No… ještě trochu (do/pře)dělat grafiku a šlo by to ;o)
Ale už je to tak na úrovni her roku 2005 (to myslím v dobrém, nikoliv posměšně).Téma „LINUX a HRY“ mi tak trochu připomíná dobu kdy se na PC vyrojily 3D hry a Amiga komunita se za každou cenu snažila ukázat že to umí taky.Lecky to bylo dost strašné a nehratelné (ale v našich očích to tehdy bylo lepší než DOOM).Ovšem hry pro LINUX snad mají lepší vyhlídky :o)
Spíš bych to viděl na dobu, kdy se vyrojily PC a snažili se udělat hry, který tak neúspěšně parodovaly ty z Amigy :)
Ale zas takový optimista nejsem, že bych doufal v přebrání herního trhu linuxem. Každopádně bylo by pěkné, kdyby se ten začarovaný kruh už někdy rozmotal. Málo komerčních titulů pro linux je proto, že je tam málo hráčů a málo hráčů na linuxu je proto, že je tam málo her :)
Pamatuju si, když heroes of might and magic kdysi vyšlo nejdřív na linuxu a stejně tak jedno fps (nepamatuju si teď, jestli to byl unreal nebo quake nebo něco podobného, tak radši nebudu plácat). Všichni windows gambleři sháněli linux, aby si mohli zahrát hru co nejdřív, na windows vycházela až myslím měsíc potom…
To už bylo zmiňováno mockrát, není to jen tímhle začarovaným kruhem, který je samozřejmě to hlavní, ale ze strany komerčních výrobců i „detaily“ jako že není ekvivalent DirectX, kvalitní ovladače grafiky nejsou samozřejmostí apod… a stejně tak málo hráčů komerčních her na Linuxu není jen malým počtem uživatelů, ale i tím, že i ti zbylí se pokud možno vyhýbají komerčnímu SW, případně se zabaví už správou systému, bez urážky… :)
Spis si myslim, ze hlavni duvod je ten, ze je krize nedokazala az tak moc premluvit – jak jsme asi najivne ocekavali. Uzivatele hrajici hry na platforme Windows pravdepodobne jeji tvorbu nejen zaplati, ale navic asi zbyva po odecteni nakladu dostatecny zisk (a to i pres masove sireni nelegalnich kopii), na to, aby se to smetlo ze stolu s podobnymi argumenty ( Ekvivalenty DirectX mohou byt v zakladu klidne i SDL, nebo ClanLib; NVidia, ATI; jedno procento ze vsech uzivatelu pocitacu na svete je celkem slusny cislo, pri predstave ze bych mel tolik platicich zakazniku… pche, a zda se vzdy pokud mozno vyhybaji komercnimu software je opravdu otazka…)
A ono by bohate, bohate stacilo, aby firma svuj produkt otestovala a odladila pod Wine, a na cd vlozila jednoduchy instalacni skript. No nic…
: D: D Na urovni roku 2005? Rofl kamo, videl si nastavení te hry , myslim advanced graphic options, tam sou takovy masakry co sem nikdy vživotě neslyšel a když to přetočíš šecko na max a všechno zapneš tak jako : D: D rozhodně bych si neřek 2005 ale tak 09
Já myslim, že se nevyplatěj. No nevím, hororů se bojím. Když sem ještě hrál AvP co sem koupil v bazaru, tak tam byl hustej ten facehugger. Sem z něj málem omdlel, když mi skočil na obličej.
A kódí tu někdo Linuxácký hry? Já se učil programovat jak už víte… Ale sem na to blbej. Spíš takový slovní hříčky.
Nejradši mám virtuální přírodu, jentak si v PC světě chodit lesem a koukat na krajinu :-).
Re: AVP po síti:
AFAIK na deathmatch to bylo strasne nevyvazene – vojak s tou samo-zamerovaci mrchou proste kosil vsechno, kdyz mel ammo.
lepsi byla kooperace, i kdyz ta mela nejak divne resene respawny a vlastne ted nevim, jestli uz byla i v jednicce.
Single-player byl ovsem narez.