale ztratu kredibility Zoomu se ztratou kredibility Avastu. Opravdu by chtelo se nekdy zamyslet nad tim co je napsane.
Četl jste ten článek? Zkuste si vzpomenout na několik běžně používaných komunikačních nástrojů – e-mail, telefon, SMS, Facebook Messenger, Slack… Zoom nemá zabezpečení nijak skvělé, to jistě. Ale aspoň se o něco snaží. Což se o ostatních komunikačních nástrojích dá říct jen málokdy.
Jinak ocividne predrecnik nesrovnaval Zoom s Avastem, ale ztratu kredibility Zoomu se ztratou kredibility Avastu. Opravdu by chtelo se nekdy zamyslet nad tim co je napsane.
Tak proč jste se nad tím napsaným nezamyslel? Když chcete srovnávat ztrátu kredibility, musí nejprve někdo tu kredibilitu mít. Pro bezpečnostní software je kredibilita ohledně bezpečnosti důležitá, proto se řeší její ztráta. Komunikační nástroje žádnou kredibilitu ohledně bezpečnosti nemají, tak ji nemůžou ztratit. Nanejvýš se některý komunikační nástroj snaží tvrdit, že se na bezpečnost zaměřuje – třeba Whatsapp. Pro něj by kredibilita ohledně bezpečnosti mohla být důležitá. Dávalo by smysl řešit, jestli jí neztratil – pokud by jí někdy měl. Ale Zoom se nikdy neprofiloval jako nástroj pro bezpečnou komunikaci. Jenom to na jaře z bůhvíjakého důvodu schytal, když se na něj zaměřili rádobyexperti a odhalili, že je na tom Zoom úplně stejně, jako podobné služby.
Myslím, že pokud nikdo nepracoval v korporaci, tak si ani nedovede představit, co Avast nebo Zoom vlastně znamená. Lidé mívají tendenci firmy vnímat jako živou bytost, která se jednohlasně rozhoduje o všem co dělá. Všechno špatné je pro ně vždy dobře promyšlený plán, ale tak tomu není. Tyhle firmy jsou rozdělené na mnoho částí a v každé je několik úrovní managementu a také v každé z těchto úrovní může vzniknout nějaký problém. Je hloupé si myslet, že se Avast ze svých chyb nepoučil, stejně jako Zoom. Jsou to veřejně obchodovatelné společnosti, problémy s bezpečností je stojí miliardy a rozhodně není jejich cíl je ztrácet.
Tak zažil jsem už mraky korporátního bordelu kdy jedna ruka neví co dělá druhá a ani jedna z nich neví jak to má dělat správně, takže část argumentu beru, ale co se týče Avastu si dovolím nesouhlasit - o tom že jsou data zákazníků prodávána ve velkém tam věděli naprosto všichni, celkem dost lidí kvůli tomu že s tím nesouhlasili i odešlo, a rozhodně se to nedá nazvat partyzánštinou nějakého manažírka kterej se bál o křeslo když nevygeneruje zisk.
Tomu že se poučili samozřejmě věřím, ale osobně si dovolím být skeptický k tomu, jestli to znamená "už to nikdy neuděláme" nebo spíš "už se nenecháme tak snadno chytit".